Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Rus nacpal do staré Lady obří motor 7,0 V8 z armádního náklaďáku, teď šlehá plameny
26.4.2019 | Mirek Mazal
Dva zdánlivě neslučitelné automobilové světy spojil do jednoho balení ruský kutil. S pomocníky jménem bruska a kladivo dostal do starého žigulíku motor hodný amerických muscle cars.
Příznivci sovětské a později ruské automobilky VAZ resp. AvtoVAZ jistě dobře znají kanál Garage54 na Youtube. I my se pravidelně věnujeme šíleným pokusům jeho protagonistů, jejichž oběťmi se stávají hlavně staré žigulíky. Nejen dříve narozeným budou dobře známé hranaté VAZy sérií 2104, 2105 a 2107, které na socialistických trzích ovládaných Moskvou v období minulého režimu platily za něco extra.
I na našem území se žigulíků prohánělo hodně, proto je pohled na krkolomné ladění plešatým kutilem zábavnou podívanou. V nové epizodě hlavní protagonista zareagoval na stále častější prohazování motorů mezi jednotlivými automobily. Zkušení mechanici dovedou vcelku snadno přehodit silnější agregát z úplně jiného vozidla do svého auta, ale to by nebyla práce Garage54, aby se celý akt nekonal v extrémním měřítku.
Rus se proto pokusil do žigulíku napasovat pohonnou jednotku původně z vojenského terénního náklaďáku. Zážehové ústrojí vyráběné od roku 1967 sovětským výrobcem ZiL mělo objem rovných sedm litrů, k tomu osm válců s výkonem 110 kW (150 koní). Rozměrný osmiválec s velkou chladící vrtulí se do motorového prostoru staré Lady samozřejmě nevešel, ale potřebné místo se prostě vyřezalo. Uložením na přední nápravu přibylo navíc 330 kilogramů proti sériovému agregátu, ale co už.
Po nevratných úpravách bruskou a kladivem pánové přistoupili k prvnímu startu. Premiéra dopadla podle očekávání neúspěšně, protože z motoru náklaďáku vytryskla olejová náplň. Druhé oživení těžkého pohonu doprovázel další gejzír maziva z prasklé hadice. Třetí nepovedený pokus trval jen pár sekund za zvuku nepříjemného vrčení.
Teprve čtvrté startování těžkopádný motor naplno roztočilo. Garáž zaplnil hlasitý hluk, ale ke spokojenosti zúčastněných se sovětský agregát udržel v běhu. Z některých částí začaly létat plameny. Primární úkol byl tímto splněn, další zásahy se budou týkat navazujících komponentů, aby žigulík V8 zvládl vyjet na testovací jízdu.
Rus velící partě nadšenců z Garage54 zjevně nezná hranic, při dalším bláznivém projektu nacpal do staré Lady sedmilitrový osmiválec z armádního náklaďáku
Zdroj: Garage 54@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 46 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva