Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tady je 5 nejlepších konceptů Porsche. Některé ani nebudete znát
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sama automobilka vybrala pět studií, které nakonec vedly či mají vést ke klíčovému sériovému modelu. A více než naznačuje směřování značky.
Před několika málo týdny jsme si mohli představit pětici nejvzácnějších Porsche všech dob. Jakkoliv jde ovšem o vzácné kousky, dá se předpokládat, že o většině z nich jste minimálně již jednou slyšeli. Zejména pak model 911 GT1 Strassenversion je dobře známý extrém a povědomě se tváří i takové Porsche 911 964 Turbo S, které je pravidelným předmětem aukcí.
Na vzácná Porsche přijde řeč i dnes, ovšem v trochu odlišném smyslu těchto slov. Máme tu totiž pětici konceptů, které sama automobilka z Zuffenhausenu považuje za ty nejlepší. Zda s ní souhlasíte, si můžeme říci následně v diskuzi, nicméně se dá předpokládat, že o některých dnes uslyšíte poprvé. A to i kdybyste alespoň jednou byli v muzeu automobilky, kde se všechny pocházejí.
Depozitář Porsche je totiž pomalu bezedný a selekce vystavených vozů nikdy neukazuje vše, co Porsche schovává jako svůj odkaz. Pokud jste tedy již delší dobu v muzeu značky nebyli, možná byste měli zjednat nápravu. Minimálně jeden z níže představených konceptů si totiž budete moci vychutnat naplno a naživo. Tolik ale pro úvod, nyní již přistupme k vybrané pětce.
5. Porsche Typ 754 „T7“ 1959
Stuttgartská automobilka nepřesedlala z modelu 356 na zcela nové Porsche 911 okamžitě. Mezipřistáním byly nejen první exempláře s „peugeoťáckým“ označením 901, ale především koncept 754. V roce 1959 jej vyvinul Ferdinand Porsche, který zejména přídi dodal přesně ty samé atributy, jakých jsme se dočkali o pár let později. O zádi, pod kterou se skrývá dvoulitr se 130 koňmi, to již nelze říci. Ta se liší razantně a je nutné dodat, že produkční provedení vypadá o poznání lépe.
4. Porsche 989 Concept 1988-1991
O prodloužené Porsche 911 se čtveřicí dveří se postaral Dr. Ulrich Bez, jeden z nejznámějších lidí, jaké kdy Zuffenhausen zaměstnával. Od Porsche přitom později přešel k Astonu Martin, to už je ale jiný příběh. Ten, kterému se budeme věnovat nyní, má spojitost se čtyřmi sedadly a motorem V8 naladěným na 300 koní. Porsche už bylo připravené rozjet sériovou výrobu, nakonec však projekt zamířil k ledu. Vzkříšen byl až jako Panamera, a to s velmi podobným vzezřením.
3. Porsche Cayenne Cabriolet Concept 2002
Dost možná největší překvapení dnešní pětice. Asi jen málokdo ví, že Cayenne svého času přišlo o střechu a namísto ní se pochlubilo obloukem za zadními sedadly, který dodnes slouží jako inspirace pro varianty Targa. Porsche s touto bizarní kombinací přišlo v roce 2002, tedy ve stejné době, kdy do světa zamířila sériová varianta. Z dnešního pohledu můžete soudit, že před patnácti lety neexistoval pro otevřené provedení obchodní model, dnes možná Porsche mohlo i něco vydělat.
2. Porsche 918 Spyder Concept 2010
Tady nás již žádné překvapení nečeká. Nicméně v roce 2010 způsobil koncept 918 Spyder neuvěřitelný poprask. Nikdo z novinářské obce totiž netušil, že Porsche něco takového v Ženevě představí. Vůz se přitom chlubil kombinací 3,4litrového osmiválce o výkonu přes 500 koní a dvěma elektromotory produkujícími dalších 218 koní. Kromě toho pároval digitální a analogové elementy uvnitř, přičemž prakticky vše - a vyšší výkon - nabídla i dnes legendární sériová verze.
1. Porsche Mission E 2015
S ohledem na směr, jakým se Porsche v posledních letech ubírá, asi nepřekvapí, že designéři Peter Varga (mající na starosti exteriéry) a Ivo van Hulten (interiéry) vybrali zrovna elektrický koncept Mission E. Ten se ukázal před rokem a půl ve Frankfurtu a do značné míry má symbolizovat smartphone na kolech. To není zrovna přirovnání, které bychom u vozů Porsche čekali, na druhou stranu ale výkon přesahující 600 koní není špatným. Stejně jako vzhled, který ovlivní příští 911.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 34 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva