Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do nitra ploché V12 slavného Porsche. Uvidíte, proč to není boxer
1.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Porsche 917 je jednou z největších automobilových legend a vděčí za to i svému plochému osmiválci. Vidět jej rozebraný je zcela jedinečná podívaná.
Plochých dvanáctiválcových motorů na světě moc není. Dnes se nevyrábí ani jeden, v minulosti to bylo o něco lepší, ovšem ani tehdy to pochopitelně nebyly běžné motory - s jedním takovým svého času Subaru zkoušelo prorazit ve Formuli 1. Moc úspěšné nebylo, naopak velké úspěchy s plochým motorem trochu jiné koncepce sklízelo slavné Porsche 917, charakteristické tím, že pohon ventilového ústrojí a gigantického ventilátoru nahoře byl vyváděn z prostředku klikové hřídele.
Z důvodu vzácnosti téhle konstrukce je také jasné, že jen výjimečně vidíme, jak ji někdo rozebere do posledního šroubku kvůli renovaci. Osmiválce včetně těch s rozvodem SV jsou na videích vidět rozebrané docela běžně, ale plochou V12 člověk jen tak nepotká. Přesně to máme před sebou dnes.
Práce probíhají ve firmě Canepa a není jasné, na jakou se přesně díváme verzi, ale to není tak podstatné. Práci na motoru můžeme vidět do detailu na fotkách i na videu, na kterém také uvidíte, jak je zrenovovaný motor nastartován. To nejzajímavější ale nabízejí jednotlivé fotografie, vidět tento motor rozebraný je něco jako spatřit nahou Monu Lisu.
Všimněte si také na 8. snímku, že se nejedná o skutečný boxer, tedy motor H12, nýbrž o plochou V12, tedy s rozevřením válců 180° stejně jako u Ferrari, které podobnému motoru dokonce říkalo boxer. Právě tady je krásně vidět, jak dvě ojnice sdílejí jeden klikový čep, jako u každého jiného vidlicového motoru. Vážné výjimečná podívaná, dále vás už od ní nebudeme zdržovat...
Pohled do nitra slavného motoru slavného auta je skutečně výjimečný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 28 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 26 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva