Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadá na pohřebišti Ferrari, pěkné pohledy to nejsou
11.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ferrari a další supersporty nejsou z aut, která bychom běžně viděli umírat v zubožených stavech. I některá z nich ale stihne tento osud.
Věčné jsou jen diamanty a kariéra Karla Gotta, vše ostatní se musí spokojit s jistou formou dočasnosti. Platí to i o autech, která jsou vyrobena, poslouží jednomu, dvěma, třem, někdy i více majitelům a pak se odeberou na věčnost. Zpravidla skončí na vrakovišti či ve šrotu proto, že udržovat je při životě se z různých důvodů stane neúměrně nákladným.
Když takto popíšeme život Škody Favorit, s úsměvem na tváři to říkat nebudeme, údiv to ovšem nevzbudí. Ale Ferrari? To jsou přece cenná, výjimečná auta, která majitelé hýčkají v často klimatizovaných garážích. A když to vydrží dostatečně dlouho, prodají je ještě podstatně dráže, než je koupili. Takové vozy přece nemají pohřebiště, žijí věčně...
O některých z nich to platí. Existují Ferrari, která jsou tak vzácná, že stačí, když z nich zbudou „papíry” a štítek s VIN, aby je mělo smysl klidně postavit od základu znovu - jsou tak drahá, že historická hodnota dalece přesahuje náklady na jejich stavbu. Každé Ferrari ale není Enzo, jsou tu Mondialy, Testarossy, 328, 348, 355, 360 a spousta dalších typů, které sice nikdy nekoupíte vysloveně levně, nejsou ale - aspoň v tuto chvíli - tak ceněné, aby v jejich životě neexistoval bod, který znamená jejich smrt. Těžké nehody, požáry, případně i technický problém na velmi drahé části jejich techniky se může postarat o to, že opravovat už se je prostě nevyplatí. Co se s nimi děje pak?
Tyto vozy skončí na místě jako je to, které vám díky Robovi Ferrettimu ukážeme dnes. Je to hotové pohřebiště a byť tu nenajdeme jen Ferrari, jméno firmy FerrParts s kalifornském Sacramentu jasně naznačuje, v čem tkví její specializace. Tato společnost kupuje právě zejména Ferrari, která postihl výše zmíněný osud a postupně je pohřbívá, to se jinak nedá nazvat.
Jejich konec pak vypadá takto - na dvoře za sídlem firmy zůstávají pod širým odložená ve značně zuboženém stavu vystavena vlivům okolního prostředí. A jen čekají na moment, kdy by se z nich mohlo ještě něco neobvyklého hodit.
Než se „propracují” na toto místo, které vážně více než co jiného připomíná hřbitov, je s nimi pochopitelně nakládáno rozumněji. Jsou postupně rozebírána a díly z nich buď přímo použity nebo skladovány pro pozdější prodej.
Vidíme tu tak vše - dveře, skla, motory, převodovky, kabeláže, drobné díly, zkrátka cokoli vás napadne. A nechybí ani dílna, kde jsou tyto součásti zase montovány na ještě používaná auta.
Možná si řeknete... No co, „vrakáč”, vrakoviště. V podstatě ano, ale kolikrát jste na vrakovišti viděli Ferrari? „Ani jednou,” musí být naprostá většina upřímných odpovědí, ani nikdo z naší redakce na běžné vrakovišti takové auto nikdy neviděl. Tady mají jen ta a je to vskutku neobvyklý a docela smutný pohled - zubožená Ferrari se opravdu nevidí, natož v takových počtech. I ta ovšem někdy stihne takový osud, nezbývá než se s tím smířit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda