Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tato věc měla vyřešit palčivý problém praktických aut. Skončila v zapomnění
8.8.2018 | Petr Miler
Automobilky se čas od času pokusí přijít s něčím, co v zájmu řešení určitého problému dává sbohem konvencím. Někdy je z toho senzace, jindy fiasko. Jako v tomto případě.
Když sklápíte zadní sedadla zejména menších aut, musíte obvykle vytáhnout jejich hlavové opěrky. To bývá otravné nejen proto, že jde o trochu práce navíc - ve spoustě modelů jdou vytáhnout a zase vrátit na své místo jen během sklápění opěradel, takže pokud na ně při navracení do původní polohy zapomenete, musíte opěradla zase odjišťovat.
Pokud máte auto se třetí řadou sedadel, ale využíváte ji jen zřídka, může být tento problém ještě palčivější. Opěradla i s hlavovými opěrkami se do prostoru pro jejich uschování nevejdou, a kdyby byla kamkoli uložena zvlášť, rychle byste je ztratili nebo je třeba zapomněli v garáži. Land Rover proto pro Discovery 2 vymyslel zlepšovák, kterým chtěl podobným situacím učinit přítrž a přitom zajistit cestujícím ve třetí řadě maximální možný komfort.
Hlavové opěrky pro tuto řadu sedadel vůbec tak do vozu integroval způsobem, že vůbec nejsou spojené s opěradly. Vyklápějí se ze stropu v případě potřeby. Sedačky samotné tedy jsou méně složité a zabírají méně místa, hlavové opěrky se vám neválejí po zavazadelníku a ani neomezují jeho použitelnost. A zároveň, kdykoliv je potřebujete, jsou při ruce. Vypadalo to jako perfektní nápad. Jenže on úplně perfektní nebyl.
Že opěrky vypadají trochu jako záchodová prkýnka by až tak nevadilo, to je spíše úsměvné. Postupem času se ale objevil jiný problém - mechanismus, který tlačí prkýnka, pardon opěrky ke stropu působí proti směru gravitace, která je často umocněna vjetím do nějaké nerovnosti, zhoupnutím na terénní vlně a tak podobně. Opěrky tak zejména v momentě, kdy byly více opotřebované, začínaly vypadávat či volně se pohybovat v prostoru zavazadelníku. A to nebylo zrovna příjemné.
Tento nápad, ač teoreticky skvělý, se tak v praxi neosvědčil a po kritice majitelů udělal Land Rover pro Discovery 3 opěrky hlavy docela jinak. Ty konvenčněji zajíždí do opěradel, úplně konvenčně řešené ale také nejsou. Jednak pohled na celé sedadlo je svérázný a pak si nedovedeme představit, že jízda na těchto sedadlech mohla být pohodlná. Však se na to podívejte sami na fotkách níže. Gravitace, jako onu převratnou ideu, ale tohle řešení určitě nezničí...
Komické, nebo chytré? Opěrky hlavy v Land Roveru Discovery 2 jsou rozhodně zajímavé
Samostatně a v detailu vypadají takto, jejich fungování popisuje i návod k obsluze
Kdybyste snad zapomněli, jak vypadala druhá generace Discovery
Discovery 3 už má opěrky vyklápěcí ze sedadel, ovšem jen o málo méně bizarně ztvárněné
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva