Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tato dvě úžasná auta mají společného víc než jen zbarvení. A obě můžou být vaše
16.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
I když se to na první pohled nezdá, tuto závodní rodinku nespojují jen barvy Martini. Je krásnou možností vrátit se 40 let zpět v čase.
Pokud vám dnešní auta nic neříkají a marně vzpomínáte na atmosféru závodů z hloubi minulého století, máme pro vás skvělý lístek na vlak do minulosti. Sestává ze dvou úchvatných částí, přičemž tou cennější je Porsche 934/5 z roku 1976, o trochu civilnější bratříček výrazně upraveného závodního modelu 935 postaveného na základech dobové 911. Vznikl pro skupinu 4, kam směla silniční auta s určitými lehčími úpravami, a byl to slavný nástupce slavného typu 911 Carrera RSR.
Kousek, který máme dnes před sebou, má číslo šasi 930 6700478. Podle původního ONS-Wagenpassu údajně jel jen tři závody v roce 1977 - International ADAC-Eifelrennen na Nürburgringu, Flugplatzrennen v Mainzu-Finthenu a ADAC-Rundstreckrennen na letišti Diepholz. Poté bylo odstaveno a mnoho let nejezdilo vůbec.
Bylo tomu tak do doby, než ho koupil profesor Michael Rudnig. Ten ho nechal zrenovovat a připravit pro historické závody a od roku 2006 se jich účastnil. Tehdy byl vozu také vystaven nový DMSB-Wagenpass. Oba průkazy jsou přiloženy k autu, stejně jako dokumenty k německé veteránské registraci vozu; všimněte si na některých fotkách standardní německé veteránské značky, rozpoznatelné podle písmena H úplně vpravo.
Rudnig s vozem jel závod AvD-Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu v roce 2008 a také FHR-Langstreckencup na Hockenheimringu v roce 2007, mimo řady jiných. O účasti na druhém zmíněném závodě vyšel článek v německém magazínu Motor Klassik, a to v prosinci 2007. Je v něm barvitě popsána brutální síla, která se dostaví po mohutné prodlevě turba. Konkrétní výkon není znám, ale Rudnig ho údajně odhaduje okolo 450 koní v 7 tisících otáčkách.
Jestli vůz jezdil i v druhé dekádě 21. století, nemáme zprávy, ale dovolíme si to označit za pravděpodobné. Podle fotek je ve velmi dobrém stavu, takže se dá očekávat i slušná suma, za kterou změní majitele na aukci Spa Classic, pořádané domem Bonhams tento víkend. Odhad míří mezi 320 a 400 tisíc Eur, tedy 8,5 - 11 milionů korun.
Jistě zajímavý stroj, co je ovšem zajímavější, k tomuto Porsche můžete přihodit i dobový servisní vůz ve stejných barvách Martini. Je to Transporter generace T2, prodávaný na stejné události a přímo přestavěný tak, aby sloužil jako servisní zázemí pro závody. Má dokonce i tažné zařízení, takže utáhne i přívěs s onou 934/5.
Aby to zvládl, má v útrobách pozoruhodné pojítko s obstarávaným závoďkám. Říká si Volkswagen/Porsche Transporter, protože i když je to zvenčí pouze Volkswagen, v útrobách má motor z Porsche - plochý čtyřválec o objemu 2,1 litru a výkonu 110 koní, který prý pochází z Porsche 914. Právě díky němu nemá problém utáhnout další auto.
Tenhle vůz může být váš podle odhadu domu Bonhams za cenu mezi 45 a 55 tisíci Eury, tedy 1,2 - 1,5 milionu korun. Dá se klidně přestavět i na obytný a až někam pojedete tímhle busem a na přívěsu budete mít onu 934/5, obdivné pohledy a palce nahoru kolem sebe jistě nespočítáte...
Porsche 934/5 je historický závoďák par excellence, ovšem s cenou, kterou za něj zaplatíte, je opravdu potřeba dávat pozor, abyste ho na goodwoodském závodě do vrchu neposlali do zdi a nevezli ho domů na přívěsu za „jeho” Transporterem v troskách
Zdroje: Bonhams poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda