Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob
10.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Michael Schumacher se poprvé posadil za volant ve svých čtyřech letech a od pedálů už jej nikdo neoddělil. Projděte si, co všechno za svůj život stihl okusit.
O zdravotním stavu Michaela Schumachera bohužel nemáme žádné nové zprávy. Či možná i bohudík, jeho kondice nemusí být nic, o čem bychom slyšeli rádi. Čerta na zeď ale raději malovat nechceme, německý závodník je totiž proslulý svou kondicí i zarputilostí a musíme doufat, že zvládne vybojovat i nejdůležitější bitvu svého života.
Budoucnost ale pro dnešek nechme být a zamiřme zpátky do minulosti. Schumiho kariéru jsme přitom již několikráte mapovali, naposledy ve srovnání s kroky jeho syna Micka. Ten dokazuje, že jablko nepadá daleko od stromu, neboť po slušných výsledcích v motokárových sériích nyní míří do Formule 3.
Dnes se ale na Schumiho minulost podíváme z trochu jiného úhlu pohledu. Nikoliv ani tak skrze závodní úspěchy, nýbrž přes vozy, které tento závodník osedlal. Vzhledem k délce jeho kariéry jich vlastně nebylo tolik, o to více lze ale obdivovat, s jakou rychlostí pronikl do nejvyšší ligy motoristického sportu, ve které nakonec slavil své největší úspěchy.
Stejně jako jeho syn (a mnozí další jezdci) začínal v motokárách, vůči synu Mickovi však měl Michael nemalý náskok. Vůbec poprvé Schumi usedl za volant ve čtyřech letech, kdy jeho otec Rolf nahradil pedály u motokáry malým motocyklovým motorem. Následovala první havárie a poté i vstup do místního motokárového klubu, kde byl Michael vůbec nejmladším členem. Znovu přitom do hry zasáhl jeho otec, který mu sestavil stroj z náhradních součástek.
I přes tyto handicapy se Schumi v šesti letech stal klubovým šampionem a mířil výše. Lépe si můžeme posvítit na další léta, která jsou taktéž spojena s motokárami, ovšem už plně profesionálními. V té době se Michael postupně stává německým i evropským mistrem, opouští školu a začíná pracovat jako mechanik.
Ve stejné době, tedy v roce 1988, kdy je mu devatenáct, získává první sponzory, se kterými míří do sérií Formule Ford a Formule König. V ten moment již má pod pravou nohou 180 koní, o pouhé dva roky později mu jich ovšem Mercedes svěří rovnou 730. Schumacher se totiž účastní mistrovství cestovních vozů s osmiválcovým C11 a právě s ním se v roce 1991 podívá i do Le Mans.
Byl to ten rok, kdy tamní čtyřiadvacetihodinovku tak slavně ovládla Mazda poháněná Wankelovým motorem, která byla krátce na to zakázána. Schumacher se svými kolegy byl tehdy Herbertovi a spol. v Mazdě 787B tvrdým soupeřem, nakonec ale po technických problémech musel akceptovat 5. místo. Jeden zářez ale po Schumacherově jediné účasti v Le Mans přece jen zbyl - hádejte, kdo v závodě zajel absolutně nejrychlejší kolo...
Následují zkušenosti získané v DTM za volantem Mercedesu AMG 190E s 372 koňmi, přičemž třícípá hvězda zároveň sponzoruje Schumiho první jízdu v monopostu Formule 1, konkrétně v Jordanu-Ford 191. Tento jednosedadlový speciál přitom produkoval z osmiválce Cosworth 670 koní, s jejichž pomocí Michael zazářil v belgickém Spa.
O rok později se již stává trvalou součástí stáje Benetton, která taktéž spolupracuje se značkou Ford. Ve zmáčeném Spa se dočkává prvního vítězství, jako mistr světa je poprvé korunován v roce 1994. Tento úspěch ale poněkud hatí smrt Ayrtona Senny, jíž Schumacher sledoval v přímém přenose - v San Marinu jel totiž hned za Brazilcem.
U Bennettonu zůstává Schumi ještě následující rok, namísto motorů modrého oválu však používá desetiválcovou jednotku od Renaultu (a získává další titul). S rokem 1996 přichází další střídání stráží, tentokráte ovšem se vším všudy. Michael totiž podepisuje smlouvu s Ferrari, kde dostává k dispozici model F310 s desetiválcem a 720 koňmi.
Další léta jsou spojena spíše s budováním týmu, než výraznými úspěchy, ty přichází až v roce 2000. V ten moment se Schumi stává již potřetí mistrem světa, za čímž stojí Ferrari F1-2000 s 780 koňmi. Ještě více - dokonce 820 - jich má monopost F2001, tento výkon pak dokonce v roce 2004 stoupl na 950. Počet titulů se přitom zvyšuje na sedm.
V letech 2005 a 2006 ovšem již Schumi dojíždí na poněkud sestupnou spolehlivost - a také nižší výkon - italských monopostů, načež ve druhém zmiňovaném roce Formuli 1 poprvé opouští. Vrací se až v roce 2010, ovšem již ve službách Mercedesu. U této stáje pak stráví ještě další dva roky, vítězství se ovšem již bohužel nedočká žádného.
Tím bychom průvodce po Schumiho závodních strojích mohli ukončit, pročež jen dodáme, že během kariéry v F1 tento statisticky nejúspěšnější pilot všech dob nastoupil do 306 závodů. Během nich se dočkal 91 vítězství, 155 pódiových umístění a posbíral 1 566 bodů, 68 pole position, 77 nejrychlejších kol a oněch 7 titulů. Takovou bilancí se nemůže pochlubit nikdo jiný a jsme zvědaví, jestli se někomu z dnes úspěšných mladíků podaří Schumacherovi alespoň přiblížit. Jeho závodní kariéru po technické stránce nejlépe mapují přiložené fotografie...
Toto jsou skoro všechny závodní vozy, které během své kariéry krotil Michael Schumacher
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva