Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní
6.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Už Volkswagen Lupo s motorem V8 jsme svého času označili za matku všech sleeperů. V tomto kousku se ale objevil motor 6,0 W12, dvakrát.
Volkswagen Lupo svými kulatými světly působí jako drobný skřítek s na city hrajícím vzhledem, od kterého člověk čeká jediné - jízdu po městě a snadné zaparkování. Možná mu svědčí jemné zacházení v rukavičkách, pokud se bavíme o základní verzi. Další provedení umí být dravá kapesní raketa nebo nabroušený sleeper s osmiválcem.
Dnes se koukneme na nejdrsnější tuning malého Volkswagenu, jaký jsme kdy viděli. A vlastně i drsnější, než jsme si vůbec dokázali představit. Pikantní je, že se o něj postaral, tentýž člověk, který postavil onen stroj s osmiválcem. Jmenuje se Andre Pötsch a jeho výtvory jsou známé vysokou úrovní technického zpracování. Například před 10 lety do Wartburgu implantoval kompletní osmiválec od Audi včetně pohonu Quattro a ABS. A také tento vůz z jeho dílny dokázal výkon osmiválcového motoru využít.
Ani v případě dalšího Lupa tedy nečekejte nic jako barevné nástavce prahů, děravé koncovky výfuku a kola z autobusu, je to další extrémně výkonná verze bez vnějších úprav. Nenápadné Lupo v obyčejné stříbrné barvě navenek zaujme leda místy oprýskaným lakem, v útrobách ale nezůstalo bez zásahu skoro nic.
Do standardního provedení vizuálně totožného se slabým továrním Lupem Andre nasoukal dva motory W12 o výkonu 450 koní (331 kW) z VW Phaeton. Jakkoli to zní šílené, je to pravda a ani jeden tu neslouží jako náklad. Vůz má tedy dohromady 24 válců, 12 litrů objemu, 900 koní a pohon všech kol.
Nezbytné úpravy si vyžádaly kompletní destrukci interiéru. Kutil musel oba motory zastavět příčně, tedy o 90 stupňů otočeny než u zdrojových vozů a za pomocí bezedné kreativity dokázal tuto strojovnu poskládat do provozuschopného stavu. Jeden motor pod přední kapotu a druhý místo kufru. Pro standardní převodovku nezbyl prostor, Andre postavil speciální manuální skříň z motoru TDI. Pouze olejová vana byla příliš velká a po zmenšení se muselo upravit olejové čerpadlo.
Spojení mezi W12 a převodovkou zajišťuje hydraulicky ovládaná spojka s vlastnoručně vyrobenými setrvačníky. Instalace zadního motoru byla poměrně snadná, tedy alespoň podle slov tvůrce a majitele. Na zadní nápravu použil původně přední nápravu z Lupa, jen u ní samozřejmě zablokoval natáčení kol. Malé trable způsobilo chlazení a výfukové potrubí, ale mechanik si poradil a může jezdit.
Auto zatím není kompletně dokončené, ale pojízdné už je. Andre jej chce mít pro radost, na předvádění a také na závody na čtvrt míle. Nedělalo mu problém se smířit s tím, že legálně se po silnicích neprojede, za dobu svých technických pokusů je na tento stav zvyklý. I mezi těmi nejlepšími sprinterskými stroji ale dokáže vzbudit pozdvižení - aby také ne, 900koňovou kapesní raketu s 24 válci hned tak znovu neuvidíte...
Stovky dílů Andre Pötsch vyrobil doma, aby poskládal funkční automobil. Sedí přitom skoro na motoru, ale zaručeně ujede skoro všem
Zdroj: Vau-Max.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch