Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak vypadá okruhový den v Číně. Koncentrace superaut je neuvěřitelná
21.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čína je v posledních letech největším odbytištěm luxusních a sportovních aut na celém světě. Takže když se jejich majitelé sejdou, je na co se dívat.
Okruhové dny jsou fajn, máte-li patřičné auto a dovednosti, se kterými si na trati neutrhnete ostudu. Člověk potká BMW všeho druhu, Renaulty Mégane RS, spoustu Mazd MX-5, Golfy GTI, Fordy RS, nějaký ten Lotus či Porsche. A pokud se vydáte na sraz Klubu sportovních aut či jiné podobné skupiny nadšenců, narazíte i na pár výjimečnějších strojů. To se ale bavíme o České republice.
Trochu něco jiného jsou okruhové dny v Číně. Také tam mají své klubové akce, o kterých se ale ví mnohem méně, než o těch českých. Snad proto, že jsou čínské, snad proto, že si majitelé aut více střeží své soukromí a netouží se ukazovat před objektivy fotografů bulvárních novin. Ať už je to jakkoli, fotograf Alex Penfold se jedné takové akce zúčastnil a nafocená auta je těžké popsat slovy - že z nich „přechází zrak”, jsou tu velmi slabá slova.
Tato konkrétní události si říká China Circuit Carnival a jde o setkání, kam se běžně dostanou jen vybraní majitelé exkluzivních aut. Jen ti dostanou pozvánku a stejně musí zaplatit za vstupenku, jež údajně je jednou z nejdražších na světě. Kde se tento... karneval, použijeme-li část názvu, koná, je nasnadě. Konkrétně to před několika dny byl okruh v Šanghaji.
S tím, jak velké odbytiště je Čína pro automobilky vyrábějící supersporty, je zaručeno, že tady opravdu bude na co se dívat. A také že ano - každý z trojice hybridních hypersportů tu má hned několik zástupců. Samozřejmostí jsou tu i speciální verze Veyronů, různé Zondy, Koenigseggy, Lamborghini, Ferrari, Porsche, Astony, až to bere dech.
Asi se tu nehraje na časy na kolo, ale je krásné vidět, že bohatí Číňané své supersporty nenechávají jen v garážích a prohánějí jim perka i na okruhu. Takhle velkou koncentraci supersportů aby jeden pohledal - přemýšlíme, jestli jsme vůbec něco takového do této chvíle viděli. Však posuďte sami. A nebo se jen kochejte - tady je čím...
LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1, Bugatti Veyron? Takových aut vidíme zástupy, po okruhu tady jezdily i sběratelské kousky jako Lamborghini Veneno
Foto: Alex Penfold
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva