Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadá na hřbitově sportovních a luxusních aut, i takové místo existuje
29.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Auta jako Ferrari, Porsche či Bentley nejsme zvyklí na podobných místech vídat, obvykle se vyplatí je zachránit. Jenže některá na ně skutečně míří.
Nové automobily mají před uvedením na trh o pozornost obvykle postaráno. Už první náčrtky nových tvarů zajímají širokou veřejnost, a dokud auto nezačne sjíždět z výrobní linky, je častým předmětem zájmu novinářů. Některé značky lákají více zvědavců, jiné méně, ale všechny mají jedno společné - konce života těch či oněch konkrétních vozů nezajímá obvykle nikoho.
O tom, kde a jak končí auta slavných značek, která zpočátku plnila titulní strany magazínů všeho druhu, se informuje sporadicky. Obvykle se má za to, že končí navěky zavřená v soukromých sbírkách a nezřídka to bude pravda, jenže není to pravda vždy. I když na běžných vrakovištích taková auta nekončí, kolega Chris Pollitt narazil ve Velké Británii na místo, která píše poslední kapitolu života slavných aut. A není o nic méně zajímavější, než ty první.
Jednoho deštivého dne Chris navštívil město Wigan, kde se mu naskytl nevšední zážitek. Po skončení pracovních povinností zamířil domů, když ho na obzoru zaujal známý, ale zároveň neobvyklý pohled. Jeho oči zůstaly viset na průmyslovém areálu, ve kterém sídlí vrakoviště aut. Většinou v takových místech končí staré tuctové vozy, Chris si ale všiml, že tohle není obyčejné vrakoviště - je to hotové pohřebiště výjimečných strojů.
Své poslední útočiště tu našly vzácné kusy, které v době vzniku zajímaly každého fanouška spáleného benzínu. Na snímcích můžeme vidět i mimořádné modely značek jako jsou Bentley, Porsche, Lotus, TVR nebo Ferrari. Vážné nejde o žádné druhořadé stroje, nouze tu není ani o exoty jako Turbo Esprit, 911 či dokonce ceněnou Testarossu. Každý jedinec by zaplakal nad něčím jiným a všichni by zde našli svého favorita, kterého by chtěl zachránit, tolik klenotů se na místě nacházelo. Na každém kroku něčím výjimečná hromada automobilové historie.
Po bližším prozkoumání bylo jasné, jaký osud auta potkal. Zkroucené plechy, vystřelené airbagy a vybitá skla jsou připomínkou, že lidská nepozornost má pro drahé automobily stejné následky jako pro všechny ostatní. Nehody se týkají všech, bez ohledu na značku. Některé slavné vozy má smysl postavit znovu, i když z nich zůstanou pouze štítky s VIN, jenže neplatí to o všech. I skvostné stroje se někdy ocitnou za hranicí opravitelnosti a běžná vrakoviště o ně pochopitelně nestojí - však kdo si na něj kdy přijede pro zrcátko na Testarossu... Místa specializující se právě na ně ale existují.
Rozbité vraky budí rozpaky, ale berme to pozitivně - tady se aspoň mohou stát levnějším zdrojem náhradních dílů pro vzkříšení jiných vozů, které by jinak možná skončily podobně. Vcelku ušlechtilý způsob, jak využít zbytky exotických vozů, než je pohltí drtič. Člověku se nechce věřit, že cenná auta končí v těchto místech, ale končí. Fotky hovoří za vše, podívejte se na ně - bez ohledu na smutné pohledy stojí za to vidět i závěrečnou cestu kdysi opěvovaných automobilů...
Smutný pohled na zbytky vozů. Kdysi hvězdy titulků teď už poslouží jen jako levnější zdroj náhradních dílů
Zdroj: Petrolicious.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch