Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tak končí vykoupené VW s TDI. Opuštěné čekají v obrovských kvantech na smrt
24.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Statisíce Volkswagenů s TDI může v USA zachránit jen zázrak. VW v něj zjevně doufá, a tak je skladuje, kde se jen dá, po celých Státech.
Největší skandál v dějinách Volkswagenu je nyní už skoro rok a půl starou historií. Přesto má daleko ke svému konci - v Evropě tedy bylo nalezeno „konečné řešení”, přesto se občas ozývají hlasy, že by tak úplně konečné být nemuselo. Své závěry má aféra i v místech, kde se zrodila, ve Spojených státech, kde už je od loňského roku jasné, co se stane s motory 2,0 TDI vybavenými podvodným software. Jejich osud na papíře je ale věc jedna, vidět jejich konec na vlastní oči je trochu něco jiného.
Němci auta už po mnoho týdnu čile vykupují a až na drobné zádrhele jde vše podle plánu. Poslední informace od soudu, který na rozuzlení celé aféry z pohledu zákazníků dohlíží, VW už koncem roku reálně vykoupil 200 tisíc aut. Dnes jich může být více - může jít o 250 tisíc či ještě více vozů, výsledek bude ale tak jako tak jeden: vykoupeno musí být okolo 400 tisíc automobilů s motory TDI, aby celá aféra mohla být označena za ukončenou.
A to spousta aut. Sakramentsky velká spousta aut.
Kdybychom je poskládali za sebe s očekávanou délkou 4,5 metru na jedno (jsou tu Passaty, Jetty, Golfy, Beetly, sem tam nějaké Audi...), dojdeme ke šňůře vozů měřící 1 800 kilometrů. To je jako bychom auty zaplnili skoro celou cestu z Prahy do Moskvy. Všechna tahle auta musí VW někde uložit, protože mu podmínky výkupu dávají jen velmi malý manévrovací prostor - auta může buď v USA opravit a prodat jako ojetá, nebo je tam může zlikvidovat a použít na díly vše krom motorů. Leckdo si proto myslel, že Němci budou vykoupená auta, šrotovat, protože... kam s nimi. Ale oni to nedělají, věří, že je budou schopni opravit a prodat, a tak je skladují.
Pochopitelně, na uskladnění takového kvanta aut nebude stačit záchytné parkoviště v Kunraticích. Popravdě, pokud bychom každému měli vyhradit konzervativní plochu 10 m2, jsme na 4 čtverečných kilometrech, takové parkoviště neexistuje ani v Rusku. A tak si VW pronajal různé neobvyklé plochy po celých Spojených státech, kam vozy postupně silážuje.
Kolega David Tracy z Jalopniku dal spolu se Samem Hillem a Nathanem Brownem, lidmi z amerických automobilových fór, dohromady fotky tří míst, kde Volkswagen tato auta evidentně skladuje. A ty snímky berou dech. Je to pohled na zřejmě „jen” tisíce aut (jen proto, že celkově jich bude ještě mnohem, mnohem více), přesto musí každého člověka se srdcem bijícím pro auta tyto pohledy rmoutit. Jsou to často zánovní či svěže vypadající stroje, které byly předurčeny k tomu „natáčet” statistíce kilometrů, teď mohou jen opuštěné a nikým nechtěné na opuštěných parkovištích čekat na zázrak.
Podívejte se na to sami na přiložených snímcích ze třech míst - opuštěného parkoviště zpustošeného stadionu Pontiac Silverdome v Michiganu, staré vojenské základy Norton, dnes součásti letiště San Bernardino v Kalifornii a přístavu Baltimore v Marylandu.
Mohou se auta z těchto obřích odstavných ploch ještě někdy vrátit do provozu? Upřímně řečeno, nevěříme tomu, ale doufejme v to, ať už si o Volkswagenu, TDI a jeho podvodu myslíme cokoli. Žádné auto si nezaslouží zhynout předčasně, natož takto smutným způsobem - sama auta nikdy za nic nemohou....
Snímky z parkoviště u opuštěného stadionu Pontiac Silverdome
Snímky z opuštěné Norton Air Force Base
Snímky z odstavné plochy Port of Baltimore
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch