- -

Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění

Automobilky se čas od času pokusí přijít s něčím, co v zájmu řešení určitého problému dává sbohem konvencím. Někdy je z toho senzace, jindy fiasko. Jako v tomto případě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění

8.8.2018 | Petr Miler

Automobilky se čas od času pokusí přijít s něčím, co v zájmu řešení určitého problému dává sbohem konvencím. Někdy je z toho senzace, jindy fiasko. Jako v tomto případě.

Když sklápíte zadní sedadla zejména menších aut, musíte obvykle vytáhnout jejich hlavové opěrky. To bývá otravné nejen proto, že jde o trochu práce navíc - ve spoustě modelů jdou vytáhnout a zase vrátit na své místo jen během sklápění opěradel, takže pokud na ně při navracení do původní polohy zapomenete, musíte opěradla zase odjišťovat.

Pokud máte auto se třetí řadou sedadel, ale využíváte ji jen zřídka, může být tento problém ještě palčivější. Opěradla i s hlavovými opěrkami se do prostoru pro jejich uschování nevejdou, a kdyby byla kamkoli uložena zvlášť, rychle byste je ztratili nebo je třeba zapomněli v garáži. Land Rover proto pro Discovery 2 vymyslel zlepšovák, kterým chtěl podobným situacím učinit přítrž a přitom zajistit cestujícím ve třetí řadě maximální možný komfort.

Hlavové opěrky pro tuto řadu sedadel vůbec tak do vozu integroval způsobem, že vůbec nejsou spojené s opěradly. Vyklápějí se ze stropu v případě potřeby. Sedačky samotné tedy jsou méně složité a zabírají méně místa, hlavové opěrky se vám neválejí po zavazadelníku a ani neomezují jeho použitelnost. A zároveň, kdykoliv je potřebujete, jsou při ruce. Vypadalo to jako perfektní nápad. Jenže on úplně perfektní nebyl.

Že opěrky vypadají trochu jako záchodová prkýnka by až tak nevadilo, to je spíše úsměvné. Postupem času se ale objevil jiný problém - mechanismus, který tlačí prkýnka, pardon opěrky ke stropu působí proti směru gravitace, která je často umocněna vjetím do nějaké nerovnosti, zhoupnutím na terénní vlně a tak podobně. Opěrky tak zejména v momentě, kdy byly více opotřebované, začínaly vypadávat či volně se pohybovat v prostoru zavazadelníku. A to nebylo zrovna příjemné.

Tento nápad, ač teoreticky skvělý, se tak v praxi neosvědčil a po kritice majitelů udělal Land Rover pro Discovery 3 opěrky hlavy docela jinak. Ty konvenčněji zajíždí do opěradel, úplně konvenčně řešené ale také nejsou. Jednak pohled na celé sedadlo je svérázný a pak si nedovedeme představit, že jízda na těchto sedadlech mohla být pohodlná. Však se na to podívejte sami na fotkách níže. Gravitace, jako onu převratnou ideu, ale tohle řešení určitě nezničí...

Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 1 - lr discovery 2 sklopne operky 03Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 2 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 01Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 3 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 02Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 4 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 03Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 5 - lr discovery 2 sklopne operky 01Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 6 - lr discovery 2 sklopne operky 02

Komické, nebo chytré? Opěrky hlavy v Land Roveru Discovery 2 jsou rozhodně zajímavé

Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 7 - lr discovery 2 sklopne operky 04Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 8 - lr discovery 2 sklopne operky 05Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 9 - lr discovery 2 sklopne operky 07Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 10 - lr discovery 2 sklopne operky 06Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 11 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 05
Samostatně a v detailu vypadají takto, jejich fungování popisuje i návod k obsluze

Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 12 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 06Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 13 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 07Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 14 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 08Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 15 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 09Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 16 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 10
Kdybyste snad zapomněli, jak vypadala druhá generace Discovery

Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 17 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 11Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 18 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 12Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění - 19 - Land Rover Discovery 2 operky hlavy treti rada 13
Discovery 3 už má opěrky vyklápěcí ze sedadel, ovšem jen o málo méně bizarně ztvárněné

Petr Miler

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama