Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Prodej nejetého Golfu V5 připomíná, co byl před 18 léty německý lidový luxus
21.5.2019 | Mirek Mazal
Golf je tím posledním autem, které byste v autobazaru označili za cokoli výjimečného. Jde-li ale o vzácnou verzi V5 ve výbavě Highline, která 18 let pomalu nevyjela, stojí za pozornost.
Volkswagen Golf se vyrábí od roku 1974, dnes už si lidé kupují jeho sedmou generaci a brzy vyrazí pro tu osmou. Základní stavební kámen úspěchu německého koncernu patří mezi nejprodávanější vozy planety a nejlevnější model s litrovým tříválcem přijde české zákazníky přesně 414 900 korun. Nabídka 18 starého kusu za 17 500 Eur, což je aktuálně 450 887 Kč, tak zaujme už kvůli své ceně, není to ale překlep.
Nabízený exemplář má navzdory nejtuctovější jmenovce v evropské inzerci hodně daleko k čemukoli obyčejnému. Golf zbarvený do sytě červeného lakování sice pochází z října roku 2001, svou verzí a stavem ale patří k tomu nejzajímavějšímu, co lze dnes mezi ojetými kompaktními Volkswageny pořídit.
Lak bez jediného škrábance či původní příplatkové disky bez smítka špíny z brzd naznačují, že na počítadle ujetých kilometrů bude hodně malé číslo. Pouhých 18 943 najezděných kilometrů za 18 let znamená jen něco málo přes tisíc ujetých km za rok, což je na Golf skoro nic. Čistota exteriéru se přenesla i do kokpitu kdysi vrcholného provedení Highline, který stále vypadá, jako by včera opustil továrnu.
Najdeme v něm dodnes svěží sportovní sedadla s výhřevem. Možná trochu překvapivě jsou látková a nikoli kožená, první majitel si ale připlatil za velkou navigaci, automatickou klimatizaci a střešní okno. Dvoubarevný interiér byl ve své době luxus, výjimečná specifikace nabízeného vozu ale nekončí zde.
Nizozemský Golf za necelého půl milionu korun je totiž poháněn dnes už nevyráběným pětiválcovým motorem se zajímavým zvukem. Objem 2,3 litru stačil na atmosférický výkon 125 kW a 220 Nm, který je v tomto případě veden přes automatickou převodovku Tiptronic přímo na poháněnou přední nápravu.
Jedinečné auto svého druhu je vystaveno v Auto Leitner, kde se na vyhledávání podobných ojetin specializují. Častěji tam vídáme auta jako Porsche, Ferrari, McLaren, Aston Martin, Bentley, Jaguar, Mercedes či BMW, a tak tu Golf působí na první pohled trochu nepatřičně. Při bližším zkoumání se ale ukáže, že sem patří jako skoro dokonalá připomínka toho, co to byl německý lidový luxus v roce 2001. Jak vidno, svou cenou dodnes zase tak lidový není...
















































VW Golf IV 2,3 V5 Highline vypadá, jako by zrovna opustil výrobní závod. Vznikl ale už před 18 léty, dnes skoro nejetý je k mání dráže, než některé nové Golfy VII
Zdroj: Auto Leitner
Bleskovky
- Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
včera - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019
Nejdiskutovanější články
- Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější
26.11.2019 (5) - Proč elektromobily dál mizerně fungují v zimním počasí? Část slabin nemá řešení
4.12.2019 (2) - Němci vyzkoušeli ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout
3.10.2019 (2) - Muž najel s Pagani Huayra za tři dny víc kilometrů než ostatní majitelé za rok dohromady
21.10.2019 (1) - Elektrické experimenty BMW definitivně končí, znamenají konec jedné éry
19.9.2019 (3) - Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník
20.11.2019 (1) - Trump vzal Kalifornii právo určovat tvrdší emisní limity, pro svět aut to může být spása
20.9.2019 (1) - Policejní Tesla Model S totálně selhala při pronásledování podezřelého
27.9.2019 (4) - Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem
19.10.2019 (1) - Test ukázal, že klíčový asistenční systém moderních aut je povětšinou úplně k ničemu
5.10.2019 (2)

Živá témata na fóru
- Benzínová čtyřkolka do milionu 19:49 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 19:14 - GeneHawkins
- Přepis vozidla - postup - jiný pojistník 18:14 - GeneHawkins
- Politický koutek 17:44 - Dix
- Detektory policejních radarů 17:12 - nota
- Zajimave auto, 400k kč 14:56 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 09:17 - pavproch
- Dacia Duster - nové vlákno 08:12 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 07:54 - řidičBOB
- Rychlodotazy 20:59 - řidičBOB
Autobazar
BMW 3 318 i
r.v. 2016
450 000,- KčBMW 3 320 d xDrive
r.v. 2015
430 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
600 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2017
660 000,- KčBMW 5 530 d
r.v. 2015
720 000,- KčBMW 5 520 d
r.v. 2017
920 000,- Kč