Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní

Už Volkswagen Lupo s motorem V8 jsme svého času označili za matku všech sleeperů. V tomto kousku se ale objevil motor 6,0 W12, dvakrát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní

6.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už Volkswagen Lupo s motorem V8 jsme svého času označili za matku všech sleeperů. V tomto kousku se ale objevil motor 6,0 W12, dvakrát.

Volkswagen Lupo svými kulatými světly působí jako drobný skřítek s na city hrajícím vzhledem, od kterého člověk čeká jediné - jízdu po městě a snadné zaparkování. Možná mu svědčí jemné zacházení v rukavičkách, pokud se bavíme o základní verzi. Další provedení umí být dravá kapesní raketa nebo nabroušený sleeper s osmiválcem.

Dnes se koukneme na nejdrsnější tuning malého Volkswagenu, jaký jsme kdy viděli. A vlastně i drsnější, než jsme si vůbec dokázali představit. Pikantní je, že se o něj postaral, tentýž člověk, který postavil onen stroj s osmiválcem. Jmenuje se Andre Pötsch a jeho výtvory jsou známé vysokou úrovní technického zpracování. Například před 10 lety do Wartburgu implantoval kompletní osmiválec od Audi včetně pohonu Quattro a ABS. A také tento vůz z jeho dílny dokázal výkon osmiválcového motoru využít.

Ani v případě dalšího Lupa tedy nečekejte nic jako barevné nástavce prahů, děravé koncovky výfuku a kola z autobusu, je to další extrémně výkonná verze bez vnějších úprav. Nenápadné Lupo v obyčejné stříbrné barvě navenek zaujme leda místy oprýskaným lakem, v útrobách ale nezůstalo bez zásahu skoro nic.

Do standardního provedení vizuálně totožného se slabým továrním Lupem Andre nasoukal dva motory W12 o výkonu 450 koní (331 kW) z VW Phaeton. Jakkoli to zní šílené, je to pravda a ani jeden tu neslouží jako náklad. Vůz má tedy dohromady 24 válců, 12 litrů objemu, 900 koní a pohon všech kol.

Nezbytné úpravy si vyžádaly kompletní destrukci interiéru. Kutil musel oba motory zastavět příčně, tedy o 90 stupňů otočeny než u zdrojových vozů a za pomocí bezedné kreativity dokázal tuto strojovnu poskládat do provozuschopného stavu. Jeden motor pod přední kapotu a druhý místo kufru. Pro standardní převodovku nezbyl prostor, Andre postavil speciální manuální skříň z motoru TDI. Pouze olejová vana byla příliš velká a po zmenšení se muselo upravit olejové čerpadlo.

Spojení mezi W12 a převodovkou zajišťuje hydraulicky ovládaná spojka s vlastnoručně vyrobenými setrvačníky. Instalace zadního motoru byla poměrně snadná, tedy alespoň podle slov tvůrce a majitele. Na zadní nápravu použil původně přední nápravu z Lupa, jen u ní samozřejmě zablokoval natáčení kol. Malé trable způsobilo chlazení a výfukové potrubí, ale mechanik si poradil a může jezdit.

Auto zatím není kompletně dokončené, ale pojízdné už je. Andre jej chce mít pro radost, na předvádění a také na závody na čtvrt míle. Nedělalo mu problém se smířit s tím, že legálně se po silnicích neprojede, za dobu svých technických pokusů je na tento stav zvyklý. I mezi těmi nejlepšími sprinterskými stroji ale dokáže vzbudit pozdvižení - aby také ne, 900koňovou kapesní raketu s 24 válci hned tak znovu neuvidíte...


Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 1 - VW Lupo W12 bimoto 01Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 2 - VW Lupo W12 bimoto 02Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 3 - VW Lupo W12 bimoto 03Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 4 - VW Lupo W12 bimoto 04Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 5 - VW Lupo W12 bimoto 05Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 6 - VW Lupo W12 bimoto 06Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 7 - VW Lupo W12 bimoto 07Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 8 - VW Lupo W12 bimoto 08Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 9 - VW Lupo W12 bimoto 09Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 10 - VW Lupo W12 bimoto 11

Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 11 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 01Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 12 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 02Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 13 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 03Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 14 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 04Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 15 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 05Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 16 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 06Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 17 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 07Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 18 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 08Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 19 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 09Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní - 20 - VW Lupo 2018 W24 12 litru 900 koni 10
Stovky dílů Andre Pötsch vyrobil doma, aby poskládal funkční automobil. Sedí přitom skoro na motoru, ale zaručeně ujede skoro všem

Zdroj: Vau-Max.de

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše