Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál

Kauza podivného řešení loga Škody na krytech motorů připomíná podobný, avšak ještě o dost bizarnější případ takového šetření z historie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál

9.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kauza podivného řešení loga Škody na krytech motorů připomíná podobný, avšak ještě o dost bizarnější případ takového šetření z historie.

Pokud jste poslední týdny nestrávili mimo civilizaci, patrně vám neuniklo původně čínské odhalení toho, co se skrývá pod logem Škody na krytech jejích motorů. Celý kryt je udělaný tak, že standardně obsahuje logo Volkswagenu, logo Škody (či případně Seatu) je na něm umístěné tak, že se na znak VW prostě nalepí. A to je skutečně bizarní případ sdílení komponentů.

Překvapilo to leckoho, však jen naše video dosvědčující, že nejde o hoax, zaznamenalo za tu dobu skoro 2 miliony zhlédnutí. Nejde tu pochopitelně o to, že Škoda používá díly od Volkswagenu, ty používá všude. A nejde ani to, že na krytu je logo VW, i to je skoro všude. Jde opravdu jen o způsob řešení onoho přeznačkování, který působí poněkud amatérsky a až zbytečně moc dává najevo původ onoho dílu a šetření za každou cenu. Právě tato kauza nám ale připomněla jeden případ jednoho staršího auta, u nějž bylo něco podobného provedeno ještě bizarněji a ještě více amatérsky.

Abychom si jej připomněli, použijeme jedno z děl tvůrce videí z automobilového prostředí, který si na Youtube říká Tavarish. Věnuje pozornost nakupování, úpravám a opravám aut a nebojí se poukázat ani na nevydařená řešení. Je také majitelem několika sporťáků, mezi nimi i Astonu Martin V8 Vantage. A právě ten si dříve vzal na paškál, aby poukázal na některá jeho neobvyklá řešení; zejména pak na ta, kde si malá britská automobilka pomohla díly od jiných výrobců.

Hvězdou natáčení se stal stříbrný exemplář z roku 2007, který Tavarish koupil za 36 000 dolarů (772 000 Kč). Je vybaven s osmiválcem o objemu 4,3 litru, který podle štítku ručně sestavil jakýsi Mick Moten, ani v jeho případě si ale nevystačil s díly Astonu Martin. Základní konstrukce motoru byla převzata od Jaguaru, mnoho změn znamenalo jiné výkonové parametry, ale přesto uvnitř agregátu zůstala řada komponentů s rukopisem Jaguaru a Land Roveru. Například nádobka kapaliny posilovače řízení odpovídá totožnému zásobníku Land Roveru nebo dobovému BMW řady 5, neboť ještě na začátku tohoto století britská automobilka Němcům patřila.

Pár věcí pochází také z Fordů, neboť to byla americká automobilka, která Aston Martin od BMW koupila. Z toho důvodu má britské kupé také řadu součástek původně s modrým logem a vlastně nejen těch. Toho času Ford vlastnil u Volvo, proto do interiéru Astonu proniklo dost švédského materiálu. Například s Volvem S60 sdílí vůz ovládání oken, zrcátek, prémiový audio systém, navigaci nebo ovládání centrálního zamykání.

Nejpikantnější je ovšem „britský” dálkový ovladač centrálního zamykání, který vzhledově odpovídá švédské variantě, jen má navíc kožený potah zadní strany. Vypadá to prostě na jiný díl se stejným základem, důsledný Tavarish ale na jednom ze svých klíčů odloupl měkčený povrch a právě tady uviděl něco, co důvěrně známe právě z krytů motorů Škody. Američan pod černou kůží našel původní plastový klíček s potiskem Volvo. Extra porce lepidla přímo na nápisu napovídá snahám zabránit odhalení potupné skutečnosti, ale ani tady to úplně nevyšlo. I tohle je skutečně bizarní způsob sdílení komponentů, zvláště ze strany výrobce drahých a luxusních aut, jakými Astony jsou.

Pobaví též samotný klíč zapalování. Vývojáři nic nevymýšleli a převzali ho z nejlevnějšího Fordu Ka, akorát na něj nalepili svoje logo. Malý městský dopravní prostředek tak poskytl kus sebe řidičům okázalého Astonu Martin. Klasik by mávl rukou s dovětkem, že na funkci to nemá vliv, ale je to určitá potupa pro společnost tvářící se výjimečně.

Severská intervence se projevuje také v diagnostice motorového prostoru pomocí počítače. Vybavení určené výhradně pro Volvo umí přelouskat informace každého Vantage V8. Skandinávci sice nepoužívali totožný 4,3litrový osmiválec, ale systém řízení motoru je jim známý. Diagnostika s přehledem načte případné chyby.

Plakety popisující ruční výrobu Astonu Martin rozmístěné ve voze jsou celkem úsměvné. Konečný produkt jistě byl sestaven v hrabství Warwickshire, ale s velkým přispěním ostatních výrobců z celého světa. Stačí nalepit odpovídající znak a cena vyletí o desítky procent, přitom stejný díl používá konkurence za zlomek prodejní cenovky.

Pochopitelně, nic z toho auto autem nedělá a Tavarish přes svůj údiv nad některými těmito svéráznostmi chválí auto jako celek. Vyzdvihuje zpracování palubní desky, grafiku přístrojů, materiály obložení, ideální volant, jízdní vlastnosti, to vše z pravé dílny, žádné přebírání od partnerů.

Ten klíč z Volva přelepený kůží je nepochybně ostudný, Aston Martin pod křídly Fordu zašel svého času ještě mnohem dál než v posledních letech Škoda pod křídy Volkswagenu. Britské šetření lze ale možná chápat přece jen snáze - Aston je malá automobilka, která si pro „pár” svých prodaných aut prostě nemůže dovolit vyrábět vždy specifické díly. VW mohl udělat aspoň takový kryt motoru, aby na každý lepil jiné logo značky, ne jeden používal v jeho původní podobě a na dalších své logo nechal překrývat jiným...


Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 1 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 01Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 2 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 02Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 3 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 03Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 4 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 04Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 5 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 05Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 6 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 06Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 7 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 07Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 8 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 09Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 9 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 08Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 10 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 10Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 11 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 11Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 12 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 12Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 13 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 13Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 14 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 14Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 15 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 15Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 16 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 16Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 17 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 17Překvapení pod logem Škody na krytech motorů? Existuje výrobce, který zašel mnohem dál - 18 - Aston Martin V8 Vantage dily z koncernu 18
Aston Martin V8 Vantage je tak trochu Jaguar, Land Rover, Ford a ještě více Volvo. Skládačka za nemalé peníze. Jeho majitel mu to odpustil díky úžasnému jízdnímu projevu a líbivému designu - chápeme to...

Zdroj: Tavarish@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.