Reklama

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní

Už Volkswagen Lupo s motorem V8 jsme svého času označili za matku všech sleeperů. V tomto kousku se ale objevil motor 6,0 W12, dvakrát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní

6.2.2018 | Mirek Mazal | 6 příspěvků

Už Volkswagen Lupo s motorem V8 jsme svého času označili za matku všech sleeperů. V tomto kousku se ale objevil motor 6,0 W12, dvakrát.

Volkswagen Lupo svými kulatými světly působí jako drobný skřítek s na city hrajícím vzhledem, od kterého člověk čeká jediné - jízdu po městě a snadné zaparkování. Možná mu svědčí jemné zacházení v rukavičkách, pokud se bavíme o základní verzi. Další provedení umí být dravá kapesní raketa nebo nabroušený sleeper s osmiválcem.

Dnes se koukneme na nejdrsnější tuning malého Volkswagenu, jaký jsme kdy viděli. A vlastně i drsnější, než jsme si vůbec dokázali představit. Pikantní je, že se o něj postaral, tentýž člověk, který postavil onen stroj s osmiválcem. Jmenuje se Andre Pötsch a jeho výtvory jsou známé vysokou úrovní technického zpracování. Například před 10 lety do Wartburgu implantoval kompletní osmiválec od Audi včetně pohonu Quattro a ABS. A také tento vůz z jeho dílny dokázal výkon osmiválcového motoru využít.

Ani v případě dalšího Lupa tedy nečekejte nic jako barevné nástavce prahů, děravé koncovky výfuku a kola z autobusu, je to další extrémně výkonná verze bez vnějších úprav. Nenápadné Lupo v obyčejné stříbrné barvě navenek zaujme leda místy oprýskaným lakem, v útrobách ale nezůstalo bez zásahu skoro nic.

Do standardního provedení vizuálně totožného se slabým továrním Lupem Andre nasoukal dva motory W12 o výkonu 450 koní (331 kW) z VW Phaeton. Jakkoli to zní šílené, je to pravda a ani jeden tu neslouží jako náklad. Vůz má tedy dohromady 24 válců, 12 litrů objemu, 900 koní a pohon všech kol.

Nezbytné úpravy si vyžádaly kompletní destrukci interiéru. Kutil musel oba motory zastavět příčně, tedy o 90 stupňů otočeny než u zdrojových vozů a za pomocí bezedné kreativity dokázal tuto strojovnu poskládat do provozuschopného stavu. Jeden motor pod přední kapotu a druhý místo kufru. Pro standardní převodovku nezbyl prostor, Andre postavil speciální manuální skříň z motoru TDI. Pouze olejová vana byla příliš velká a po zmenšení se muselo upravit olejové čerpadlo.

Spojení mezi W12 a převodovkou zajišťuje hydraulicky ovládaná spojka s vlastnoručně vyrobenými setrvačníky. Instalace zadního motoru byla poměrně snadná, tedy alespoň podle slov tvůrce a majitele. Na zadní nápravu použil původně přední nápravu z Lupa, jen u ní samozřejmě zablokoval natáčení kol. Malé trable způsobilo chlazení a výfukové potrubí, ale mechanik si poradil a může jezdit.

Auto zatím není kompletně dokončené, ale pojízdné už je. Andre jej chce mít pro radost, na předvádění a také na závody na čtvrt míle. Nedělalo mu problém se smířit s tím, že legálně se po silnicích neprojede, za dobu svých technických pokusů je na tento stav zvyklý. I mezi těmi nejlepšími sprinterskými stroji ale dokáže vzbudit pozdvižení - aby také ne, 900koňovou kapesní raketu s 24 válci hned tak znovu neuvidíte...

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 1 - VW Lupo W12 bimoto 01Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 2 - VW Lupo W12 bimoto 02Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 3 - VW Lupo W12 bimoto 03Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 4 - VW Lupo W12 bimoto 04Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 5 - VW Lupo W12 bimoto 05Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 6 - VW Lupo W12 bimoto 06Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 7 - VW Lupo W12 bimoto 07Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 8 - VW Lupo W12 bimoto 08Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 9 - VW Lupo W12 bimoto 09Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 10 - VW Lupo W12 bimoto 11

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 11 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 01Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 12 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 02Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 13 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 03Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 14 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 04Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 15 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 05Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 16 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 06Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 17 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 07Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 18 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 08Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 19 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 09Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 20 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 10
Stovky dílů Andre Pötsch vyrobil doma, aby poskládal funkční automobil. Sedí přitom skoro na motoru, ale zaručeně ujede skoro všem

Zdroj: Vau-Max.de

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama