Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do jedné z nejúchvatnějších sbírek Ferrari. Majitel je nešetří
13.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kanadský miliardář dal dohromady jednu z nejpůsobivějších kolekcí aut značky Ferrari. A používá své vozy aktivně, ač mají obrovskou hodnotu.
Jméno Lawrence Sheldona Struloviche vám nejspíše na první poslech nic neřekne. Pokud však zmíníme jeho poameričtělé příjmení Stroll, mohli by se zasvěcení již začít chytat. Jde totiž o automobilového nadšence, jakému není rovno. Takřka šedesátiletý Kanaďan udělal jmění v módním průmyslu, když investoval do značek jako Pierre Cardin, Ralph Lauren či Tommy Hilfinger. Právě ty mu totiž vynesly majetek v hodnotě 2,4 miliardy dolarů (cca 59,34 mld. Kč).
Značná část této sumy se, jak jsme již napověděli výše, skrývá v automobilových klenotech. K těm se ovšem dostaneme až za malý moment, nyní ještě dokončíme mapování Strollova příběhu. Zajímavý je totiž stejně jako jeho vozy. Kanaďan žijící aktuálně ve švýcarské Ženevě totiž není znám jen kvůli své sbírce, ale i jako vlastník závodního okruhu Circuit Mont-Tremblant, který se nachází v Quebecu.
Kromě toho má Stroll osmnáctiletého syna Lance, který již příští rok usedne za volant monopostu Formule 1 stáje Williams. Pro tu ostatně v letošním roce testoval, loni jej pak na stejný post angažovala i Scuderia Ferrari. Kromě toho se ovšem Stroll Jr. úspěšně etabloval ve Formuli 3, kde se letos stal Mistrem světa. První byl také v šampionátech italské Formule 4 a Toyota Racing Series.
Jablko tedy rozhodně nepadlo daleko od stromu, byť Lawrence Stroll pochopitelně začal se závoděním až ve chvílích, kdy již neměl hluboko do kapsy. Povětšinou tak činí s vozy Ferrari, což není překvapivé - kromě jiného totiž vlastní i dealerství italské automobilky v již zmiňovaném kanadském Quebecu. Nyní ale již přistupme k jeho sbírce, která je vskutku požehnaná.
Jednotlivé exempláře naleznete vyjmenované i vyobrazené níže, my „vypíchneme“ ty nejzajímavější či nejcennější. Tím úplně nej je Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider, za které Stroll v roce 2013 zaplatil 27,5 milionů dolarů (679,9 milionů korun). Jde o jeden z deseti vyrobených exemplářů, jež dostaly 3,3litrový dvanáctiválec se 300 koňmi.
Dále tu máme Ferrari 250 Testa Rossa Scalietti Spyder, jenž se na rozdíl od ostatních modelů řady 250 liší neobvyklou karoserií. Ta byla inspirována tehdejšími monoposty F1 a zaujme „otevřenými“ blatníky za předními koly. Právě s vozem tohoto typu přitom Phill Hill v roce 1958 vyhrál 24 hodin Le Mans, a to navzdory tomu, že většinu času strávil za volantem v noci za vydatného deště.
S vytrvalostními závody je spjato i Ferrari 512 M Sunoco, které v roce 1971 takřka deklasovalo celý závodní svět. Pod kapotou nabízelo 600 koní a v kvalifikacích poráželo favorizované Porsche 917. Nicméně vůz se prakticky pokaždé účastnil nezaviněného karambolu, aby navíc v závěru sezóny musel čelit změně pravidel pro následující rok. Nakonec tak skonči v soukromých rukou.
Podobných příběhů je se Strollovými vozy spjato opravdu hodně, přičemž na jejich vyjmenování bychom potřebovali celý seriál. Dnešní článek proto zakončíme slovy samotného sběratele, jež vás nejspíše překvapí. Kanadský miliardář totiž má sice svou sbírku uloženou v klimatizovaných stájích, nicméně zároveň jí také aktivně používá při závodech historických vozidel.
„Když řídím svoje vozy, jsem tvrdý: Zkoumám na sto procent jejich potenciál a pokud se tak děje při závodech, jdu do toho tvrdě i při vědomí značného risku. Nepřemýšlím o nich jako o muzejních exponátech. Když řídím, nezajímá mě jejich hodnota,“ uzavírá naše dnešní téma sám Stroll. My si tak jen můžeme přát, aby podobných lidí bylo na světě více. A dodejme, že mezi kupu Ferrari se dostalo i pár pozoruhodných vetřelců, však uvidíte sami...
Automobilová sbírka Lawrence Strolla
Ferrari 250 Testa Rossa Scaglietti Spyder
Ferrari 512 M Sunoco
Ferrari 512 BB LM
Ferrari 288 GTO
Ferrari 412 P
Ferrari 250 GTO
Ferrari F40 GTE
Ferrari F50
Ferrari Enzo
Ferrari Enzo FXX
Ferrari LaFerrari
Ferrari LaFerrari FXX K
Ferrari 360 GT
Ferrari 360 Challenge
Ferrari F430 Challenge
Ferrari 330 P4
Ferrari 333 SP
Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider
McLaren M8D
McLaren M22
McLaren F1
McLaren F1 GTR
Porsche 959
Ford GT40
Toto jsou některé kousky z působivé sbírky Lawrence Strolla
Zdroje: Autoblog.nl, VW Vortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:15 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch