Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s

(+ videa) Každý tuning má hranice, Octavii RS nevyjímaje. Rumun je posunul zástavbou druhého motoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s

20.5.2014 | Adam Šrámek | 1 příspěvek

Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Každý tuning má hranice, Octavii RS nevyjímaje. Rumun je posunul zástavbou druhého motoru.

Octavie je bezesporu jedním z nejčastěji upravovaných aut, která brázdí české silnice. A platí to bez výjimky i pro nejsilnější specifikace RS. Míra úprav jednotlivých kusů se vždy liší - jeden si potrpí na mračítka a koncovky výfuku, druhý dbá spíše na podvozek, brzdy a výkon motoru. Poslední kategorie používá nejčastěji přeprogramované řidící jednotky a sportovní vzduchové filtry. Chce-li však z vozu vymáčknout více koní, musí sahat po větších turbodmychadlech, mezichladičích, vstřikovačích a dalších, obecně daleko dražších komponentech.

Vždy však zůstává limitem samotný motor a v případě RS i pohon přední nápravy. Ne, že by přemotorovaná předokolka nemohla být zábavná, ale výkon bez trakce nemůže být nikdy efektivně využitý. Bogdan Ghita Silviu z Rumunska se rozhodl zajít s úpravou benzinového eReSa druhé generace ještě dál. Jeden čtyřválec před přední nápravou pro něj nebyl ani ve značně přepracovaném provedení dostatečný, a tak se spolu s týmem nadšených mechaniků zavřel do dílny a začal instalovat do RS instalovat další pohonnou jednotku. Snad se mu stal inspirací Alfasud s modelem Bimotore nebo daleko mladší Audi TT Bimoto od úpravce MTM.

Octavii nejprve rozebrali do posledního šroubku a začali s tvorbou opravdového monstra pro závody ve sprintu. Implementace druhého motoru si podle dostupných fotografií vyžádala celou řadu úprav konstrukce karoserie, náprav, interiéru, elektroinstalace, zkrátka úplně všeho. Chybět nemohl ani rám. Jediné, co nakonec zůstává zdánlivě původní, jsou díly karoserie.

Pod přední kapotou se nachází známý motor 2,0 TFSI upravený podle dřívějších zpráv na nějakých 460 koní. Tutéž jednotku ovšem najdeme také před zadní nápravou, konkrétně v místech, kde se kdysi nacházely zadní sedadla. U něho se hovořilo o výkonu kolem 330 koní a točivém momentu 440 Nm. Společně tedy produkovaly téměř 800 koní.

V minulém čase však hovoříme zcela záměrně, neboť pro letošní sezonu majitel dále navyšoval výkon až na tisícovku koní, což znamená ještě brutálnější dynamiku. Tisíc koní ve Škodovce? Jakoby snad nestačila původní konfigurace. Oba čtyřválce s velkým turbodmychadlem Garret pracují nezávisle na sobě, každý z nich má svůj vlastní chladicí okruh, sání, mezichladič, spojku a převodovku. Na konkrétní řešení se nás ale neptejte. Víme jen, že každý se stará o pohon nejbližší nápravy, což dělá z bestiální Octavie RS netradiční čtyřkolku. Nějakou inteligenci u ní nečekejte, trakcí však hýří za každých podmínek.

Jak asi tušíte, výsledek je doslova omračující. Vůz sice dostal poznávací značky, díky nimž lze jezdit v běžném provozu, ale hlavním revírem je letištní plocha využívaná na souboje ve sprintu. Údaje o maximální rychlosti nemáme, ale stačí vědět, že stovku pokoří tento vůz za něco málo přes 2,5 sekundy (tedy rychleji než třeba hypersportovní Nissan GT-R) a že na 190 km/h akceleruje během 9 sekund. Díky takovým parametrům byl schopen absolvovat čtvrtmíli za 10,64 sekundy, přičemž cílovou pásku protínal v rychlosti téměř 224 km/h.

Přiložené fotografie ukazují vůz v plné nahotě, včetně jednotlivých fází stavby a je zcela evidentní, že to musela být pořádná fuška. O tom, kolik něco takového stojí, nemáme ponětí, ale rozhodně to bude pořádná rána - finanční i časová. Pokud ale hodláte „natrhnout“ Nissan GT-R s Octavií RS, nezbývá než vymyslet něco podobného. Snad vám to bude stačit i na Trabanta zabijáka. Nezapomeňte si prohlédnout vůz v akci na trojici videí, na letištní ploše jako by chtěl opravdu vzlétnout...


Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 1 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 01Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 2 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 02Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 3 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 03Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 4 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 04Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 5 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 05Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 6 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 06Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 7 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 07Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 8 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 08Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 9 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 09Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 10 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 10Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 11 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 11Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 12 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 12Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 13 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 13Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 14 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 14Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 15 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 15Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 16 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 16Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 17 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 17Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 18 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 18Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 19 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 19Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 20 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 20Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 21 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 21Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 22 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 22

Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 23 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 23Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 24 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 24Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 25 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 25Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 26 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 26Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 27 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 27Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 28 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 28Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 29 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 29Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 30 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 30Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 31 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 31Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 32 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 32Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 33 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 33Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 34 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 34Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 35 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 35Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 36 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 36Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 37 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 37Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 38 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 38Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 39 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 39Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 40 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 40Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 41 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 41Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 42 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 42Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 43 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 43Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 44 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 44Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 45 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 45Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 46 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 46Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 47 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 47Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 48 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 48Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 49 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 49Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 50 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 50Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 51 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 51Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 52 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 52Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 53 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 53Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s - 54 - Skoda Octavia RS 2 Bimoto 54
Brutální Škoda Octavia RS druhé generace byla rozebrána do posledního šroubku, řadně vyztužena a osazena druhým motorem. Výsledek zvládá spráskat na sprintu i Nissan GT-R

Na sprintu proti Nissanu GT-R

Sprint proti Audi A5 - čtvrt míle za 10,8 sekundy

Takhle roztáčí válcovou brzdu zadními koly

Zdroj: skodabimoto@Facebook

Adam Šrámek

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.