Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy

Ferrari je dnes ohromně slavná značka, asi nejcennější automobilové jméno vůbec. Nějak to ale všechno muselo začít, model 166 MM byl u toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy

4.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari je dnes ohromně slavná značka, asi nejcennější automobilové jméno vůbec. Nějak to ale všechno muselo začít, model 166 MM byl u toho.

Dekády stará auta jsou vždycky cennější, když je na nich toho co nejvíc originálního a když je známa co největší část jejich historie. A samozřejmě, když to je nějaký vzácný kousek. To všechno platí o Ferrari 166, o kterém dnes bude řeč.

Nejde o úplně první automobilové dílo Enza Ferrariho a nejde ani o úplně první vůz, který nesl jeho jméno, tím byl model 125 S. Typ 166 byl ale jeho přímou evolucí a první opravdu úspěšný závodní stroj - není od vůbec věci od věci říci, že právě tady to všechno začalo a nebýt úspěchu 166, těžko bychom se dočkali čehokoli z toho, co jej následovalo.

Na fotkách níže se díváte na stroj, který si celým jménem říká 166 MM Barchetta by Touring a má číslem šasí 0058 M. Je to sedmadvacáté Ferrari 166 MM - od Mille Miglia - z 32 vyrobených a zároveň 23. z 25 kusů postavených milánskou karosárnou Touring. Pod kapotou má dvoulitrový dvanáctiválec Colombo, který měl původně, jak vidno z výrobních dokumentů z roku 1950, jeden karburátor Weber 36 DCF/1.

Prvním vlastníkem byl Marco Dallorso, majitel firmy zabývající se stavbami silnic v italském Janově. Nedlouho poté byl vůz darován Eugeniu Castellotimu, nadějnému závodníkovi. Ten s ním v roce 1951 závodil v Mille Miglia a dojel na šestém místě ve své třídě. Pak nechal namontovat nové, závodní sání s třemi karburátory Weber, převodovku s jinou kulisou řazení a jinou kapotu.

Ve stejném roce se účastnil několika dalších závodů v Evropě včetně Coppa della Toscana a Giro delle Calabrie a v obou těchto podnicích skončil třetí ve své třídě. Do Mille Miglia se vůz vrátil znovu v roce 1953, tentokrát s Ambrogiem Arosiem a Italem Di Giuseppem na palubě, ale kvůli drobné nehodě nedojel. Po opravě putoval do Spojených států, kde ho koupil dr. Raymond Craycroft z kalifornského Berkeley.

Craycroft s vozem také závodil, mimo jiné i v programu silničních závodů Pebble Beach, a v roce 1966 ho koupil Larry Taylor. Vlastnil ho jedenáct let, než ho prodal Edu Gilbertsonovi, který ho začal vystavovat. Zavítal i na slavnou Pebble Beach Concours d'Elegance a v roce 1979 tam získal cenu Hanse Tannera.

Vůz byl v roce 1994 součástí výstavy „Ferrari: silniční vozy s V12 vpředu” v Behringově automobilovém muzeu. Od té doby bylo na spoustě srazů a přehlídek, v Coloradu Springs v roce 2000, už v rukou Lorenza Zambrana, získalo cenu Ferrari Legend a cenu Luigiho Chinettiho. A ani to zdaleka nebyl konec výstavních úspěchů tohoto kousku.

Ferrari 166 MM se zřídka objeví na prodej a i mezi těmito vzácnými kousky je stroj s takhle dobře známou historií raritou. Všechno je tu originální, všechno je zdokumentované, od původní výroby přes úpravy až po závody, kterých se před šesti dekádami tohle auto účastnilo. Nabízí lístek na první místa nejprestižnějších přehlídek elegance světa. Bez nadsázky.

Samozřejmě, není zadarmo - bude na prodej v aukci pořádané domem RM Sotheby's a odhad ceny míří mezi 8 a 10 milionů dolarů, tedy 204,2 - 255,2 milionu korun. Máte-li zájem, stránka vozu je zde a bude k mání na aukci na Amelia Island, konané 10. - 11. března letošního roku. Je ale možné, že cena zamíří ještě výše. Je to jedno z nejcennějších Ferrari vůbec a pořádný automobilového dějepisu současně...


Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 1 - ferrari 166 mm barchetta prodej 01Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 2 - ferrari 166 mm barchetta prodej 02Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 3 - ferrari 166 mm barchetta prodej 03Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 4 - ferrari 166 mm barchetta prodej 04Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 5 - ferrari 166 mm barchetta prodej 05Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 6 - ferrari 166 mm barchetta prodej 06Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 7 - ferrari 166 mm barchetta prodej 07Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 8 - ferrari 166 mm barchetta prodej 08Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 9 - ferrari 166 mm barchetta prodej 09Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 10 - ferrari 166 mm barchetta prodej 10Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 11 - ferrari 166 mm barchetta prodej 11Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 12 - ferrari 166 mm barchetta prodej 12Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 13 - ferrari 166 mm barchetta prodej 13vTakhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 14 - ferrari 166 mm barchetta prodej 14Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 15 - ferrari 166 mm barchetta prodej 15Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 16 - ferrari 166 mm barchetta prodej 16Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 17 - ferrari 166 mm barchetta prodej 17Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 18 - ferrari 166 mm barchetta prodej 18Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 19 - ferrari 166 mm barchetta prodej 19Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 20 - ferrari 166 mm barchetta prodej 20Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 21 - ferrari 166 mm barchetta prodej 21Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 22 - ferrari 166 mm barchetta prodej 22Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 23 - ferrari 166 mm barchetta prodej 23Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 24 - ferrari 166 mm barchetta prodej 24Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 25 - ferrari 166 mm barchetta prodej 25Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 26 - ferrari 166 mm barchetta prodej 26Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 27 - ferrari 166 mm barchetta prodej 27Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 28 - ferrari 166 mm barchetta prodej 28Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 29 - ferrari 166 mm barchetta prodej 29Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 30 - ferrari 166 mm barchetta prodej 30Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 31 - ferrari 166 mm barchetta prodej 31Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 32 - ferrari 166 mm barchetta prodej 32Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 33 - ferrari 166 mm barchetta prodej 33Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 34 - ferrari 166 mm barchetta prodej 34Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 35 - ferrari 166 mm barchetta prodej 35Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy - 36 - ferrari 166 mm barchetta prodej 36
Tahle 166 MM Barchetta má dokonale zdokumentovanou historii

Zdroj: RM Sotheby's

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.