Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle vypadá záplava na smrt čekajících VW s TDI z nebes, je to smutný pohled
28.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teprve pohled shora v plném rozsahu rozkrývá tragédii vykoupených aut VW, se kterými si nyní nikdo neví rady. K Pontiac Silverdome jsou navážena další.
Před více než osmnácti měsíci jsme mohli poprvé poinformovat o kauze Dieselgate, která zpočátku vypadala jen jako americký problém, než se z ní vyklubal největší skandál v historii Volkswagenu. Problematickým softwarem, který omezoval redukci emisí NOx v případech, kdy byly testovány, bylo totiž celosvětově vybaveno na jedenáct milionů vozů. Tedy více než roční produkce celého koncernu, pokud v to zahrneme i modely od Audi, Seatu či Škodovky. Ostatně i jich se kauza týká, neboť také v jejich případě byl použit motor TDI EA 189.
To vše ale již dávno víte, stejně jako to, že v Americe nakonec Volkswagen musel přistoupit nikoliv ke svolávací akci jako v Evropě, ale rovnou ke zpětnému odkupu aut osazených inkriminovanou pohonnou jednotkou. Tedy dvoulitrovým turbodieselem. Ve snaze o nápravu reputace a znovuzískání důvěry zákazníků se přitom Němci rozhodli být velkorysými a za ceny, jenž byly platné před vypuknutím kauzy, vykupují i vozy s poněkud horší kondicí.
Našlo se sice mnoho „chytráků“, kteří se snažili navrátit auta oholená doslova až na kost, těm ovšem tipec zatnulo rozhodnutí soudu. Nicméně i přesto Volkswagen vykupuje zpět tisíce aut denně, která je třeba skladovat. Německá automobilka si proto pronajala plochy na vojenské základně Air Force v Nortonu či v baltimorském přístavu. Největší „sláva“ je ale spojená se stadionem Silverdome v městečku Pontiac, jenž byl opuštěn v roce 2013.
Nedávno jsme mohli poinformovat, že právě kvůli vozům Volkswagenu mají vlastníci areálu na krku žalobu městského zastupitelstva, neboť se provinili v šesti bodech proti městské vyhlášce. Jak vše dopadne, to je zatím sporné. Pokud ovšem všechna auta budou muset být přemístěna, pak má automobilka poměrně velký problém, přestože tentokráte ve všech figuruje nevinně pouze jako nájemce opuštěných parkovišť.
Důvodem je velké množství aut, které je na plochách okolo stadionu uskladněno. Dosud publikované fotografie přitom neodhalovaly areál a hlavně jeho osazenstvo v plné parádě, nyní tu ovšem máme vskutku epické letecké záběry. A z těch je patrné, že Volkswagenu by zabralo možná i týdny, než by k přemístění vozidel došlo. A vše by samozřejmě vyšlo na nemalé peníze.
Jak jsme ovšem uvedli výše, aktuálně není jisté, jak spor s městským zastupitelstvem Pontiacu dopadne. Stejně tak je ostatně neznámý osud všech vykoupených aut s motory TDI. Vyvézt je z USA není možné a pochybujeme, že rozprodej na náhradní díly - krom těch motorových, které musí být případně znehodnoceny - by bylo cestou, kterou by se Volskwagen chtěl vydat. S takovým množstvím rozebraných aut by zaplavil trh takovým způsobem, že by použité díly na jakýkoli z inkriminovaných dílů byly po léta prakticky bezcenné. A ani to se Němcům nebude chtít udělat.
Jedinou schůdnou cestou, ve kterou VW jistě doufá, že oprava všech dotčených vozů tak, aby plnily emisní normy. Reálné to podle všeho není, a tak nejspíše vše skončí tím nejčernějším scénářem - hromadným šrotováním. Je zkrátka pořád nejpravděpodobnější, že tato, často sotva pořádně použitá auta nečekají v USA na nic jiného než na smrt. A jak vidíte i na záběrech, přivážena jsou další a další a k Silverdomu se jich celkově mohou vejít i desetitisíce...
Na takto odstavená, často zánovní auta není hezký pohled, zvláště pak v tak obrovském množství
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch