Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Syn arabského šejka ukázal největší sbírku nejezděných superaut, nemá konkurenci
23.7.2019 | Mirek Mazal
Zapomeňte na všechno, co jste dosud viděli, kolekce arabského miliardáře zostudí všechny ostatní sbírky na Zemi. Skoro se ani nechce věřit, co všechno vlastní.
Bohatí Arabové mají trochu jiný přístup k penězům. Přitékají jim ze země ve formě černého zlata a z obrovských zisků si mohou dovolit investovat klidně miliardy korun jen do vozového parku. Z tamních končin k nám doputovala už spousta obrázků výjimečných vozů a jejich sbírek, šejkové ale posunují hranice nemožného stále dále. Přímo v Abú Dhabí tak sídlí možná nejobdivuhodnější sbírka aut vůbec a právě do té teď můžeme nahlédnout.
Kolekce bez překvapení čítá kvantum úžasných modelů, ovšem celková úroveň je navýšena minimálním počtem kilometrů, které mají auta za sebou. Jejich majitel, který se zkrátka uměl dobře narodit, si dává záležet na tom, aby tyto vozy byly nejeté a sám s nimi nejezdí - žádný z nich tak nemá na tachometru více než 50 km. Pokud už nyní ohrnujete nos nad dalším sběratelem, který zapomněl, k čemu auta slouží, rovnou dodáme, že to není jediná jeho garáž. V té druhé má vozy na ježdění a někdy jsou to úplně ty samé stroje.
Unikátní místo ukázali lidé stojící za kanálem Hoonigan Bonus na Youtube. Jejich návštěva začíná zastávkou u driftovacího týmu Lunatics by Nature, a úvod tak nabízí zajímavé soutěžní speciály se silnými motory. Skutečná show ale přichází až s osobní prohlídkou toho, co musí být největší a nejrozmanitější soukromá sbírka zbrusu nových pojízdných klenotů.
Pohádková země se ukrývá ve velkém osvětleném paláci s vysokými stropy. Omamné dobrodružství začíná prohlídkou flotily několika naleštěných Bugatti, kterou tvoří několik sběratelských edic. Hned vedlejší koutek patří výhradně Porsche a jeho Carreře GT, 918 Spyder a závodnímu 911 GT1 z Le Mans.
Jiné části ohromně velkého parkoviště patří pro změnu nejdražším Mercedesům, jako jsou 300 SL Gullwing s originálním lakem, SLR McLaren v několika exemplářích nebo CLK GTR. Tematicky navazují verze AMG Black Series opět okořeněné závodním prototypem s velkým přítlačným křídlem na zádi.
V italské sekci paláce najdeme například Maserati MC12 v roli kdysi nejdražšího vozu světa. Vedle tradičně modro-bílého hypersportu nelze přehlédnout flotilu Ferrari. Arabský miliardář má kompletní řadu výročních Ferrari od F40, přes F50 a Enzo až ke trojici LaFerrari. 599XX nebo roadster 599 Aperta stojící vedle nich už člověk téměř přehlédne.
Byl by hřích opomenout přítomnost neméně exkluzivních povozů jako Porsche 911 GT2 RS, Ford GT, Lamborghini Centenario či McLaren P1. Mezi záplavou nejrychlejších aut na trhu stojí uprostřed Benz Patent Motorwagen 1. První auto se spalovacím motorem není originál, ale jedna ze 150 funkčních replik z roku 2003. Hrdý majitel se pochlubil, že s Benzem jezdil a krátce ukázal způsob ovládání muzejního kousku.
Všechny vystavené automobily jsou statické předměty pro potěšení majitele. Jak jsme již zmínili, vozy mají zcela minimální nájezd v řádu jednotek či maximálně desítek kilometrů. Možná svatokrádež naznačuje specifický přístup arabských šejků ke svému majetku, mají šanci utrácet peníze za cokoliv bez ohledu na potřeby a využití.
Aby se kolekce nemusela znehodnocovat nájezdem sebemenší porcí kilometrů, pořídil si automobilový fanatik ještě jeden hangár plný vozidel na denní ježdění. V arabštině tento pojem znamená příkladem sadu Land Roverů, nákladní Chevrolety, Land Cruisery, k tomu plno Ferrari, Lamborghini, pár kusů Rolls-Royců, nějaké Mustangy všech ročníků, Mercedesy a zaujme i americký Vector W8 inspirovaný stíhacími letouny.
V koutě vedle vycpaného velblouda se málem zapomnělo na křížence Mustangu a Dodge RAM zvaného Rammus. Černý kolos na zakázku ukrýval vedle stojící monopost Formule 1, který snad jako jediný typ automobil chyběl v monstrózní sbírce. Soutěžní automobil Jensona Buttona v záplavě aut už snad ani nepřekvapí, jen potvrdí absolutní jedinečnost gigantické kolekce multimiliardové hodnoty.
Sbírka nejetých a neježděných superaut v Abú Dhabí nemá konkurenci
Majitel šetří vystavené kusy a na denní ježdění si pořídil pár desítek jiných vozů umístěných ve vedlejším hangárů
Zdroj: Hoonigan Bonus@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 25 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva