Proč dnes letadla nelétají rychleji než před 50 léty, když auta o tolik zrychlila?

 | 34 příspěvků | 5.3.2017 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený Meler

Díky za další hezký článek.. | 5.3.2017 16:17reagovat
avatar

Díky za další hezký článek, tento víkend jsem si tu početl vážně dosyta :)

Nepřihlášený honza

Kdyby jen spotřeba, ale ta.. | 5.3.2017 16:48reagovat
avatar

Kdyby jen spotřeba, ale také větší namáhání draku a z ní plynoucí potřeba více servisních úkonů, pravděpodobně horší vzletové a přistávací schopnosti aj.

Nepřihlášený elzyx1

Brouk se převracel na stře.. | 5.3.2017 17:03reagovat
avatar

Brouk se převracel na střechu? Vždyť má nízké těžiště a podobný až stejný podvozek jako Porsche 356, nebo první 911.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený eM

Mnojo, jenže po ujetí 1000.. | 5.3.2017 18:32reagovat
avatar

Mnojo, jenže po ujetí 1000km v autě budu unavenej, kdežto v letadle si třeba klidně poodbědvám, zdřímnu a vylezu odpočatej v cizí zemi.

Taky odpadá starost o auto a parkování.

Každej způsob cestování ma svý výhody a nevýhody, ale štrachat se hodiny někam do tramtárie autem by mě už neužilo.

Nepřihlášený Yarda

"Letadlo je konstruováno n.. | 5.3.2017 18:37reagovat
avatar

"Letadlo je konstruováno na 44 000 letů". Opravdu? Kdyby létalo každý den dvakrát a vůbec nemělo technické kontroly a generálky, tak by to bylo přes 60 let. Přeci 787 má dolet přes 13 000 km - tedy určený na střední a dlouhé trasy. Tam se víc než 2 lety denně těžko udělají...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený CNN

Clanok ma ciastocne pravdu.. | 5.3.2017 18:48reagovat
avatar

Clanok ma ciastocne pravdu, ale to najpodstatnejsie imho opomina. Lietadla su ako tir, ci autobus, to jest verejne. Nie je tam vasen, nie je tam snobarina, nie je tam sledovanie zazitku z riadenia pretoze tam nie je sukromne vlastnictvo. A rychlost nakladakov sa tiez posunula len minimalne, pretoze sa tam tiez riesi v prvom rade spotreba.

Nepřihlášený vana

S tím zrychlením aut to ne.. | 5.3.2017 19:22reagovat
avatar

S tím zrychlením aut to není až tak růžové, Auta samozřejmě jsou schopná jezdit výrazně rychleji, ale rychlost je v naprosté většině zemí stejně omezená zákonem, a to hluboko pod možnosti i průměrných aut. Takže reálné zkrácení cestovní doby autem je spíše díky vybudování množství nových rychlostních tahů a obchvatů měst

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mendoza

Me by zajimala ta celkem p.. | 5.3.2017 19:39reagovat
avatar

Me by zajimala ta celkem pohodova jizda, jak pise autor, mezi Mostem a Frankfurtem tim docela obycejnym autem.480km za 3h, to mame prumer 160km/h, to auto musi jet alespon pres 200,aby to bylo realne.....takze mi to prijde dost usmevne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kely

Bardzo pionkni napisan, ta.. | 5.3.2017 19:53reagovat
avatar

Bardzo pionkni napisan, tak.

Nepřihlášený PSN

Reakce na: S tím zrychlením aut to ne.. | 5.3.2017 20:00reagovat
avatar

Most-Frankfurt za 3 hod.??

To je cca 435km a průmer 145km/h! Z toho je 135km na domácím území se značnými rychlostními limity. A v Německu se už taky nedá všude valit NEomezeně.

Takže tomu "bez spěchu a s obyčejným autem" nějak nedokážu uvěřit.. To spíš tak na "limitu zdravého rozumu i ochrany případných výdajů za tučné pokuty" :-) A to jen v případě,že se do cíle ve zdraví dojede...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mendoza

Reakce na: Me by zajimala ta celkem p.. | 5.3.2017 20:05reagovat
avatar

Tak to jsem rád že ty pohodový 3 hod. jízdy se nazdají "divný" jen mě :-) A to jsem ještě trochu ubral na vzdálenosti...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Jeremy Clarkson kdysi naps.. | 5.3.2017 20:06reagovat
avatar

Jeremy Clarkson kdysi napsal článek o Concordu. Velice jej obdivoval, prý se často chodil dívat jak odlétá z Londýna s hrozným kraválem. Ale letěl v něm jen dvakrát a byl rád že nemusí. Ono to bylo poněkud nepohodlné a stísněné. Ale má zvláštní názor na tu rychlost. Podle Clarksona přestaly Concordy létat ne kvůli té nehodě jak se často tvrdí, to by nelétalo nic kdyby to po jedné nehodě měli zakázat, ale kvůli tomu že to nejrychlejší letadlo se stalo pomalým. Divný, žejo ale má to logiku. Kdo s tím létal? Turisti ne. Vrcholní manažeři kterým bylo jedno kolik stojí letenka. Oni potřebovali být včas na obchodní schůzce. V poledne do New Yorku na oběd dělat obchody a večer v Londýně zas s někým jiným. Jenže to už dnes nestačí, dnes se jedná mnohem rychleji. To už se nedá stíhat letadlem ale máme něco rychlejšího. Internet. Místo létání na pracovní schůzky se dělají videokonference. A když už se musí letět protože událost slavnost nebo tak něco, holt se to naplánuje jinak, letí se v absolutním pohodlí nejvyšší třídy s internetem v noteboučku a kšefty se dělají po cestě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PSM

Reakce na: Tak to jsem rád že ty poh.. | 5.3.2017 20:09reagovat
avatar

No trochu jsem to popletl s přihlášením..tímto se omlouvám Mendozovi..

Nepřihlášený Luboš

Bomba článek! Zajímám se o.. | 5.3.2017 20:37reagovat
avatar

Bomba článek! Zajímám se o letadla a také občas srovnávám efektivitu pozemní a letecké dopravy.

Nepřihlášený Korgon

Reakce na: Most-Frankfurt za 3 hod.??.. | 5.3.2017 20:50reagovat
avatar

Jezdím dost často Plzeň - Frankfurt. Což je prakticky jenom po dálnici a pod 4,5 hodiny jsem se nikdy nedostal, i když bylo volno a krásné počasí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš Honz

Reakce na: Jeremy Clarkson kdysi naps.. | 5.3.2017 20:53reagovat
avatar

Navíc, když k té nehodě přišel Concord, jako slepec k houslím. Za nehodu toto letadlo vůbec nemohlo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Navíc, když k té nehodě při.. | 5.3.2017 21:36reagovat
avatar

Nemohlo jak nemohlo. Inak (masivnejsie) konstrucne riesene lietadlo by nejaka razova vlna z kusu pneumatiky nemohla rozhadzat. Bezpecnost je i o schopnosti vyporiadat sa s neocakavanym a nepredpokladanym. Proste - mozno za to nemohlo, ale lietadlo konstruovane tak, aby podobny incident preslo bez uhony je aj tak bezpecnejsie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Navíc, když k té nehodě při.. | 5.3.2017 21:37reagovat
avatar

Je to asi ako ked sa zabijes v Skode 100, lebo do teba niekto celne narazi. To auto za to sice "nemoze", ale v modernom aute by si to prezil. ;-)

Nepřihlášený Bond007

Reakce na: Jezdím dost často Plzeň -.. | 5.3.2017 22:22reagovat
avatar

Nejhorsi je shazovat ostatni jen kvuli vlastni neschopnosti ;) Bonn-Brno vcetne tankovani jsem zvladl za 5,5 hodiny, cca nejakych 950 km.. to ze to ja nezvladnu automaticky neznamena, ze to nejde ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený brumla

3h do Frankfurtu, bych si.. | 5.3.2017 22:43reagovat
avatar

3h do Frankfurtu, bych si chtel docela zkusit. Verim, ze to jde, ale asi to nebude uplne standardni zpusob cestovani, kor kdyz si uvedomim, jakym zpusobem probihaly cesty Praha> Brno v case lehce pres hodinu, ale to je uz davna historie, zadny kamery/passaty a pod.

Nepřihlášený Flash

Reakce na: Nemohlo jak nemohlo. Inak.. | 5.3.2017 23:22reagovat
avatar

Blbost, vyšetřování určilo jako jasného viníka odpadlou lamelu z DC-10 Continental Airlines, ty také platily náhrady pozůstalým obětem a řada jejich zaměstnanců (manažerů i mechaniků) byla právoplatně odsouzena.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Terry113

Reakce na: "Letadlo je konstruováno n.. | 6.3.2017 00:15reagovat
avatar

Yarda: 787 má sice dolet přes 13 000, to ale neznamená, že ho nikdo nepoužívá na short hops pod 500 km. Trasa Haneda - Toyama má asi 250 km a 787 tam lítá taky. Tam se víc než dva lety denně udělají velmi dobře.

Nepřihlášený Žuk

Reakce na: "Letadlo je konstruováno n.. | 6.3.2017 07:46reagovat
avatar

"Let" se počítá jako vzlet a přistání. Takový 737 od Travel Service udělají klidně 5-6 letů za den pro dovolenkáře na Mallorcu, do Bulharska nebo Egyptu. Stejně tak další malá letadla, která lítají po Evropě udělají klidně 4-5 letů za den. U wide-body jsou to lety třeba jen 2, protože lítají většinou velký vzdálenosti. Ale jsou výjimky jak psal Terry113...

Nepřihlášený Kuban

Tak proč Concord nelétá je.. | 6.3.2017 10:17reagovat
avatar

Tak proč Concord nelétá je věc na dlouhou diskuzi.... Prostě pro něj nebylo uplatnění. Souboj mezi ruským cestovním stíhačem a konkordem dopadl tak že nelétá ani jeden.... nadzvukový let má svá úskalí a concord je v tomto spolehlivý... ale vyplatil se prostě jen na extrémně dlouhé lety... těch je prostě minimum... letectví je jeden velký monopol a tvrdý trh, podzvukové koráby jsou prostě snadnější na údržbu jednodušší na ovládání a jsou levnější na provoz... tečka :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PSN

Reakce na: Nejhorsi je shazovat ostat.. | 6.3.2017 18:22reagovat
avatar

Myslím.ze tu nejde o žádný shazování něčích "výkonů" na určitých trasách..spíš jen,že Most-Frankfurt za 3 hod.prostě "bez spěchu a s obyčejným autem" není zrovna důvěryhodný:-) Mimochodem čas 5,5 h na Brno-Bonn s průměrem cca 180km/h (včetně toho zmiňovanýho tankování)taky asi nebyla zrovna bezadrenalinová vyjížďka s nějakým tím "obyčejnějším" autem..:-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bond007

Reakce na: Myslím.ze tu nejde o žádný.. | 6.3.2017 19:22reagovat
avatar

Kazdej ma tu hranici pohody asi dost jinde, kdyz tomu preje hustota dopravy, tak staci nastavit tempomat na 200 a prumer 160 neni problem dosahout.. samozrejme kdyz se stehuji natody, obcas se ani v 400+ konovym aute neda na dalnici udelat vic nez prumer 100.. ale rikat automaticky ze je takovej prumer nerealnej je blbost ;)

Nepřihlášený Filip

Článek mi přijde trefný, a.. | 6.3.2017 23:48reagovat
avatar

Článek mi přijde trefný, ale zapomíná na jednu podstatnou věc a to, že při rychlosti nad Mach 1 vzniká sonický třesk a ten nevznikne jen jednou a je to hluk který jde slyšet i když letadlo letí 10k km nad zemí. Proto Concorde lítal jen Londýn-NYC, protože letěl přes oceán kde to nikomu nevadilo. Tyhle rychlosti se nedají uskutečnit při kontinentálních letech.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Blbost, vyšetřování určilo.. | 7.3.2017 06:35reagovat
avatar

To je sice pravda, ale v konecnom dosledku za to Concorde moze. Pretoze podobnych problemov s prasknutou pneumatikou a naslednym unikom paliva bolo podstatne viac, az na CDG to vyvrcholilo fatalnou nehodou. Briti aj Anglani velmi dobre vedeli, ze na tom stroji nie je vsetko koser, no naklady na prestavbu boli astronomicke, keby sa to malo vyriesit poriadne a nie provizorne, znizil by sa aj dolet, zvysila hmotnost, preto sa riskovalo, ze sa nic nestane.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Tak proč Concord nelétá je.. | 7.3.2017 06:43reagovat
avatar

Tie extremne dlhe lety tiez nie je celkom pravda, dolet Concorde je v porovnani s ostatnymi dopravnymi lietadlami dost maly, maximalne 3900 nm, co je cca 7200 km. Za extremne zleho pocasia pristavali Concordy s palivovou rezervou nie vacsou ako nejakych 35-40 minut letu. British Airways mala pravidlo minimalnej rezervy na 30 minut. Prave toto pravidlo porusil jej sefpilot cpt. Brian Walpole bol za jeho porusenie dokonca uzemneny.

V kazdom pripade to ale bolo jedno z najlepsich lietadiel, ake bolo kedy postavene, s avionikou, ktora je obdivovana dodnes.

Nepřihlášený kubyk

Reakce na: Brouk se převracel na stře.. | 16.3.2017 13:35reagovat
avatar

Sedumdesaty leta na Nordschleife. V tom videu jich uvidite nekolik. Vzhledem k umisteni motoru u brouka a tvaru auta to teziste zas tak nizko nebylo.

https://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8&t=4s

Nepřihlášený Peter

Podľa mňa istá stagnácia p.. | 17.3.2017 06:42reagovat
avatar

Podľa mňa istá stagnácia prišla už aj na autá. Neviem či ste si všimli, ale dostupné autá schopné valiť po dialnici cez 200km/h tu máme už cca 20 rokov. Nie len tie Volvá, Mercedesy, BMW či VR6 z 90tych rokov ktoré mali obmedzovač na 240km/h. A o koľko sa posunul rýchlostný limit? Zo 110 pred 30 rokmi na 130 po revolúcii. Zahustenie dopravy však vyvolalo posun z 60km/h v meste cez deň a neobmedzene v noci na 50 paušálne...

Nepřihlášený Tomáš

Já si myslím, že letadla l.. | 15.4.2019 13:12reagovat
avatar

Já si myslím, že letadla létají dost rychle. Mně je to jedno, jak jsou rychlá, protože jsem v letadle ještě nikdy neletěl a nevím, jestli někdy poletím. Manželka by ale chtěla letět, jenže já z toho mám hrozný strach, tak jsem se zkusil objednat k psychologovi https://psycholog-holcner.cz/ , jestli mě dokáže strachu z létání zbavit.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama