Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob
10.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Michael Schumacher se poprvé posadil za volant ve svých čtyřech letech a od pedálů už jej nikdo neoddělil. Projděte si, co všechno za svůj život stihl okusit.
O zdravotním stavu Michaela Schumachera bohužel nemáme žádné nové zprávy. Či možná i bohudík, jeho kondice nemusí být nic, o čem bychom slyšeli rádi. Čerta na zeď ale raději malovat nechceme, německý závodník je totiž proslulý svou kondicí i zarputilostí a musíme doufat, že zvládne vybojovat i nejdůležitější bitvu svého života.
Budoucnost ale pro dnešek nechme být a zamiřme zpátky do minulosti. Schumiho kariéru jsme přitom již několikráte mapovali, naposledy ve srovnání s kroky jeho syna Micka. Ten dokazuje, že jablko nepadá daleko od stromu, neboť po slušných výsledcích v motokárových sériích nyní míří do Formule 3.
Dnes se ale na Schumiho minulost podíváme z trochu jiného úhlu pohledu. Nikoliv ani tak skrze závodní úspěchy, nýbrž přes vozy, které tento závodník osedlal. Vzhledem k délce jeho kariéry jich vlastně nebylo tolik, o to více lze ale obdivovat, s jakou rychlostí pronikl do nejvyšší ligy motoristického sportu, ve které nakonec slavil své největší úspěchy.
Stejně jako jeho syn (a mnozí další jezdci) začínal v motokárách, vůči synu Mickovi však měl Michael nemalý náskok. Vůbec poprvé Schumi usedl za volant ve čtyřech letech, kdy jeho otec Rolf nahradil pedály u motokáry malým motocyklovým motorem. Následovala první havárie a poté i vstup do místního motokárového klubu, kde byl Michael vůbec nejmladším členem. Znovu přitom do hry zasáhl jeho otec, který mu sestavil stroj z náhradních součástek.
I přes tyto handicapy se Schumi v šesti letech stal klubovým šampionem a mířil výše. Lépe si můžeme posvítit na další léta, která jsou taktéž spojena s motokárami, ovšem už plně profesionálními. V té době se Michael postupně stává německým i evropským mistrem, opouští školu a začíná pracovat jako mechanik.
Ve stejné době, tedy v roce 1988, kdy je mu devatenáct, získává první sponzory, se kterými míří do sérií Formule Ford a Formule König. V ten moment již má pod pravou nohou 180 koní, o pouhé dva roky později mu jich ovšem Mercedes svěří rovnou 730. Schumacher se totiž účastní mistrovství cestovních vozů s osmiválcovým C11 a právě s ním se v roce 1991 podívá i do Le Mans.
Byl to ten rok, kdy tamní čtyřiadvacetihodinovku tak slavně ovládla Mazda poháněná Wankelovým motorem, která byla krátce na to zakázána. Schumacher se svými kolegy byl tehdy Herbertovi a spol. v Mazdě 787B tvrdým soupeřem, nakonec ale po technických problémech musel akceptovat 5. místo. Jeden zářez ale po Schumacherově jediné účasti v Le Mans přece jen zbyl - hádejte, kdo v závodě zajel absolutně nejrychlejší kolo...
Následují zkušenosti získané v DTM za volantem Mercedesu AMG 190E s 372 koňmi, přičemž třícípá hvězda zároveň sponzoruje Schumiho první jízdu v monopostu Formule 1, konkrétně v Jordanu-Ford 191. Tento jednosedadlový speciál přitom produkoval z osmiválce Cosworth 670 koní, s jejichž pomocí Michael zazářil v belgickém Spa.
O rok později se již stává trvalou součástí stáje Benetton, která taktéž spolupracuje se značkou Ford. Ve zmáčeném Spa se dočkává prvního vítězství, jako mistr světa je poprvé korunován v roce 1994. Tento úspěch ale poněkud hatí smrt Ayrtona Senny, jíž Schumacher sledoval v přímém přenose - v San Marinu jel totiž hned za Brazilcem.
U Bennettonu zůstává Schumi ještě následující rok, namísto motorů modrého oválu však používá desetiválcovou jednotku od Renaultu (a získává další titul). S rokem 1996 přichází další střídání stráží, tentokráte ovšem se vším všudy. Michael totiž podepisuje smlouvu s Ferrari, kde dostává k dispozici model F310 s desetiválcem a 720 koňmi.
Další léta jsou spojena spíše s budováním týmu, než výraznými úspěchy, ty přichází až v roce 2000. V ten moment se Schumi stává již potřetí mistrem světa, za čímž stojí Ferrari F1-2000 s 780 koňmi. Ještě více - dokonce 820 - jich má monopost F2001, tento výkon pak dokonce v roce 2004 stoupl na 950. Počet titulů se přitom zvyšuje na sedm.
V letech 2005 a 2006 ovšem již Schumi dojíždí na poněkud sestupnou spolehlivost - a také nižší výkon - italských monopostů, načež ve druhém zmiňovaném roce Formuli 1 poprvé opouští. Vrací se až v roce 2010, ovšem již ve službách Mercedesu. U této stáje pak stráví ještě další dva roky, vítězství se ovšem již bohužel nedočká žádného.
Tím bychom průvodce po Schumiho závodních strojích mohli ukončit, pročež jen dodáme, že během kariéry v F1 tento statisticky nejúspěšnější pilot všech dob nastoupil do 306 závodů. Během nich se dočkal 91 vítězství, 155 pódiových umístění a posbíral 1 566 bodů, 68 pole position, 77 nejrychlejších kol a oněch 7 titulů. Takovou bilancí se nemůže pochlubit nikdo jiný a jsme zvědaví, jestli se někomu z dnes úspěšných mladíků podaří Schumacherovi alespoň přiblížit. Jeho závodní kariéru po technické stránce nejlépe mapují přiložené fotografie...
Toto jsou skoro všechny závodní vozy, které během své kariéry krotil Michael Schumacher
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva