Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadá na pohřebišti Ferrari, pěkné pohledy to nejsou
11.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ferrari a další supersporty nejsou z aut, která bychom běžně viděli umírat v zubožených stavech. I některá z nich ale stihne tento osud.
Věčné jsou jen diamanty a kariéra Karla Gotta, vše ostatní se musí spokojit s jistou formou dočasnosti. Platí to i o autech, která jsou vyrobena, poslouží jednomu, dvěma, třem, někdy i více majitelům a pak se odeberou na věčnost. Zpravidla skončí na vrakovišti či ve šrotu proto, že udržovat je při životě se z různých důvodů stane neúměrně nákladným.
Když takto popíšeme život Škody Favorit, s úsměvem na tváři to říkat nebudeme, údiv to ovšem nevzbudí. Ale Ferrari? To jsou přece cenná, výjimečná auta, která majitelé hýčkají v často klimatizovaných garážích. A když to vydrží dostatečně dlouho, prodají je ještě podstatně dráže, než je koupili. Takové vozy přece nemají pohřebiště, žijí věčně...
O některých z nich to platí. Existují Ferrari, která jsou tak vzácná, že stačí, když z nich zbudou „papíry” a štítek s VIN, aby je mělo smysl klidně postavit od základu znovu - jsou tak drahá, že historická hodnota dalece přesahuje náklady na jejich stavbu. Každé Ferrari ale není Enzo, jsou tu Mondialy, Testarossy, 328, 348, 355, 360 a spousta dalších typů, které sice nikdy nekoupíte vysloveně levně, nejsou ale - aspoň v tuto chvíli - tak ceněné, aby v jejich životě neexistoval bod, který znamená jejich smrt. Těžké nehody, požáry, případně i technický problém na velmi drahé části jejich techniky se může postarat o to, že opravovat už se je prostě nevyplatí. Co se s nimi děje pak?
Tyto vozy skončí na místě jako je to, které vám díky Robovi Ferrettimu ukážeme dnes. Je to hotové pohřebiště a byť tu nenajdeme jen Ferrari, jméno firmy FerrParts s kalifornském Sacramentu jasně naznačuje, v čem tkví její specializace. Tato společnost kupuje právě zejména Ferrari, která postihl výše zmíněný osud a postupně je pohřbívá, to se jinak nedá nazvat.
Jejich konec pak vypadá takto - na dvoře za sídlem firmy zůstávají pod širým odložená ve značně zuboženém stavu vystavena vlivům okolního prostředí. A jen čekají na moment, kdy by se z nich mohlo ještě něco neobvyklého hodit.
Než se „propracují” na toto místo, které vážně více než co jiného připomíná hřbitov, je s nimi pochopitelně nakládáno rozumněji. Jsou postupně rozebírána a díly z nich buď přímo použity nebo skladovány pro pozdější prodej.
Vidíme tu tak vše - dveře, skla, motory, převodovky, kabeláže, drobné díly, zkrátka cokoli vás napadne. A nechybí ani dílna, kde jsou tyto součásti zase montovány na ještě používaná auta.
Možná si řeknete... No co, „vrakáč”, vrakoviště. V podstatě ano, ale kolikrát jste na vrakovišti viděli Ferrari? „Ani jednou,” musí být naprostá většina upřímných odpovědí, ani nikdo z naší redakce na běžné vrakovišti takové auto nikdy neviděl. Tady mají jen ta a je to vskutku neobvyklý a docela smutný pohled - zubožená Ferrari se opravdu nevidí, natož v takových počtech. I ta ovšem někdy stihne takový osud, nezbývá než se s tím smířit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva