Reklama

Před 21 léty tragicky zahynul šéf Škody, jeho smrt stále obestírají nejasnosti

 | 19 příspěvků | 24.11.2017 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený Jan Macků

Na smrti pana Ludvéka Kalm.. | 24.11.2017 19:06reagovat
avatar

Na smrti pana Ludvéka Kalmy není třeba hledat žádnou záhadu. Jel na tlumená světla příliš rychle, tedy rychlostí vyšší, než přiměřenou dohledu a na kamion pomalu přijíždějící z vedlejší cesty nestačil včas a ani správně reagovat. Místo aby se snažil narazit do pevné překážky, na kterou jsou konstruované deformační zóny vozidel, tedy zadní nápravy tahače nebo návěsu, návěs podjel a došlo k nárazu do měkkých části karosérie, hlavně střechy, které nejsou na čelní náraz stavěné a i když nárazová rychlost nebyla vysoká, došlo ke smrtelnému zranění posádky. Při takovémto mechanismu nárazu nepomohou ani bezpečnostní pásy, ani airbagy, jedná se v podstatě o náraz čelem řidiče do okraje podlahy návěsu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Na smrti pana Ludvéka Kalm.. | 24.11.2017 20:18reagovat
avatar

Tak jest. Prostě normální člověk. Více jak 100x najetá trasa. Chybička se vloudí. To, že byl vrcholným představitelem podniku na tom nic nezmění.

Nepřihlášený Adam Bláha

Reakce na: Na smrti pana Ludvéka Kalm.. | 24.11.2017 21:21reagovat
avatar

To že auto vlétlo pod návěs a pravděpodobně zemřel pan Kalma na zranění hlavy je docela evidentní i ze snímků, ale můžete mi říct jak víte že jel na tlumená světla? To jste tam byl?

Když už jsme u spekulací, tak si myslím že ani dálková světla by mu nepomohla. Pokud řidič náklaďáku nebyl úplně pitomý, tak nechal puštěná minimálně poziční světla, která jsou i na boku kamionu. Myslím si že na zpozorování pozičních světel by auto pana Kalmy i při spuštěných dálkových světlech nemělo mít valný vliv.

Každopádně jsem o tomto člověku do teď nevěděl skoro nic. Jsem rád že se na takové důležité osobnosti v českém automobilismu vzpomíná a připomíná. Osud je někdy nevyzpytatelný i když to má v ruce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Konspirační teorie svou ta.. | 24.11.2017 21:59reagovat
avatar

Konspirační teorie svou tajemností přitahují pozornost a pisatelé článků to moc dobře vědí.

Jinak by asi jen obtížně nalákali čtenáře ke článku o 20 let mrtvém inženýrovi ze Schkodoffky.

Nepřihlášený aio

Reakce na: To že auto vlétlo pod návěs.. | 25.11.2017 00:06reagovat
avatar

https://www.autickar.cz/clanek/ludvik-kalma-byla-to-nehoda/

Na autickari rano na autofore vecer...

Nepřihlášený JaRy

Podstata problému jeho smr.. | 25.11.2017 08:38reagovat
avatar

Podstata problému jeho smrti se do dneška nezměnila a to jest naprosto nebezpečná konstrukce návěsů. Tady se budou řešit ptákoviny typu nárazu s menším přesazením a likvidační konstrukce návěsů nikoho nezajímá. Veškeré úpravy na návěsech jsou jen formální.

Nepřihlášený josephko

Mňa zarazila veta, že jel.. | 25.11.2017 20:37reagovat
avatar

Mňa zarazila veta, že jel legálne 160-kou na bežnej ceste, pretože mal značku F. :-) Lenže existujú aj vyššie zákony ako tie písané na papieri - prírodné a tie neoklame nikto. Je to rovnako úsmevné - ak sa to v tejto situácii dá povedať - ako keď sa občas objaví článok, že sa policajt zabil v služobnom aute, lebo nebol pripútaný. Ale hneď sa objaví aj poznámka, že tým neporušil zákon. :-)

Ono tá čarovná vetička v zákone o cestnej premávke "vodič je povinný jazdiť tak, aby bol schopný zastaviť na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad" v zákone nie je pre srandu králikov. Brzdná dráha totiž pri 160- ke je oproti rýchlosti v 80-ke nie 2x dlhšia, ale 4x dlhšia.

Takže ak do kamióna narazil v rýchlosti 65 km/h, je pravdepodobné, že by to bol ubrzdil aj v 120-ke. A určite pri 90-ke...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Mňa zarazila veta, že jel.. | 26.11.2017 09:26reagovat
avatar

Když ti z vedlejší cesty vjede na poslední chvíli návšs, který tu cestu přehradí a navíc mu to v tom okamžiku škytne, že se více méně zastaví a člověk jedoucí po hlavní, který předpokládá, že už když tam vjel, tak z té cesty vypadne co nejrychleji má prostě smůlu.

Nepřihlášený Michal

Máte blbou fotku interiéru.. | 27.11.2017 08:00reagovat
avatar

Máte blbou fotku interiéru hňupové. to máte už z faceliftu. Fakt úroveň :/

Nepřihlášený

Můžete povolit hlavounům l.. | 27.11.2017 17:02reagovat
avatar

Můžete povolit hlavounům legálně jezdit 160. Ale fyzikální zákony tím nezměníte...

Nepřihlášený JaRy

Známý zahynul v autě v obc.. | 28.11.2017 10:30reagovat
avatar

Známý zahynul v autě v obci při rychlosti obou vozidel nižších než 40km/h. Narazil do terénního náklaďáku MAN, který je speciálem pro převoz dřeva. Denně takových potkáváte desítky. Ten náklaďák nemá zepředu téměř žádný tuhý nárazník, takže osobní auto se pod něj při čelním šikmém nárazu zapasuje a začne se deformovat v autíčku přímo kabina a hlava řidiče. Je to zcela shodný deformační průběh jako při zapasování pod návěs, jak se stalo panu Kalmovi a stovkám a možná tisícům jiných.

Nepřihlášený Radovan Kubát

Nejsem z oboru (nájemné za.. | 29.11.2017 18:22reagovat
avatar

Nejsem z oboru (nájemné zabíjení), tak se třeba budu plést, nicméně odstranit někoho tímto způsobem mi přijde dost krkolomné a náročné. Najmout někoho, kdo ho na vzdálenost několika desítek nebo stovek metrů odstřelí (nebo mu dá do auta nálož), považuji za mnohem jednodušší a hlavně spolehlivější (i když jistě i ostřelovač může minout).

Co kdyby pan Kalma jel "jenom" 120 km/h? Nebo co kdyby to strhnul do pole (nevím, jak přesně to tam vypadá, třeba to tam nejde) nebo narazil do kol kamionu a přežil to?

Co kdyby to přežil bez úrazu? To by mu tam ten kamión nastrkovali pokaždé, když by tamtudy jel? Nebo snad měli po cestě připraveno více kamionů a kdyby to nevyšlo s tímto, zkusili by to s dalšími?

A kdyby se "jen" zranil, tak by ho šel někdo dorazit do nemocnice? Nebo by počkali až se uzdraví a pak by mu zase zkoušeli nastrkovat do cesty kamiony se dřevem?

A jak by vlastně někdo tehdy ověřil, že takovýto způsob bude mít vysokou pravděpodobnost úspěchu? Simulovali to na počítači a věděli, že jestli pojede třeba víc než 110 km/h, tak to vyjde?

Smysl by dávalo kdyby ho chtěl odstranit nějaký šetřílek. Jouda s kamiónem si asi řekne méně, než profesionální zabiják s ostřelovací puškou.

Víc ale věřím nešťastné náhodě.

Nepřihlášený

Jel jako všichni zmrdi v O.. | 10.12.2017 06:38reagovat
avatar

Jel jako všichni zmrdi v Octavkách.Největší idioti českých silnic.Neznají předpisy, zákony jim jsou u prdele

Nepřihlášený USA

uplne neverim tomu, ze clo.. | 10.12.2017 14:38reagovat
avatar

uplne neverim tomu, ze clovek se zkušenostmi z rally nemá v sobe reflex, diky kterymu by radsi zahucel mimo silnici.

brzdna draha ze 160km/h na 65km/h je nejakych 80 metru, k tomu 40 metru reakcni doba, tedy 120 metru, to i na potkavacky když nejede nic proti vidíš dal. pokud si dobře pamatuju, tehdy se mluvilo o tom, ze jel 120, ne 160. mozna to byla opravdu nestastna nehoda, taky ho ale moh někdo zamerne oslnit, aby tam zadnou prekazku nevidel.

pamatuju si to, jako by se stalo včera. buduz mu země lehka ...

Nepřihlášený Sinuhet

Reakce na: Mňa zarazila veta, že jel.. | 11.12.2017 09:30reagovat
avatar

Taková větička jednak v zákoně vůbec není, a jednak by byla k ničemu.

Pokud proti sobě jedou dvě auta, a uvidí se až v okamžiku, kdy jsou ve vzdálenosti akorát na ubrždění, zcela logicky se musí srazit. Nevím, kdo s touhle poučkou přišel, ale je to blbost. Nebezpečná blbost. A pokud vám to nedojde prostým selským rozumem, vyzkoušejte si to naživo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

Reakce na: Taková větička jednak v zák.. | 11.12.2017 10:22reagovat
avatar

takhle to ale není

mas jet tak, abys ubrzdil na vzdalenost, kam az vidis, ne abys ubrzdil na vzdalenest, kdy teprve uvidis auto. to je prece velky rozdil, v idelanim pripade dvojnasobnej.

jestli ti to nedojde selkym rozumem, tak to radsi ani nezkousej

Nepřihlášený Memphis.unv

Taková konspirace je velic.. | 11.12.2017 13:33reagovat
avatar

Taková konspirace je velice reálná. Vyprovokovat soutěżáka s jeho novou a vlastnoruční hráčkou k nahánění se, na liduprazdné silnici napříč postavit neosvětlený auto tvaru gilotiny a kdyby se mu to náhodou podařilo ubrzdit, domáčkne ho na to to druhý auto co tam opravdu bylo. A kulka v hlavně z kulovnice nevypadá jako nehoda. Ale to je spekulace, víc než se píše v tomhle článku o tom nevim.

p.s. Octavia je asi nejzáludnější auto co znám. Do padesátky se tváří strašně svalnatě a už v osmdesátce nemá jízdní vlastnosti vůbec žádné

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Taková konspirace je velic.. | 12.12.2017 11:36reagovat
avatar

Souhlasím, ta teorie mi také připadá proveditelná. Možná ne dnes (je příliš velký provoz), ale tehdy určitě. Naháněč, vysílačky, návěs.

Jedničkovou Octavii jsem míval v provedení 1.8T a jízdní vlastnosti to opravdu nemá. To auto jezdí jen rovně, v zatáčkách "plave" (směrem ven ze zatáčky), má nedostatečné brzdy... Měl jsem ji do doby, než mě kamarád svezl v jeho tehdejším BMW e46 325i. Pak šla Octavia fofrem z domu... to báwo bylo prostě auto z jinýho vesmíru.

Nepřihlášený autickar21

Pan doplatil na odvahu. Na.. | 8.1.2018 22:12reagovat
avatar

Pan doplatil na odvahu. Na octavii 1 ist 160...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše