Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle vypadá záplava na smrt čekajících VW s TDI z nebes, je to smutný pohled
28.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teprve pohled shora v plném rozsahu rozkrývá tragédii vykoupených aut VW, se kterými si nyní nikdo neví rady. K Pontiac Silverdome jsou navážena další.
Před více než osmnácti měsíci jsme mohli poprvé poinformovat o kauze Dieselgate, která zpočátku vypadala jen jako americký problém, než se z ní vyklubal největší skandál v historii Volkswagenu. Problematickým softwarem, který omezoval redukci emisí NOx v případech, kdy byly testovány, bylo totiž celosvětově vybaveno na jedenáct milionů vozů. Tedy více než roční produkce celého koncernu, pokud v to zahrneme i modely od Audi, Seatu či Škodovky. Ostatně i jich se kauza týká, neboť také v jejich případě byl použit motor TDI EA 189.
To vše ale již dávno víte, stejně jako to, že v Americe nakonec Volkswagen musel přistoupit nikoliv ke svolávací akci jako v Evropě, ale rovnou ke zpětnému odkupu aut osazených inkriminovanou pohonnou jednotkou. Tedy dvoulitrovým turbodieselem. Ve snaze o nápravu reputace a znovuzískání důvěry zákazníků se přitom Němci rozhodli být velkorysými a za ceny, jenž byly platné před vypuknutím kauzy, vykupují i vozy s poněkud horší kondicí.
Našlo se sice mnoho „chytráků“, kteří se snažili navrátit auta oholená doslova až na kost, těm ovšem tipec zatnulo rozhodnutí soudu. Nicméně i přesto Volkswagen vykupuje zpět tisíce aut denně, která je třeba skladovat. Německá automobilka si proto pronajala plochy na vojenské základně Air Force v Nortonu či v baltimorském přístavu. Největší „sláva“ je ale spojená se stadionem Silverdome v městečku Pontiac, jenž byl opuštěn v roce 2013.
Nedávno jsme mohli poinformovat, že právě kvůli vozům Volkswagenu mají vlastníci areálu na krku žalobu městského zastupitelstva, neboť se provinili v šesti bodech proti městské vyhlášce. Jak vše dopadne, to je zatím sporné. Pokud ovšem všechna auta budou muset být přemístěna, pak má automobilka poměrně velký problém, přestože tentokráte ve všech figuruje nevinně pouze jako nájemce opuštěných parkovišť.
Důvodem je velké množství aut, které je na plochách okolo stadionu uskladněno. Dosud publikované fotografie přitom neodhalovaly areál a hlavně jeho osazenstvo v plné parádě, nyní tu ovšem máme vskutku epické letecké záběry. A z těch je patrné, že Volkswagenu by zabralo možná i týdny, než by k přemístění vozidel došlo. A vše by samozřejmě vyšlo na nemalé peníze.
Jak jsme ovšem uvedli výše, aktuálně není jisté, jak spor s městským zastupitelstvem Pontiacu dopadne. Stejně tak je ostatně neznámý osud všech vykoupených aut s motory TDI. Vyvézt je z USA není možné a pochybujeme, že rozprodej na náhradní díly - krom těch motorových, které musí být případně znehodnoceny - by bylo cestou, kterou by se Volskwagen chtěl vydat. S takovým množstvím rozebraných aut by zaplavil trh takovým způsobem, že by použité díly na jakýkoli z inkriminovaných dílů byly po léta prakticky bezcenné. A ani to se Němcům nebude chtít udělat.
Jedinou schůdnou cestou, ve kterou VW jistě doufá, že oprava všech dotčených vozů tak, aby plnily emisní normy. Reálné to podle všeho není, a tak nejspíše vše skončí tím nejčernějším scénářem - hromadným šrotováním. Je zkrátka pořád nejpravděpodobnější, že tato, často sotva pořádně použitá auta nečekají v USA na nic jiného než na smrt. A jak vidíte i na záběrech, přivážena jsou další a další a k Silverdomu se jich celkově mohou vejít i desetitisíce...
Na takto odstavená, často zánovní auta není hezký pohled, zvláště pak v tak obrovském množství
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva