Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Řidiči dvou supersportů si to o veřejných jízdách rozdali na Ringu na ostří nože
23.4.2019 | Mirek Mazal
Nestává se, aby si to dva kompetentní řidiči ostře rozdali během veřejných jízd v čemkoli, natož pak ve dvou z nejlepších moderních supersportů. Tady se to ale stalo.
Legenda mezi závodními okruhy zvaná Severní smyčka Nürburgringu je v době volných jízd obležena automobily světoznámých značek a najdou si tu i opravdu drahé okruhové hračky. Jenže nejen pravidelní návštěvníci už si stihli povšimnout nepřímé úměry mezi cenou a schopnostmi vozu na jedné straně a rychlostmi, jakými s nimi majitelé jezdí.
Opravdu rychle s opravdu drahými auty jezdí po Ringu málokdo, jen malé množství vlastníků výjimečných verzí je buď natolik dobře ovládá, nebo je ochotno podstoupit riziko poškození. Potenciální rekordman Nürburgringu pak mnohdy uvolní stopu mnohem starším, ale rychlejším exemplářům s nebojácnějšími piloty za volanty.
Často je příjemné pozorovat řidiče levných upravených modelů deklasující o dvě třídy dražší automobily. Nejnovější video však ukazuje výjimečné setkání dvou fanatiků rychlosti s pořádným náčiním. U vjezdu se za sebe seřadili dva aspiranti na nejrychlejší vozy Severní smyčky, a sice Lamborghini Huracán Performante v závěsu s Porsche 911 GT2 RS.
Majitel italského supersportu jménem Phil oplývá zkušenostmi z motorsportu, vyzval svého kamaráda na souboj se svým atmosférickým 5,2 V10 s výkonem 471 kW (640 koní) při 8 000 ot./min. a točivým momentem 600 Nm na hranici 6 500 ot./min. Absence turba nutí točit motor k hranici červeného pole, rafička se elektronicky zasekne až u cifry 8 750 ot./min za zvuku ječícího výfuku. Sedmistupňový automat s pohonem všech kol mají povinnost přenést vysoký výkon na silnici, aby agresivní býk zrychlil na stovku během 2,9 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 325 km/h.
Výzvu k závodu přijal Sebastian Vittel pyšnící se záviděníhodným nájezdem přes čtyři tisíce kol Severní smyčky od roku 2008. Proti Lamborghini vyrazil s Porsche 911 GT2 RS generace 991 s bláznivým výkonem 515 kW (700 koní) při 7 000 ot./min a 750 Nm v rozmezí 2 500-4 500 ot./min z dvakrát přeplňovaného 3,8litrového šestiválce. Výhradně zadní kola se samosvorným diferenciálem pomáhají akceleraci na 100 km/h za 2,8 sekundy, automatická převodovka řadí sedmičku a převody umožňují rozjezd až na 340 km/h.
Obyčejný smrtelník by se v takových raketách mohl obávat ztráty soudnosti a následným výletem do jedné z roklin pod Zeleným peklem, ale dva zkušení piloti své stroje udrželi na silnici. Jen občas vyjeli mimo asfalt, což jen dodává pepře fantastické ukázce nasazení té nejlepší současné techniky, podobně jako spousta pomalejších aut kolem.
Na prvním videu níže můžeme vše vidět nejprve z pohledu Huracánu v závěsu za GT2 RS, kdy chvíli trvá, než se do toho řidič Porsche pořádně obuje. V druhém případě vidíme souboj v opačném gardu a na nic už se nečeká. Obojí je ale vážně výjimečná podívaná vyvolávající stavy euforie nejen u fanoušků pořádného jezdění, však uvidíte sami.
Porsche 911 GT2 RS 991 proti Lamborghini Huracán Performante na nejtěžším okruhu planety
Pohledy z kabiny vtáhnou do děje
Zdroj: Tomedlic@Youtube, sebastian vittel@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 38 minutami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 2 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva