Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tak skončilo jedno z nejvzácnějších Porsche. Po smrti majitele ho našli mezi slepicemi
14.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Právě se díváte na auto s možná nejzajímavějším životním příběhem vůbec. I proto má na konci své pouti hodnotu stát přes 28 milionů korun.
Pod číslem 9113601576 si nejspíše nikdo z nás nic kloudného nepředstaví. Pokud ovšem patříte mezi fanoušky a především mimořádně erudované znalce automobilky Porsche, dost možná se vám právě zastavil dech. Jde totiž o číslo šasí jednoho z nejvzácnějších exemplářů, jaký kdy značka vyrobila. Trojčíslí 911 odkazuje na model, další trojčíslí 360 pak na verzi. Tou je v tomto případě Svatý grál Porsche, a sice Carrera 2.7 RS. Ve finále tu pak máme čtyřčíslí 1576, jenž vede k vyrobenému exempláři.
Automobilka původně počítala s výrobou 500 kusů kvůli homologaci, nicméně celá produkce byla rozprodána ihned po své premiéře. Porsche tedy znovu rozjelo montážní linky, načež se celkový počet zastavil na 1 590 kusech. Spadají sem přitom veškeré varianty, stejně jako prototypy. Většina aut dostala volant na levé straně, nicméně 111 bylo osazeno i pravostranným řízením. Z této várky pak sedm připadá na barvu Royal Purple, kterou bylo celkově nalakováno 16 aut. A aby toho nebylo málo, pouze jeden exemplář nebyl osazen „kachním ocasem“.
Nejspíše vám již došlo, že právě toto je onen výjimečný kus. V roce 1973 jej pořídil obchodník z Trinidadu, který toho času pobýval v Anglii. Tedy v zemi proslulé svým „příznivým“ počasím. Ve výsledku tedy vlastně nebyla neobvyklá touha po zadním stěrači. Porsche ovšem naneštěstí s tímto doplňkem párovalo pouze standardní hliníkový kryt motoru, nikoliv onen „kachní ocas“. Nakonec by to ale bylo jedno, vůz se totiž v 90. letech dočkal „tuningu“, díky kterému by asi jen málokdo tipoval, že pod purpurovou karoserií tluče eReSkové srdce.
Původní majitel nakonec i se svým Porsche zamířil zpátky na Trinidad, kde jej ovšem v roce 1989 prodal. Druhý vlastník pak sáhl po první modifikaci, jenž spočívá v nahrazení původního laku lesklou purpurovou metalízou. V tomto stavu si pak vůz koupil o čtyři roky později chlapík jménem Leon Paria, který jej osadil koly BBS v barvě karoserie, tzv. velrybím ocasem, světlomety americké verze pozdějšího Porsche 911, americkými nárazníky a třetím brzdovým světlem, které vystupuje zpod zadního okna. Veškerá okna pak ještě byla zatmavena fóliemi.
Paria vlastnil vůz sedm let, než jej odstavil kvůli mechanickému problému. O dva roky později jej ale zastřelili, načež Porsche osiřelo. Pozůstalí se přitom s ohledem na tragický skon rozhodli vůz raději skrýt před veřejností, a tak jej zaskládali starým nábytkem. Zahradu, na které se stodola nacházela, pak hlídala smečka psů. Bylo přitom jen ryzí náhodou, že se o tomto purpurovém kupé doslechl někdo z Ameriky, který se nakonec dohodl s Pariovou dcerou na odprodeji. Porsche tak zamířilo z Trinidadu na Floridu.
Tím ale jeho cestování zdaleka neskončilo, nový majitel totiž neměl peníze na renovaci a zároveň nedokázal patřičně využít pravostranného řízení. Souhlasil tak s dalším prodejem, což Porsche nakonec přivedlo do Velké Británie. V té době se přitom psal rok 2016. Specialista na vozy značky, společnost Autofarm, následně našla koncového zájemce o tento vůz, který již dostatek financí na renovaci měl. Nejde přitom o zanedbatelnou částku, neboť pobyt na tropickém ostrově Porsche rozhodně neprospěl - prakticky bylo celé „upečené”, palivová nádrž pak byla naprosto vyschlá, což není běžné.
Nicméně i přesto, že na Trinidadu si z automobilové legendy udělaly prolejzačku slepice a kohouti, měl vůz ještě před renovací hodnotu okolo půl milionu liber (cca 14,36 mil. Kč). Oprava by pak měla vyjít na 150 000 GBP (4,3 mil. Kč), což je vyšší suma, než za jakou dnes pořídíte zcela nové Porsche 911 GT3. Nicméně majiteli se tato investice bezesporu vyplatí, po návratu do původního stavu by se totiž hodnota tohoto exempláře měla pohybovat okolo jednoho milionu liber (28,72 mil. Kč). Se stručně shrnutým příběhem na pozadí se přitom zájemci jistě nebudou hledat těžko, nicméně něco nám říká, že aktuální vlastník se hned tak vozu nezbaví...
Takhle odpočívalo vzácné Porsche 911 Carrera 2.7 RS na Trinidadu...
...než se vrátilo do Velké Británie...
...kde odstartovala nákladná renovace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 3 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda