Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Specialisté po létech otevřeli opuštěnou podzemní garáž. Podívejte se, co objevili
7.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
V opuštěných garážích obvykle najdete jen špínu a staré harampádí, některé ale skrývají víc. V útrobách této se nacházela hned tři nesmírně vzácná auta.
Po mnoha letech se do garáže umístěné hluboko pod zemí vydali nadšení sběratelé historických aut. Po otevření vrat jim brada spadla až na zem, protože v zatuchlém prostoru se zjevil poklad na čtyřech kolech. Vlastně tam těch pokladů stálo více, ale nepředbíhejme.
O tento příběh se podělila firma LBI Limited, o které už u nás jednou řeč byla. Je to dnes dominantní společnost na americkém trhu s veterány, která vznikla prakticky z ničeho. Dva její zakladatelé z vlastnictví jednoho ojetého vraku vytvořili prosperující impérium požívající respekt automobilových sběratelů. Firma jednak pomáhá lidem s nákupem a prodejem vzácných historických vozů, zásluhou kontaktů s fandy historiků po celé zemi se ale také pravidelně dostává k tipům na opuštěné objekty, které by mohly skrývat nějaké to zajímavé auto.
Naposledy šlo o zapomenutou podzemní garáž v hlubinách ostrova Long Island. První očekávání nebyla velká, neboť jak jeden z majitelů LBI prozrazuje, tipy většinou k ničemu cennému nevedou. Nicméně toto nebyl ten případ a na Long Islandu se odehrála scéna, kterou chtějí zažít snad všichni nadšení hledači vzácností.
Adolfo Massari a Andrew Mastin totiž objevili zchátralou garáž, v níž se vedle další veteše krčili tři nesmírně vzácní klasici. Pánům bylo hned jasné, že se stali svědky dost možná životního úlovku. Před nimi stál v prachu Packard z roku 1937, Delahaye 135M Cabriolet a Rolls-Royce Phantom III taktéž z ročník '37. Auta byla obklopena spoustou věcí, takže trvalo tři dny, než po dekádách spatřila sluneční svit. A až denní světlo ukázalo, kolik práce LBI čeká, aby nalezená auta získala zpět původní lesk.
Automobilka Packard vznikla v roce 1899 v Detroitu, své brány musela zavřít v roce 1958. Během slavné éry produkovala luxusní automobily pro majetné Američany. Na konci třicátých let pod kapotou lomozily šestiválcové motory a zákazníci pocházeli z vyšších tříd bohaté smetánky.
Ani druhý nález není žádný obyčejný kus plechu. Výrobce automobilů Delahaye byl založen v roce 1894 ve Francii. Poslední stylová vozidla opustila výrobní linku po šedesáti letech. Model 135 byl oblíbený pro své agilní schopnosti, často jeho základy používali závodníci. Nález z Long Islandu není určený na závodní tratě, protože se jedná o výstavní Delahaye 135M s otevřenou kabinou. Originální dílo belgického karosářského výrobce Vesters & Neirinck vzniklo jako jediný světový exemplář. Krátce po svém debutu obdržel 1. místo na Concours d'Elegance konané ve francouzském Vinchy.
Třetí dechberoucí poklad - Rolls-Royce Phantom III - byl poslední velký Rolls předválečné éry. Nahradil druhou generaci a k pohonu dostal kultivovaný vidlicový dvanáctiválec, který pod soškami Spirit of Ecstasy pracoval až do roku 1998. Phantom III byl poslední vůz, na kterém vlastnoručně pracoval Henry Royce, zakladatel společnosti. V podzemním parkovišti čekal zakázkově upravený kousek s karoserií od francouzské firmy Franay. Majestátní elegán patří mezi nejkrásnější vozidla své doby, i proto objev znamená takovou výhru. Podívejte se na to všechno níže, půjde jistě o jeden z nálezů roku...
Firma zaměřující se na stará auta dostala tip na opomíjené prostory. Na místě léta chátraly skvosty
Packard ze třicátých let s poctivou péčí....
...Delahaye 135M Cabriolet v plné kráse...
...a Rolls-Royce Phantom III z hlavy Henryho Royce se zakázkovou karoserií
Zdroj: LBI Limited
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1