Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Šílenec napěchoval do malého VW dva motory W12. Tohle monstrum má 900 koní
6.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Už Volkswagen Lupo s motorem V8 jsme svého času označili za matku všech sleeperů. V tomto kousku se ale objevil motor 6,0 W12, dvakrát.
Volkswagen Lupo svými kulatými světly působí jako drobný skřítek s na city hrajícím vzhledem, od kterého člověk čeká jediné - jízdu po městě a snadné zaparkování. Možná mu svědčí jemné zacházení v rukavičkách, pokud se bavíme o základní verzi. Další provedení umí být dravá kapesní raketa nebo nabroušený sleeper s osmiválcem.
Dnes se koukneme na nejdrsnější tuning malého Volkswagenu, jaký jsme kdy viděli. A vlastně i drsnější, než jsme si vůbec dokázali představit. Pikantní je, že se o něj postaral, tentýž člověk, který postavil onen stroj s osmiválcem. Jmenuje se Andre Pötsch a jeho výtvory jsou známé vysokou úrovní technického zpracování. Například před 10 lety do Wartburgu implantoval kompletní osmiválec od Audi včetně pohonu Quattro a ABS. A také tento vůz z jeho dílny dokázal výkon osmiválcového motoru využít.
Ani v případě dalšího Lupa tedy nečekejte nic jako barevné nástavce prahů, děravé koncovky výfuku a kola z autobusu, je to další extrémně výkonná verze bez vnějších úprav. Nenápadné Lupo v obyčejné stříbrné barvě navenek zaujme leda místy oprýskaným lakem, v útrobách ale nezůstalo bez zásahu skoro nic.
Do standardního provedení vizuálně totožného se slabým továrním Lupem Andre nasoukal dva motory W12 o výkonu 450 koní (331 kW) z VW Phaeton. Jakkoli to zní šílené, je to pravda a ani jeden tu neslouží jako náklad. Vůz má tedy dohromady 24 válců, 12 litrů objemu, 900 koní a pohon všech kol.
Nezbytné úpravy si vyžádaly kompletní destrukci interiéru. Kutil musel oba motory zastavět příčně, tedy o 90 stupňů otočeny než u zdrojových vozů a za pomocí bezedné kreativity dokázal tuto strojovnu poskládat do provozuschopného stavu. Jeden motor pod přední kapotu a druhý místo kufru. Pro standardní převodovku nezbyl prostor, Andre postavil speciální manuální skříň z motoru TDI. Pouze olejová vana byla příliš velká a po zmenšení se muselo upravit olejové čerpadlo.
Spojení mezi W12 a převodovkou zajišťuje hydraulicky ovládaná spojka s vlastnoručně vyrobenými setrvačníky. Instalace zadního motoru byla poměrně snadná, tedy alespoň podle slov tvůrce a majitele. Na zadní nápravu použil původně přední nápravu z Lupa, jen u ní samozřejmě zablokoval natáčení kol. Malé trable způsobilo chlazení a výfukové potrubí, ale mechanik si poradil a může jezdit.
Auto zatím není kompletně dokončené, ale pojízdné už je. Andre jej chce mít pro radost, na předvádění a také na závody na čtvrt míle. Nedělalo mu problém se smířit s tím, že legálně se po silnicích neprojede, za dobu svých technických pokusů je na tento stav zvyklý. I mezi těmi nejlepšími sprinterskými stroji ale dokáže vzbudit pozdvižení - aby také ne, 900koňovou kapesní raketu s 24 válci hned tak znovu neuvidíte...
Stovky dílů Andre Pötsch vyrobil doma, aby poskládal funkční automobil. Sedí přitom skoro na motoru, ale zaručeně ujede skoro všem
Zdroj: Vau-Max.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 10:45 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda