Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takto si VW před 15 léty představoval své první SUV, zapomnělo se na to
12.11.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jakkoli to z dnešního pohledu to zní podivně, ještě před 15 léty VW žádné SUV nenabízel. Tento koncept měl ukazovat to první, střílel ale mimo.
Volkswagen Passat páté generace je dodnes zajímavý vůz. Mimo jiné proto, že se s faceliftem koncem roku 2000 objevil pod jeho kapotou osmiválec s označením W8. Byly to v podstatě dva bloky VR4 na jedné klikové hřídeli a tento motor sloužil jako testovací platforma pro pozdější motory W12 a W16, které v autech koncernu VW žijí dodnes.
Motor W8 v Passatu dával 275 koní ze čtyř litrů objemu bez přeplňování. Se stejným výkonem se tento motor objevil ještě v jednom autě - konceptu Magellan. Ten se představil na detroitském autosalonu zkraje roku 2002. V době, kdy nic jako Touareg ještě VW neprodával, vzbudil Magellan patřičné pozdvižení.
Nebyl totiž jen SUV, jak dnes může vypadat. Jistě, měl osmiválec, pohon všech kol a vzduchové odpružení, ale jeho cílem bylo nabídnout rozmanitost - spojit to nejlepší ze segmentů SUV, MPV a pick-upů do jednoho auta. Vzniklo tak auto se vzhledem offroadu, všestranností MPV a jízdními vlastnostmi kombíku, jak psal dobový tisk.
Offroadový tu ale byl nejen vzhled. Magellan měl např. elektronické uzávěrky diferenciálů, krátké převisy zlepšující nájezdové úhly a 19" kola obutá do pneumatik Michelin PAX, které nabízely tehdy novou technologii runflat. A díky absenci rezervy pod podlahou zavazadelníku tu bylo víc místa.
Interiér měl být co nejvíce variabilní a nabídl šest míst po dvou ve třech řadách. Co na něm však zaujme nejvíce, je futurističnost palubní desky a displej ve volantu - něco takového nemají auta dodnes. Není to ovšem jen tak nějaký displej, je to jednotka GPS, která funguje v autě jako navigace a kterou si můžete vzít s sebou, aby vás navigovala, když půjdete pěšky.
V horní části palubní desky vidíme displej, který asi nelze úplně označit za displej infotainmentu v dnešním slova smyslu, předzvěstí něčeho takového ale jistě byl. Pozoruhodné na něm je provedení - panel, na kterém je umístěn spolu s hodinami a digitálním přístrojovým štítem, vypadá, jako by se nad zbytkem palubní desky vznášel.
Koncept Magellan se představil i se střešním boxem, který si můžeme prohlédnout na některých fotografiích. Logo Magellan je na jeho zádi vzhůru nohama, protože bylo možné víko kompletně odejmout a použít jako člun, snad v poctě mořeplavci Fernãu de Magalhãesovi, jehož flotila jako první v historii dokázala tím, že ji obeplula, že je země kulatá. Volkswagen Magellan byl pojmenován po něm, neboť právě Magellan mu anglicky hovořící říkáji. A aby příslušenství nebylo málo, představil se i s přívěsem, jehož design bral inspiraci z Mezinárodní vesmírné stanice. Navzdory nátuře vozu nebyl obytný, byl to prostě jen přívěs.
Magellan „ztělesňuje naplnění potřeb zákazníků, kteří se nemohou rozhodnout mezi klasickým SUV, MPV nebo kombíkem a kteří oceňují klíčové charakteristiky těchto typů karoserie”, uváděl tehdy Volkswagen s tím, že Magellan by mohl být předzvěstí toho, jak bude vypadat připravované SUV. Produkční Touareg však byl úplně jiný a Magellan zůstal konceptem, na který si dnes už málokdo vzpomene...
„Takhle nějak by mohlo vypadat produkční SUV Volkswagenu,” myslel si tisk v té době a VW neodporoval. Sériový Touareg byl ale nakonec úplně jiný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva