Převratné automobilové technologie, co se neuchytily: někdy bohužel, někdy bohudík

 | 9 příspěvků | 28.10.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Honza

Názor: Mnoho se zmíněných.. | 28.10.2017 11:13reagovat
avatar

Názor: Mnoho se zmíněných technologii není mrtvých Stále se hledá optimální řešení . ---Dokonalé Odpružení nikdy nekončící hledání dokonalého a přitom výrobně přijatelného dlouhodobě spolehlivého řešení asi nikdy nezkončí ? ---Turbínový pohon kromě toho , že to byl velní žíznivý pohon který se montoval i do tanků, kde jen pro nastartování potřeboval 30litrů paliva .Byly tyto automobily díky šílenému zrychlení zabijáky Měly na svědomí mnoho obětí . ---Malá vozítka do města díky přímému bezemisnímu provozu zařívají renesanci Je čím dál víc vidět starší lidi na těchto vozítcích ve městě . Renaultu Twizy je velké překvapení je vyráběn několika výrobci na nekolika kontinentech Pod různými výrobními značkamí ---Křídlové dveře Přesto že nejsem příznivcem tohoto řešení. Jejich vylepšené nákladné technické řešení od Tesly i přes potíže které přináší, jsou majiteli oblíbené. Skoda že není možnost volby mezi Křídlovými a Posuvnýmy. Prodej by ukázal které jsou života schopnější. ---Rakerové brzdy Vyžadují palivo pro svou funkci a při brzdění vozidlo vybavené raketovými brzdami zastaví, ale vozidlo jedoucí za ním do něj narazi protože to s klasikou kotoučovou neubrzdí . ---Wankelův rotační motor Žíznivý vyžadující specíální olej pro ztrátové mazaní jako 2t kde se také inovuje a nová konstrukcní řešení v kombinaci s novými materiály splnují emisní normy. Přesto se stále hledá alternatýva aby se zlepšily emise a mohl se Wankel znovu vyrábět. ---Létající auta Protože je zájem o tyto vozidla Slováci společně se zahraničními odborníky stále vyvíjejí a připravují do prodeje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Skunkovec Karpatský

Reakce na: Názor: Mnoho se zmíněných.. | 28.10.2017 13:03reagovat
avatar

Nauč se psát Ňoumo...

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Názor: Mnoho se zmíněných.. | 28.10.2017 15:38reagovat
avatar

teda chvílema jsem bádal nad smyslem textu. Ale popořadě, budu komentovat komentář a ještě něco přiložím. Ano, hledání dokonalého odpružení je věčný boj co nejspíš nikdy neskončí. Minimálně do té doby než se všichni naučí nemít svůj názor. Jeden jede v klídku, chce měkkost, jiný chce držení stopy, dalšímu stačí že je to sportovní, tedy že to drncá. Turbínový pohon v autě neměl žádné vražedné zrychlení, to si možná pleteš s raketovýma blbinama firmy Turbonique. Problém turbínového pohonu v autě byl v palivu. Ani ne tak ve spotřebě jako v nedostupnosti. Ta turbína totiž běží skoro na cokoliv co aspoň trochu hoří, bohužel kromě olovnatého benzinu. Ten ucpával motor usazeninami olova. Bezolovnatý tehdy neexistoval a kupovat do toho petrolej v drogerii nebo na letišti je dost nepraktické. Stejně jako naftu která dodnes není na všech amerických pumpách zcela běžná. Malá elektrovozítka nezažívají renesanci, nikdo s tím nejezdí protože to stojí nesmysl. Křídlové dveře byly možná zajímavá libůstka na pár extravagantních autech ale na běžné auto je to nesmysl. Tipuju že i na té Tesle se to dlouho neudrží a další typ už bude mít šoupačky. U rodinného auta nezbytnost. Raketové brzdy, no nebál bych se že někdo narazí zezadu, teda bál, bojím se furt protože jsme národ prdelolepičů ale když se brzdí fakt krizově, jde všechno stranou. Pokud by to mělo zasahovat jako poslední záchrana před nárazem nebo jako zmírnění nárazu jak když přistává Sojuz, smysl by to mělo. Wankel je úžasný motor se spoustou vrtochů. Pro normální používání asi nikdy nebude vhodný. Létající auta, no to je otázka. Stát to bude jako auto a letadlo dohromady. Papíry taky musí být na oboje. Startovat a přistávat se taky nedá ledaskde. Jestli to bude lítat jako letadlo a jezdit jako auto, to je taky otázka. Připadalo mi to do silničního provozu trochu nešikovné. Skoro by mi připadalo lepší, pokud se víc rozšíří létání malými letadly, kdyby se prostě kolem toho taky rozšířila síť půjčoven aut.

Nepřihlášený oberchytrák

kdyby se dělaly rovný siln.. | 28.10.2017 15:49reagovat
avatar

kdyby se dělaly rovný silnice nejsou pružiny a tlumiče vůbec zapotřebí

Nepřihlášený

Reakce na: Názor: Mnoho se zmíněných.. | 28.10.2017 16:08reagovat
avatar

Vzpomínáme na exoty: Chrysler Turbine Car

https://www.autickar.cz/clanek/topx-auta-s-silenymi-motory /

http://coolmagazin.iprima.cz/porady/autosalon/vzpominam e-na-exoty-chrysler-turbine-car

Nepřihlášený Jirka_1

Asi tak - aktivní pérování.. | 29.10.2017 11:27reagovat
avatar

Asi tak - aktivní pérování je sice fantastická věc, ale cena a provozní náklady, nikdo neví, jak dlouho to vydrží fachat bez poruchy, jestli s tím systémem najedu 300 000 km. Když už, tak nějaká kombinace klasických pružin (nebo vzduchových, to je jedno) a k nim nějak řízené tlumiče, při poruše elektroniky to pojede nějak průměrně dál. Ale opět cena, cena a ještě jednou cena.

Křídlaté dveře - při dešti je sranda takové dveře otevřít, první, co zažijete, je slušná sprcha a voda v interiéru. Paráda to sice je, ale praktický provoz?

Turbíny se vyplatí pro výkony nad 735 kW a trvalý provoz v optimálních otáčkách. Problém turbín je malý kompresní poměr, z čehož vychází vysoká spotřeba. Do auta jako hlavní pohonná jednotka ne.

Prťavá elektrovozítka do města - velmi nebezpečná záležitost, žádná pasivní ochrana, jsou na tom stejně jako elektrokola. Když vidím, jak se dnes mnozí řidiči chovají (hlavně psaní SMS za volantem atd.), do ničeho takového bych si nesedl.

Wankel - výborná věc pro elektrocentrály nebo takové použití, kdy poběží v konstantních otáčkách a vysokém zatížení. Jeho tišší a klidný chod je přínos, pro přímý pohon auta dnes už ne, pístové motory jsou na tom daleko lépe...

Létající auta - možná ve velkých prostorách a širokých silnicích USA a podobných zemí snad, u nás jen pro pár vyvolených, vlastnící přistávací dráhy u svých rančů. Budoucnost v nich nevidím.

Nepřihlášený meno

v zozname mi chybaju este.. | 12.11.2017 00:37reagovat
avatar

v zozname mi chybaju este auto na vodu/vodik a tiez dvere, ktore sa zasuvaju do podlahy - napr. https://www.youtube.com/watch?v=AAtkoje4-eM

Nepřihlášený Šukmír Šourek

https://www.youtube.com/wa.. | 13.11.2017 10:14reagovat
avatar

https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY

voč dys video

Nepřihlášený PaJa

Ono aktivni odpruzeni by s.. | 13.11.2017 11:48reagovat
avatar

Ono aktivni odpruzeni by slo udelat, dokonce by ani nebylo o moc drazssi, nez konvencni. MG v minulem stoleti vyrabelo system odpruzeni s propojenymi jednotkami, ktery se velice podobal citroenimu - byl ale jednodussi, pasivni a cenove udajne odpovidal konvencnimu systemu. Na aktivni by sel predelat velice jednoduse.

Zajimalo by me, proc se toto reseni nikdy neujalo jinde, nez ve zminenem koncernu. Tam se pritom vyuzival hodne siroce, v ruznych modifikacich nejakych 40 let od kompaktnich vozu (mini cooper) po sportovni (MG F). Ze by kvuli patentum? Nebo kvuli neochote vyrobcu predelavat linky? O neuspechu technologii rozhoduje hodne veci.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše