Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tady je 5 nejlepších konceptů Porsche. Některé ani nebudete znát
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sama automobilka vybrala pět studií, které nakonec vedly či mají vést ke klíčovému sériovému modelu. A více než naznačuje směřování značky.
Před několika málo týdny jsme si mohli představit pětici nejvzácnějších Porsche všech dob. Jakkoliv jde ovšem o vzácné kousky, dá se předpokládat, že o většině z nich jste minimálně již jednou slyšeli. Zejména pak model 911 GT1 Strassenversion je dobře známý extrém a povědomě se tváří i takové Porsche 911 964 Turbo S, které je pravidelným předmětem aukcí.
Na vzácná Porsche přijde řeč i dnes, ovšem v trochu odlišném smyslu těchto slov. Máme tu totiž pětici konceptů, které sama automobilka z Zuffenhausenu považuje za ty nejlepší. Zda s ní souhlasíte, si můžeme říci následně v diskuzi, nicméně se dá předpokládat, že o některých dnes uslyšíte poprvé. A to i kdybyste alespoň jednou byli v muzeu automobilky, kde se všechny pocházejí.
Depozitář Porsche je totiž pomalu bezedný a selekce vystavených vozů nikdy neukazuje vše, co Porsche schovává jako svůj odkaz. Pokud jste tedy již delší dobu v muzeu značky nebyli, možná byste měli zjednat nápravu. Minimálně jeden z níže představených konceptů si totiž budete moci vychutnat naplno a naživo. Tolik ale pro úvod, nyní již přistupme k vybrané pětce.
5. Porsche Typ 754 „T7“ 1959
Stuttgartská automobilka nepřesedlala z modelu 356 na zcela nové Porsche 911 okamžitě. Mezipřistáním byly nejen první exempláře s „peugeoťáckým“ označením 901, ale především koncept 754. V roce 1959 jej vyvinul Ferdinand Porsche, který zejména přídi dodal přesně ty samé atributy, jakých jsme se dočkali o pár let později. O zádi, pod kterou se skrývá dvoulitr se 130 koňmi, to již nelze říci. Ta se liší razantně a je nutné dodat, že produkční provedení vypadá o poznání lépe.
4. Porsche 989 Concept 1988-1991
O prodloužené Porsche 911 se čtveřicí dveří se postaral Dr. Ulrich Bez, jeden z nejznámějších lidí, jaké kdy Zuffenhausen zaměstnával. Od Porsche přitom později přešel k Astonu Martin, to už je ale jiný příběh. Ten, kterému se budeme věnovat nyní, má spojitost se čtyřmi sedadly a motorem V8 naladěným na 300 koní. Porsche už bylo připravené rozjet sériovou výrobu, nakonec však projekt zamířil k ledu. Vzkříšen byl až jako Panamera, a to s velmi podobným vzezřením.
3. Porsche Cayenne Cabriolet Concept 2002
Dost možná největší překvapení dnešní pětice. Asi jen málokdo ví, že Cayenne svého času přišlo o střechu a namísto ní se pochlubilo obloukem za zadními sedadly, který dodnes slouží jako inspirace pro varianty Targa. Porsche s touto bizarní kombinací přišlo v roce 2002, tedy ve stejné době, kdy do světa zamířila sériová varianta. Z dnešního pohledu můžete soudit, že před patnácti lety neexistoval pro otevřené provedení obchodní model, dnes možná Porsche mohlo i něco vydělat.
2. Porsche 918 Spyder Concept 2010
Tady nás již žádné překvapení nečeká. Nicméně v roce 2010 způsobil koncept 918 Spyder neuvěřitelný poprask. Nikdo z novinářské obce totiž netušil, že Porsche něco takového v Ženevě představí. Vůz se přitom chlubil kombinací 3,4litrového osmiválce o výkonu přes 500 koní a dvěma elektromotory produkujícími dalších 218 koní. Kromě toho pároval digitální a analogové elementy uvnitř, přičemž prakticky vše - a vyšší výkon - nabídla i dnes legendární sériová verze.
1. Porsche Mission E 2015
S ohledem na směr, jakým se Porsche v posledních letech ubírá, asi nepřekvapí, že designéři Peter Varga (mající na starosti exteriéry) a Ivo van Hulten (interiéry) vybrali zrovna elektrický koncept Mission E. Ten se ukázal před rokem a půl ve Frankfurtu a do značné míry má symbolizovat smartphone na kolech. To není zrovna přirovnání, které bychom u vozů Porsche čekali, na druhou stranu ale výkon přesahující 600 koní není špatným. Stejně jako vzhled, který ovlivní příští 911.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda