Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá

Máme rádi malá auta s velkým výkonem, takže kombinace prťavého VW Lupo s 1 800 koňmi vypadá jako recept na úchvatný vůz. Bohužel i tady ovšem platí, že všeho moc škodí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá

10.10.2019 | Mirek Mazal

Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Máme rádi malá auta s velkým výkonem, takže kombinace prťavého VW Lupo s 1 800 koňmi vypadá jako recept na úchvatný vůz. Bohužel i tady ovšem platí, že všeho moc škodí.

Jeden z historicky nejmenších Volkswagenů byl od prvopočátku zamýšlen jako levný, pomalý a nenápadný vůz, tedy snad krom verze GTi. Výroba Lupa byla ukončena v roce 2005 a dnešním důvodem ke koupi může být snad jen snaha o pořízení co nejlevnějšího městského přibližovadla. Hnutí mysli mimo konvenční uvažování může skončit pokusem o přestavbu motorizované kabelky na vládce čtvrtmílových tratí.

Rumunský majitel od píky přestavěného Volkswagenu chce převzít vládu nad závodní scénou a jako základ použil právě Lupo. Ovládnutí žebříčků časů na 400 metrů mu má zajistit Lupo Twin 2,0 TFSI, dvoumotorový skřet s pohonnou jednotkou za každým nárazníkem. Z originálního vozu nezbylo téměř nic kromě roztomilého výrazu daného vzezřením původních světlometů. Ostatní milé tvary městského vozítka vzaly za své, dvoudveřový hatchback se změnil na rozkročenou příšeru burácející daleko za tribuny lemující závodiště.

Pod modrou karoserií na míru zuří dvojice čtyřválcových turbobenzínů o celkovém objemu čtyři litry a výkonu až 1 825 koní (1 342 kW). Každý posílený motor spolupracuje s dvouspojkovým automatem DSG DQ250 a každá převodovka obhospodařuje jednu nápravu, proto se krátký dragster žene vpřed s náhonem na všechna čtyři obrovská kola. Chlazení nasávaného vzduchu je starost velkého mezichladiče na přídi, přebytečné teplo z útrob odvádějí vyřezané větrací otvory.

Podvozek byl vyroben individuálně, skladba komponentů ale přesto má problém přenášet obrovský výkon na sprinterskou dráhu. Pokud řidič auto udrží na dráze, je čas v cíli okolo devíti sekund, což je fantastický výsledek. Zkoušky akcelerace ale doprovázelo mnoho nekontrolovatelných vybočení, které nad použitelností tohoto monstra nechávají viset velký otazník.

Ukočírovat neposedné Lupo v rovině chce zjevně spoustu umu, pokud je to vůbec možné. Nacpat motory o výkonu přesahujícím potenciál Bugatti Chiron do VW Lupo tedy možná není tak dobrý nápad, jak se na první pohled může zdát...


Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 1 - VW Lupo twin tfsi foto 01Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 2 - VW Lupo twin tfsi foto 02Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 3 - VW Lupo twin tfsi foto 03Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 4 - VW Lupo twin tfsi foto 04Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 5 - VW Lupo twin tfsi foto 05Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 6 - VW Lupo twin tfsi foto 06Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 7 - VW Lupo twin tfsi foto 07Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 8 - VW Lupo twin tfsi foto 08Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 9 - VW Lupo twin tfsi foto 09Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 10 - VW Lupo twin tfsi foto 10Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 11 - VW Lupo twin tfsi foto 11Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá - 12 - VW Lupo twin tfsi foto 12
Čas okolo devíti sekund je výborný, ale Lupo má problém zůstat byť jen v přímce ve vymezené dráze

Zdroje: VeeDubRacing@Youtube, M5Phenomenon@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše