Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle vypadá záplava na smrt čekajících VW s TDI z nebes, je to smutný pohled
28.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teprve pohled shora v plném rozsahu rozkrývá tragédii vykoupených aut VW, se kterými si nyní nikdo neví rady. K Pontiac Silverdome jsou navážena další.
Před více než osmnácti měsíci jsme mohli poprvé poinformovat o kauze Dieselgate, která zpočátku vypadala jen jako americký problém, než se z ní vyklubal největší skandál v historii Volkswagenu. Problematickým softwarem, který omezoval redukci emisí NOx v případech, kdy byly testovány, bylo totiž celosvětově vybaveno na jedenáct milionů vozů. Tedy více než roční produkce celého koncernu, pokud v to zahrneme i modely od Audi, Seatu či Škodovky. Ostatně i jich se kauza týká, neboť také v jejich případě byl použit motor TDI EA 189.
To vše ale již dávno víte, stejně jako to, že v Americe nakonec Volkswagen musel přistoupit nikoliv ke svolávací akci jako v Evropě, ale rovnou ke zpětnému odkupu aut osazených inkriminovanou pohonnou jednotkou. Tedy dvoulitrovým turbodieselem. Ve snaze o nápravu reputace a znovuzískání důvěry zákazníků se přitom Němci rozhodli být velkorysými a za ceny, jenž byly platné před vypuknutím kauzy, vykupují i vozy s poněkud horší kondicí.
Našlo se sice mnoho „chytráků“, kteří se snažili navrátit auta oholená doslova až na kost, těm ovšem tipec zatnulo rozhodnutí soudu. Nicméně i přesto Volkswagen vykupuje zpět tisíce aut denně, která je třeba skladovat. Německá automobilka si proto pronajala plochy na vojenské základně Air Force v Nortonu či v baltimorském přístavu. Největší „sláva“ je ale spojená se stadionem Silverdome v městečku Pontiac, jenž byl opuštěn v roce 2013.
Nedávno jsme mohli poinformovat, že právě kvůli vozům Volkswagenu mají vlastníci areálu na krku žalobu městského zastupitelstva, neboť se provinili v šesti bodech proti městské vyhlášce. Jak vše dopadne, to je zatím sporné. Pokud ovšem všechna auta budou muset být přemístěna, pak má automobilka poměrně velký problém, přestože tentokráte ve všech figuruje nevinně pouze jako nájemce opuštěných parkovišť.
Důvodem je velké množství aut, které je na plochách okolo stadionu uskladněno. Dosud publikované fotografie přitom neodhalovaly areál a hlavně jeho osazenstvo v plné parádě, nyní tu ovšem máme vskutku epické letecké záběry. A z těch je patrné, že Volkswagenu by zabralo možná i týdny, než by k přemístění vozidel došlo. A vše by samozřejmě vyšlo na nemalé peníze.
Jak jsme ovšem uvedli výše, aktuálně není jisté, jak spor s městským zastupitelstvem Pontiacu dopadne. Stejně tak je ostatně neznámý osud všech vykoupených aut s motory TDI. Vyvézt je z USA není možné a pochybujeme, že rozprodej na náhradní díly - krom těch motorových, které musí být případně znehodnoceny - by bylo cestou, kterou by se Volskwagen chtěl vydat. S takovým množstvím rozebraných aut by zaplavil trh takovým způsobem, že by použité díly na jakýkoli z inkriminovaných dílů byly po léta prakticky bezcenné. A ani to se Němcům nebude chtít udělat.
Jedinou schůdnou cestou, ve kterou VW jistě doufá, že oprava všech dotčených vozů tak, aby plnily emisní normy. Reálné to podle všeho není, a tak nejspíše vše skončí tím nejčernějším scénářem - hromadným šrotováním. Je zkrátka pořád nejpravděpodobnější, že tato, často sotva pořádně použitá auta nečekají v USA na nic jiného než na smrt. A jak vidíte i na záběrech, přivážena jsou další a další a k Silverdomu se jich celkově mohou vejít i desetitisíce...
Na takto odstavená, často zánovní auta není hezký pohled, zvláště pak v tak obrovském množství
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 24 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva