Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny

Česká automobilka koketovala s pohonem čtyř kol již ve 30. letech. Nikoliv však v Mladé Boleslavi, přední kola navíc vůbec nebyla součástí hry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny

20.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Česká automobilka koketovala s pohonem čtyř kol již ve 30. letech. Nikoliv však v Mladé Boleslavi, přední kola navíc vůbec nebyla součástí hry.

Před pár dny jsme oslavili již osmadvacáté výročí Sametové revoluce. Ta znamenala zásadní předěl ve vývoji České republiky, souběžně s politikou ovšem začínal doznávat řady změn i vozový park. Patrné je to i při pohledu na Škodu, která v revolučních časech stála na počátku výroby modelu Favorit, který byl představen v červenci 1987. Pro značku šlo přitom o vůbec první vůz, který disponoval pohonem předních kol, do té doby byly k mání především zadokolky.

My se dnes ovšem zaměříme na pohon všech kol, který automobilka v posledních letech nabízí s výjimkou modelů Citigo, Fabia a Rapid napříč celým portfoliem. Jako první jej přitom v novodobé historii dostala Octavia Combi první generace v roce 1999 a po faceliftu v roce 2002 jím mohl disponovat i liftback. Zákazníci přitom mohli systém Haldex doplnit dvoulitrovým benzinovým motorem, jedna-osmou turbo či 1,9litrovým turbodieselem.

Mohlo by se zdát, že historie čtyřkolek Škody tím máme zrekapitulovanou, sama automobilka se ale přihlásila s tím, že systém 4x4 má v její historii mnohem delší tradici. První pokusy s ním se neodehrály v roce 1999, ale již koncem 30. let minulého století. Spojitost přitom mají hlavně s autobusy, což není překvapivé, neboť krátce předtím Škodovy závody v Plzni pohltily značku Laurin & Klement. Ta sice byla jedním z nejstarších výrobců aut na světě, nicméně v roce 1924 zachvátil její areál rozsáhlý požár, v jehož důsledku se firma ocitla v existenční tísni.

Fúze s finančně silnějším partnerem byla nevyhnutelná, v jejím důsledku ale byl vývoj přestěhován do Plzně. Zde pak vzniklo několik prototypů autobusů se třemi nápravami, z nichž zadní dvě byly poháněné, sériová výroba se ovšem nikdy neuskutečnila. Obdobně ostatně skončil i vojenský vůz typu 903 z roku 1936, který vycházel ze Škody 650, vůči dárcovské limuzíně však opět disponoval třemi nápravami, z toho dvěma zadními poháněnými.

Během druhé světové války byla výroba aut v Mladé Boleslavi výrazně omezená, ovšem Škoda 903 byla i přes počáteční neúspěch jedním z nich. Automobilka v letech 1939 až 1942 postavila 42 kusů (před válkou vznikly jen tři), které již disponovaly objemnějším šestiválcem se 75 koňmi. Vůz přitom dokázal vyvinout rychlost až 100 km/h, zvládal stoupání 45 procent a v průměru si řekl o 25-30 litrů paliva na sto kilometrů.

Po druhé světové válce byly všechny velké české podniky znárodněny, ze Škody se tak staly Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Komunisté navíc rozhodli o zásadní reorganizaci, pročež se třeba nákladní Škoda 706R začala vyrábět ve válkou oslabené Avii Leťnany, zatímco Aero Vysočany dostaly na starosti montáž dalšího náklaďáku Škoda 150 (označovaného díky tomu jako Aero 150 a později i Praga 150).

V Mladé Boleslavi se pro změnu vyráběly po nějaký čas modely Tatry, konkrétně pak typy 600 a 805. Druhý zmíněný byl přitom opět vozem určeným pro armádní účely, disponoval však pouze dvěma nápravami. Zadní byla poháněná trvale, přední šlo ovšem přiřadit pomocí speciální páky. V té chvíli přitom mohl model 805 využívat redukční převodovky, vyjma ní ovšem vůz disponoval i uzávěrkami diferenciálů.

Z osmsetpětky vznikly i mnohem specifičtější armádní vozy, konkrétně pak obrněný typ 971 (zvaný Jarmila) a obojživelný typ 972. Ten dostal do vínku lodní šroub, se kterým zvládal na vodě tempo 10 km/h, na silnici pak řadový čtyřválec o 1,5litrovém objemu a výkonu 52 koní zvládal nejvyšší rychlost 85 km/h. Do výbavy přitom spadal lehký kulomet a dvě pušky mezi sedadly či samopal pro řidiče.

Na obojživelníka, jehož jeden exemplář je vystaven ve Vojenském technickém muzeu Lešany, navázal typ 973 známý jako Škoda Babeta. Znovu přitom disponoval vypínatelným pohonem všech kol, stejně jako závěrkou diferenciálu a jedna-pětkou pod kapotou. Navíc zvládl stoupání až 58 procent či 60centimetrovou brodivost, zůstalo však jen u 30kusové ověřovací série.

Jakkoliv ovšem české vozy snadno překonávaly ty sovětské, armáda musela nakonec dát přednost dnes již pomalu legendárnímu „gazíku“. Tedy modelu GAZ-69. Škoda se tedy rozhodla vyvíjet terénní vozy spíše pro zemědělce než pro vojsko, což vedlo ke vzniku typu 998 známého též jako Agromobil, pod který se podepsala i Česká Zbrojovka alias ČZ Strakonice.

I tento model ale skončil pouze ve fázi prototypu, přičemž vzniknout mělo zhruba 13 kusů. Do dnešních dní se měly dochovat minimálně dva, z nichž jeden najdete v muzeu Škody v Mladé Boleslavi, druhý v již zmiňovaných Lešanech. Užitkové provedení vozu však světlo světa spatřilo, a to jako Škoda 1203. Také v jejím případě byl zvažován pohon 4x4, ani to ale neklaplo.

Dostáváme se tak na začátek našeho článku, Dvanáctsettrojka byla totiž AZNP, ovšem v závodě ve Vrchlabí, vyráběna až do roku 1982. Poté se produkce přestěhovala na Slovensko do Trnavy, než práva na vůz získala v 90. letech firma Ocelot, která montáž navrátila zpět do Česka, konkrétně pak do Žacléře ležícího 16 kilometrů od Vrchlabí.

Tou dobou přitom již Škoda slavila miliontý vyrobený Favorit, který v srpnu 1994 nahradila ve výrobě Felicia. Ve vývoji pak byla Octavia, s jejíž montáží se začalo o dva roky později. A jak jsme uvedli na počátku, s příchodem roku 1999 dostal kombík mezinápravovou spojku Haldex, která umožňovala přiřazení zadní nápravy. Dnes, o 18 let později, se automobilka označuje za jednoho z lídrů evropského trhu s auty vybavenými pohonem 4x4. Po tak těžkých začátcích to šlo docela rychle...


Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 1 - Skoda pohon vsech kol historie 01Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 2 - Skoda pohon vsech kol historie 02
Takto vypadal prototyp Škody 903...

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 3 - Skoda pohon vsech kol historie 03
...a takto Model 956, který značka vyvíjela v průběhu druhé světové války pro armádní využití

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 4 - Skoda pohon vsech kol historie 04
Šasí Tatry 805...

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 5 - Skoda pohon vsech kol historie 05Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 6 - Skoda pohon vsech kol historie 06
...posloužilo jako základ pro obojživelný typ 972...

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 7 - Skoda pohon vsech kol historie 07Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 8 - Skoda pohon vsech kol historie 08
...i Škodu Babeta

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 9 - Skoda pohon vsech kol historie 09
Agromobil se ukázal v roce 1961, ani v tomto případě však prototyp neskončil v sériové výrobě

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 10 - Skoda 4x4 portfolio 01Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 11 - Skoda 4x4 portfolio 02Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 12 - Skoda 4x4 portfolio 03Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 13 - Skoda 4x4 portfolio 04Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 14 - Skoda 4x4 portfolio 05Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 15 - Skoda 4x4 portfolio 06Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 16 - Skoda 4x4 portfolio 07Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 17 - Skoda 4x4 portfolio 08Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 18 - Skoda 4x4 portfolio 09Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 19 - Skoda 4x4 portfolio 10Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 20 - Skoda 4x4 portfolio 11Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 21 - Skoda 4x4 portfolio 12Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 22 - Skoda 4x4 portfolio 13Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 23 - Skoda 4x4 portfolio 14Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 24 - Skoda 4x4 portfolio 15Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 25 - Skoda 4x4 portfolio 16Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 26 - Skoda 4x4 portfolio 17Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 27 - Skoda 4x4 portfolio 18Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 28 - Skoda 4x4 portfolio 19Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 29 - Skoda 4x4 portfolio 20Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 30 - Skoda 4x4 portfolio 21Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 31 - Skoda 4x4 portfolio 22Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 32 - Skoda 4x4 portfolio 23Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 33 - Skoda 4x4 portfolio 24Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 34 - Skoda 4x4 portfolio 25Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 35 - Skoda 4x4 portfolio 26Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 36 - Skoda 4x4 portfolio 27Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 37 - Skoda 4x4 portfolio 28Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 38 - Skoda 4x4 portfolio 29Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 39 - Skoda 4x4 portfolio 30Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 40 - Skoda 4x4 portfolio 31Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 41 - Skoda 4x4 portfolio 32Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 42 - Skoda 4x4 portfolio 33Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 43 - Skoda 4x4 portfolio 34Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 44 - Skoda 4x4 portfolio 35Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 45 - Skoda 4x4 portfolio 36Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 46 - Skoda 4x4 portfolio 37Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 47 - Skoda 4x4 portfolio 38Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 48 - Skoda 4x4 portfolio 39Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 49 - Skoda 4x4 portfolio 40Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 50 - Skoda 4x4 portfolio 41Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 51 - Skoda 4x4 portfolio 42Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 52 - Skoda 4x4 portfolio 43Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 53 - Skoda 4x4 portfolio 44Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 54 - Skoda 4x4 portfolio 45Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 55 - Skoda 4x4 portfolio 46Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 56 - Skoda 4x4 portfolio 47Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 57 - Skoda 4x4 portfolio 48Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 58 - Skoda 4x4 portfolio 49Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 59 - Skoda 4x4 portfolio 50Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 60 - Skoda 4x4 portfolio 51Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 61 - Skoda 4x4 portfolio 52Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 62 - Skoda 4x4 portfolio 53Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 63 - Skoda 4x4 portfolio 54Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 64 - Skoda 4x4 portfolio 55Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 65 - Skoda 4x4 portfolio 56Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 66 - Skoda 4x4 portfolio 57Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 67 - Skoda 4x4 portfolio 58Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 68 - Skoda 4x4 portfolio 59Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 69 - Skoda 4x4 portfolio 60Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 70 - Skoda 4x4 portfolio 61Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 71 - Skoda 4x4 portfolio 62Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 72 - Skoda 4x4 portfolio 63
Takto vypadalo portfolio modelů 4x4 české značky na počátku loňského roku....

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 73 - Skoda Kodiaq Scout prvni 01Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 74 - Skoda Kodiaq Scout prvni 02Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 75 - Skoda Kodiaq Scout prvni 03Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 76 - Skoda Kodiaq Scout prvni 04Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 77 - Skoda Kodiaq Scout prvni 05Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 78 - Skoda Kodiaq Scout prvni 06Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 79 - Skoda Kodiaq Scout prvni 07Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 80 - Skoda Kodiaq Scout prvni 08Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 81 - Skoda Kodiaq Scout prvni 09
...přičemž chyběl Kodiaq...

Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 82 - Skoda Karoq oficialni prvni 01Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 83 - Skoda Karoq oficialni prvni 02Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 84 - Skoda Karoq oficialni prvni 03Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 85 - Skoda Karoq oficialni prvni 04Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 86 - Skoda Karoq oficialni prvni 05Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 87 - Skoda Karoq oficialni prvni 06Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 88 - Skoda Karoq oficialni prvni 07Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 89 - Skoda Karoq oficialni prvni 08Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 90 - Skoda Karoq oficialni prvni 09Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 91 - Skoda Karoq oficialni prvni 10Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 92 - Skoda Karoq oficialni prvni 11Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 93 - Skoda Karoq oficialni prvni 12Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 94 - Skoda Karoq oficialni prvni 13Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 95 - Skoda Karoq oficialni prvni 14Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 96 - Skoda Karoq oficialni prvni 15Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 97 - Skoda Karoq oficialni prvni 16Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 98 - Skoda Karoq oficialni prvni 17Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 99 - Skoda Karoq oficialni prvni 18Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 100 - Skoda Karoq oficialni prvni 19Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 101 - Skoda Karoq oficialni prvni 19aŠkoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 102 - Skoda Karoq oficialni prvni 20Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 103 - Skoda Karoq oficialni prvni 21Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 104 - Skoda Karoq oficialni prvni 22Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 105 - Skoda Karoq oficialni prvni 23Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 106 - Skoda Karoq oficialni prvni 24Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 107 - Skoda Karoq oficialni prvni 25Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 108 - Skoda Karoq oficialni prvni 26Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 109 - Skoda Karoq oficialni prvni 27Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 110 - Skoda Karoq oficialni prvni 28Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 111 - Skoda Karoq oficialni prvni 29Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 112 - Skoda Karoq oficialni prvni 30Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 113 - Skoda Karoq oficialni prvni 31Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 114 - Skoda Karoq oficialni prvni 32Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 115 - Skoda Karoq oficialni prvni 33Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 116 - Skoda Karoq oficialni prvni 34Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 117 - Skoda Karoq oficialni prvni 35Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 118 - Skoda Karoq oficialni prvni 36Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 119 - Skoda Karoq oficialni prvni 36aŠkoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 120 - Skoda Karoq oficialni prvni 37Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 121 - Skoda Karoq oficialni prvni 38Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 122 - Skoda Karoq oficialni prvni 39Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 123 - Skoda Karoq oficialni prvni 40Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 124 - Skoda Karoq oficialni prvni 41Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 125 - Skoda Karoq oficialni prvni 42Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 126 - Skoda Karoq oficialni prvni 43Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 127 - Skoda Karoq oficialni prvni 44Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 128 - Skoda Karoq oficialni prvni 45Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 129 - Skoda Karoq oficialni prvni 46Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 130 - Skoda Karoq oficialni prvni 47Škoda říká, že s pohonem 4x4 začala dávno před Octavií. Toto jsou její prvotiny - 131 - Skoda Karoq oficialni prvni 48
...a Karoq

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.