Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Před 18 léty vznikl snad nejelegantnější malý kombík. Do výroby ho nepustili
7.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Peugeot v roce 1999 vytáhl druhý facelift tehdy velmi populární 306. A přidal k němu i koncept kombíku, který měl elegance na rozdávání.
Peugeot 306 byl svého času velmi oblíbeným autem i u nás, a tak ho asi nemusíme příliš představovat - kompaktní hatchback, konkurence pro Volkswagen Golf a ve verzi GTi-6 i docela ceněný hot hatch. Jediné, co se o něm říci zrovna nedá, je, že by to bylo kdovíjak nádherné auto. Není ošklivý, ale skutečně krásný nebyl v roce 1993, kdy byl představen, a není ani dnes, po čtyřiadvaceti letech. Až na jeden, poněkud speciální kousek.
Tím je koncept 306 Break de Chasse, čtyřmístný shooting brake, představené v roce 1999 spolu s druhým faceliftem produkční 306. V podstatě to je třídveřový kombík, jako každé shooting brake, takže zadní boční okna jsou delší než ta přední a záď je provedena v rámci možností co nejelegantněji.
306 Break de Chasse měla příď v podstatě sériovou, oproti druhému faceliftu civilní 306 nevidíme žádné markantní změny. Odhadujeme, že dveře jsou velmi podobné těm na třídveřové produkční verzi. Od B-sloupků dozadu ale dostali designéři v podstatě volnou ruku. Výsledek si můžeme prohlédnout na fotkách - záď je nebývale elegantní, nejen na to, že jí za základ posloužil obyčejný hatchback nižší střední třídy. A světla velmi podobná těm na Peugeotu 607 jí velmi sluší.
V interiéru napsali designéři příběh velmi podobný. Palubní deska se od té v sériové 306 liší jen použitými materiály a barvami, tvary jsou stejné. I přední sedadla pocházejí ze série, jen dostala čalounění světle hnědou kůží a modrým semišem. Zadní sedadla jsou ale oproti sérii výrazně odlišná, a to také tím, že jsou tu jen dvě s mohutným středovým tunelem.
Samozřejmě se sklápějí a zvětší tak zavazadelník, který je rovněž čalouněný modrým semišem a nemá žádnou roletku. Co ale má, je dřevěná mřížka místo krytu rezervního kola ve svém dně. Nakolik by něco takového bylo v produkčním autě praktické, zůstává otázkou. Stejně jako, jestli popruhy na zadních stranách všech čtyř opěradel skutečně mohly být k něčemu dobré, nebo byly jen na parádu.
Co se týče pohonu, Peugeot pro 306 Break de Chasse zvolil tehdy zbrusu nový dvoulitr HDi, který sice byl přeplňovaný, ale nabídl jen 90 koní a 205 Nm. To bylo málo i na rok 1999 a nelze se divit času zrychlení na stovku 12 vteřin. 167koňový benzínový dvoulitr z verze GTi-6 by této elegantní verzi jistě slušel o něco víc.
Peugeot 306 se vyráběl do roku 2002, kdy ho nahradil designově nepříliš povedený a také o poznání méně úspěšný model 307. Break de Chasse tak mohl být sympatickým posledním výstřelem o poznání adorovanější 306. Bohužel, na výrobu nedošlo a zůstalo jen u jednoho jediného vyrobeného kusu, který dnes stojí v muzeu upadajíc v zapomnění. Škoda, kdyby jich vzniklo alespoň pár tisíc, mohl to být dnes zajímavý a ceněný kousek elegance ve třídě aut, kde se na krásu zase tak nehledí...
Dobrých fotografií 306 Break de Chasse je zoufale málo, obrázek o tomhle zapomenutém konceptu ale dají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před hodinou - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 2 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 4 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 5 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva