Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tato dvě úžasná auta mají společného víc než jen zbarvení. A obě můžou být vaše
16.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
I když se to na první pohled nezdá, tuto závodní rodinku nespojují jen barvy Martini. Je krásnou možností vrátit se 40 let zpět v čase.
Pokud vám dnešní auta nic neříkají a marně vzpomínáte na atmosféru závodů z hloubi minulého století, máme pro vás skvělý lístek na vlak do minulosti. Sestává ze dvou úchvatných částí, přičemž tou cennější je Porsche 934/5 z roku 1976, o trochu civilnější bratříček výrazně upraveného závodního modelu 935 postaveného na základech dobové 911. Vznikl pro skupinu 4, kam směla silniční auta s určitými lehčími úpravami, a byl to slavný nástupce slavného typu 911 Carrera RSR.
Kousek, který máme dnes před sebou, má číslo šasi 930 6700478. Podle původního ONS-Wagenpassu údajně jel jen tři závody v roce 1977 - International ADAC-Eifelrennen na Nürburgringu, Flugplatzrennen v Mainzu-Finthenu a ADAC-Rundstreckrennen na letišti Diepholz. Poté bylo odstaveno a mnoho let nejezdilo vůbec.
Bylo tomu tak do doby, než ho koupil profesor Michael Rudnig. Ten ho nechal zrenovovat a připravit pro historické závody a od roku 2006 se jich účastnil. Tehdy byl vozu také vystaven nový DMSB-Wagenpass. Oba průkazy jsou přiloženy k autu, stejně jako dokumenty k německé veteránské registraci vozu; všimněte si na některých fotkách standardní německé veteránské značky, rozpoznatelné podle písmena H úplně vpravo.
Rudnig s vozem jel závod AvD-Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu v roce 2008 a také FHR-Langstreckencup na Hockenheimringu v roce 2007, mimo řady jiných. O účasti na druhém zmíněném závodě vyšel článek v německém magazínu Motor Klassik, a to v prosinci 2007. Je v něm barvitě popsána brutální síla, která se dostaví po mohutné prodlevě turba. Konkrétní výkon není znám, ale Rudnig ho údajně odhaduje okolo 450 koní v 7 tisících otáčkách.
Jestli vůz jezdil i v druhé dekádě 21. století, nemáme zprávy, ale dovolíme si to označit za pravděpodobné. Podle fotek je ve velmi dobrém stavu, takže se dá očekávat i slušná suma, za kterou změní majitele na aukci Spa Classic, pořádané domem Bonhams tento víkend. Odhad míří mezi 320 a 400 tisíc Eur, tedy 8,5 - 11 milionů korun.
Jistě zajímavý stroj, co je ovšem zajímavější, k tomuto Porsche můžete přihodit i dobový servisní vůz ve stejných barvách Martini. Je to Transporter generace T2, prodávaný na stejné události a přímo přestavěný tak, aby sloužil jako servisní zázemí pro závody. Má dokonce i tažné zařízení, takže utáhne i přívěs s onou 934/5.
Aby to zvládl, má v útrobách pozoruhodné pojítko s obstarávaným závoďkám. Říká si Volkswagen/Porsche Transporter, protože i když je to zvenčí pouze Volkswagen, v útrobách má motor z Porsche - plochý čtyřválec o objemu 2,1 litru a výkonu 110 koní, který prý pochází z Porsche 914. Právě díky němu nemá problém utáhnout další auto.
Tenhle vůz může být váš podle odhadu domu Bonhams za cenu mezi 45 a 55 tisíci Eury, tedy 1,2 - 1,5 milionu korun. Dá se klidně přestavět i na obytný a až někam pojedete tímhle busem a na přívěsu budete mít onu 934/5, obdivné pohledy a palce nahoru kolem sebe jistě nespočítáte...
Porsche 934/5 je historický závoďák par excellence, ovšem s cenou, kterou za něj zaplatíte, je opravdu potřeba dávat pozor, abyste ho na goodwoodském závodě do vrchu neposlali do zdi a nevezli ho domů na přívěsu za „jeho” Transporterem v troskách
Zdroje: Bonhams poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 38 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry