Tatra JK 2500: „české Ferrari” z 50tých let bere dech ještě dnes

 | 44 příspěvků | 17.7.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Autař

Autor jinak zajímavého člán.. | 17.7.2015 16:25reagovat
avatar

Autor jinak zajímavého článku se dopustil jedné nepřesnosti - sériová Tatra 603 mělo výkon 98 a později 105 k, ale nikoliv 140 k. Tento výkon měly jen její tovární sportovní verze pro vytvrvalostní sílniční závody, které se ale nikdy neprodávaly zákazníkům.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

WOW | 17.7.2015 16:26reagovat
avatar

WOW

Nepřihlášený Verny_2013

Tak to je fakt paráda. Je.. | 17.7.2015 21:06reagovat
avatar

Tak to je fakt paráda. Je až neuvěřitelné jak se panu Kubínskému něco takového povedlo v té době realizovat .

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

Reakce na: Tak to je fakt paráda. Je.. | 17.7.2015 22:25reagovat
avatar

Nota bene, doma v garáži!!!!

Nepřihlášený miro

To přeci nebyla vůbec Tatr.. | 18.7.2015 08:22reagovat
avatar

To přeci nebyla vůbec Tatra,poskládané auto z různých součástek různých výrobců včetně motoru do kterého se v poslední verzi dal tatrovácký motor.Jako auto je to ale pěkné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sir CHerokee

další zločin komunistů, že.. | 18.7.2015 09:02reagovat
avatar

další zločin komunistů, že takové vozy zarazili....nemluvě o značkách vyrábějících auta a hlavně motorky, které musely skončit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro68

Reakce na: Autor jinak zajímavého člán.. | 18.7.2015 17:01reagovat
avatar

a mozno este ze konstrukter pan Julius Kubinsky sa narodil v roku 1923 na Slovensku v Prievidzi a JK250 bolo vyrobene na Morave.

Tak v tom najhorsom pripade by sa dalo napisat " "cesloslovenske Ferrari" pan Bednar.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef K.

Autor by se měl zlepšit v.. | 18.7.2015 19:00reagovat
avatar

Autor by se měl zlepšit v češtině, jestli to s profi psaním myslí vážně.(50. léta, psaní řadových číslovek)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Tohle auto má kámoš ve sto.. | 20.7.2015 10:15reagovat
avatar

Tohle auto má kámoš ve stodole a já doufám, že někdy dojde na renovaci. Je neuvěřitelné, co kdysi zvládli na koleně postavit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dtsmaniac

Reakce na: Tohle auto má kámoš ve sto.. | 20.7.2015 13:31reagovat
avatar

Bitch please :-P

Nepřihlášený VIPER

Reakce na: Tohle auto má kámoš ve sto.. | 20.7.2015 21:13reagovat
avatar

No kdyby ho v té stodole měl tak tam má poklad

Nepřihlášený Bohunka

Reakce na: Tohle auto má kámoš ve sto.. | 20.7.2015 21:43reagovat
avatar

Jestli ho ma kamos ve stodole,tak ven s nim!

Nepřihlášený Hurikán

Za dob socialismu se jistě.. | 21.7.2015 06:46reagovat
avatar

Za dob socialismu se jistě zničilo několik podobných, krásnýchm projektů,je to jistě škoda. Dnes tady již komunisté nevládnou, socialismus je dávná minulost a Tatra, Jawa,Liaz ani jiné (naše?) továrny nic nebrzdí. Kdy tedy vyjede něco podobně revolučního na naše silnice? Že by tou naší novodobou chloubou byla KIA i40?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Za dob socialismu se jistě.. | 21.7.2015 14:17reagovat
avatar

Jenom ty vývojáři jaksi nejsou, a jak by se dnes továrny k tomu stavěli? Kdepak brát peníze?

Nepřihlášený Martin

Kámoš, resp. jeho otec, si.. | 21.7.2015 14:25reagovat
avatar

Kámoš, resp. jeho otec, sice dostal slušné nabídky, ale prodat nechce. Sami ale nemají na renovaci prostředky, takže vůz si asi, bohužel, v té stodole ještě poleží. V rozkladu není, ale pojízdný také ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Luboš

Reakce na: Kámoš, resp. jeho otec, si.. | 21.7.2015 17:36reagovat
avatar

Pán Martin, prosím Vás, aby ste ma kontaktoval, rád by som sa so súčasným majiteľom kontaktoval. Chápem ho, že sa nechce vzdať takého klenotu. Prosím, ozvite sa mi. Ďakujem.

najlubow@gmail.com

Nepřihlášený GeorG

Martin: uděláš líp když bu.. | 23.7.2015 08:32reagovat
avatar

Martin: uděláš líp když budeš držet hubu, tohle jsou věci o kterých se nemluví!!!!!! Proč myslíš, že se tím všude nechlubí, že mu to tam stojí???!!

Nepřihlášený Jozef J

Reakce na: Autor by se měl zlepšit v.. | 10.10.2015 22:59reagovat
avatar

autor by sa mal zlepšiť nielen v číslovkách, ale i v zemepise a logike. Keď tak, tak potom Československé Ferrari a keby chcel byť objektívny tak Slovenské FERRARI? Pan Kubinský bol Slovák z Prievidze.....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PavelS

Pánové, ještě před několi.. | 12.10.2015 17:45reagovat
avatar

Pánové,

ještě před několika lety bylo možno pana Kubinského potkat na Oldtimer festivalu ve Slavkově (vždy poslední víkend v červnu). I jeho auto zde bylo možno vidět, na internetu se dá dohledat. Historie auta byla popsaná i ve veteránském časopise o závodě 500mil slovenských.

Nepřihlášený Ivo Hypl

K tomu se dá říct pouze je.. | 14.10.2015 10:42reagovat
avatar

K tomu se dá říct pouze jedno : Zlaté české ručičky a zabedněné komunistické mozky. Proč jsem byl mladý zrovna TEHDY ?

Nepřihlášený mirec345

Reakce na: a mozno este ze konstrukte.. | 15.10.2015 11:12reagovat
avatar

presne na toto som chcel tiež reagovať, pán Kubinský bol Slovák ako repa, takže v žiadnom prípade nie "české Ferrari"

Nepřihlášený Olin

Za to nemohlo kscm ,ale so.. | 21.11.2015 17:17reagovat
avatar

Za to nemohlo kscm ,ale sovetsky svaz,ktery nam vse skoro zakazal!!!

Je jedno zda zapad ci vychod nas srazi mi cesi a hlavne moravaci si vse nechame libit!!!!!

To plati i ted!!!

Nepřihlášený Ceap

Kára je bezvadná a je to v.. | 30.11.2015 16:05reagovat
avatar

Kára je bezvadná a je to velká škoda, že se auto nikdy nedotáhlo. Ale budu rýpat... Chápu, že tady autor je hlavně proto, že miluje auta a rád píše, ale ta čeština by měla být taky priorita... "50tých" prosím vážně nikoli. Správně "z 50. let". Čeština všechny patvary typu "v 60tých letech, 50tiny nebo třeba 20ti letá slečna" apod. nezná. Doporučuji Příručku nebo Pravidla čj... Buďte dobří ;)

Nepřihlášený Pavel Strnad

Nejedná se o české Ferrari.. | 3.12.2015 11:16reagovat
avatar

Nejedná se o české Ferrari,ale moravské-vyrobené na Moravě a ne v Čechách.Díky Čechům však byla auta odstraněna a přesunuta do Čechi.Autorem

byl Slovák.

Pozor,jsme Moravané,neČeši!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tříska Augustin

Měl jsem to štěstí s julke.. | 3.12.2015 12:32reagovat
avatar

Měl jsem to štěstí s julkem spolupracova při jeho dalších akcích stavba letadla JK-1 pak letecké snímkování ,ale také použití videa a spostu další projektů,byl to člověk velmi nadaný a skvělý starší kamarád.

Nepřihlášený Anton

Reakce na: To přeci nebyla vůbec Tatr.. | 22.12.2015 19:30reagovat
avatar

Prepáč, ale v súčasnosti "vyrábané" autá by teda tiež nemali mať právo niesť na sebe nejakú konrétnu značku. Ani kristus sa nedozvie kto je skutočným výrobcom komponentov s ktorých sa skladajú. Pán konštruktér pravdepodobne použil v názve vozidla značku predpokladaného finálneho výrobcu.

Nepřihlášený Kubinský Jozef

No p. Kubinský Julius byl.. | 11.2.2016 22:06reagovat
avatar

No p. Kubinský Julius byl vyjimečný člověk,byl to nejen vyjimečný automobilní konstruktér, ještě dřív pilot ve II sv. válce,. později konstruoval malé letadla, ale i kamerové satelitní systémy a další zajímavé projekty.Jinak ten článek je super.Děkuji autorovi.

Nepřihlášený jaja01

auto paradni, ale za "z 50.. | 21.7.2016 10:30reagovat
avatar

auto paradni, ale za "z 50tých let" by si mel pan bednar nafackovat!

Nepřihlášený MikeDC

Konecne zase smysluplny a.. | 28.8.2017 20:33reagovat
avatar

Konecne zase smysluplny a skvely clanek bez trapne reklamy na vw.Jen tak dal, zajimave myslim pro mnoho z nas.Jedno z nejkrasnejsich ceskych aut,klidne bych si koupil RETRO verzi.

Nepřihlášený Petr Č.

Reakce na: Autor jinak zajímavého člán.. | 28.8.2017 23:20reagovat
avatar

Řekl bych že autor se spíš zapletl do toho že T603 je označení jak modelu tak samotného motoru. Pak to smysl dává - 103kw verze motoru skutečně existovala, a právě tu tady v tom měl.

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: Nejedná se o české Ferrari.. | 30.8.2017 11:45reagovat
avatar

A že jsem si nevšiml na mapě nějakého státu, co by se jmenoval "Morava" :-)

Ach jo, tenhle divnej mindrák prostě nezmizí..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filda

Reakce na: autor by sa mal zlepšiť ni.. | 31.10.2017 07:59reagovat
avatar

Kubinsky je jasne polske jmeno, haha takze to by polak zijici na slovensku a je to polske Ferari :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filda

Reakce na: Nejedná se o české Ferrari.. | 31.10.2017 08:03reagovat
avatar

Ty jsi ale matla patla :-) "český" znamená statoprávně z Česka, to ze to bylo na Moravě nemá žádný význam, protoze Morava neni stat.

Nepřihlášený Karel Ruzicka

Reakce na: Kubinsky je jasne polske j.. | 31.10.2017 08:55reagovat
avatar

Ringhoffer majitel tatry je take polske jmeno?Vole.

Nepřihlášený Jan

V roce 97 jsem byl na stáží.. | 21.1.2018 16:10reagovat
avatar

V roce 97 jsem byl na stáží v Belgii. Student u kterého jsem byl ubytován mi tvrdil, že auta značky Tatra zná a jedno auto je u nich u zahrady. Když jsme přišli se na auto podívat vůbec to nebyla standardní Tatra. Troufám si říci, že to byl tenhle sporťák. Ten kluk se v autech vyznal a bylo nám divné, že mluví o Tatře a vypadalo to úplně jinak.

Nepřihlášený Michal

Pa nové toto auto všedesát.. | 24.1.2018 20:37reagovat
avatar

Pa nové toto auto všedesátych letech vlastnil muj otec .Ja jsem se vněm vozil jako ditě.Bohužel ho otec musel prodat.

Nepřihlášený abbe

Reakce na: další zločin komunistů, že.. | 29.5.2018 20:23reagovat
avatar

a třeba saab talbot a desítky dalších výrobců aut a motorek co už neexistují,to je taky zločin komunistů????

škoda toho projektu,jistě,na svou dobu hezká kastle,nic víc....ano,v rámci rvhp to nemohlo projít,ale dnes v rámci eu je to snad ještě horší....

Nepřihlášený M

Jak se tohle čte? "50tých".. | 30.5.2018 15:17reagovat
avatar

Jak se tohle čte? "50tých" :D

Nepřihlášený Karel

Máme v rodině jeden z výtv.. | 14.10.2018 18:49reagovat
avatar

Máme v rodině jeden z výtvorů p. Kubínského. JK 2500 mne také zajímá. Pokouším se zmapovat jeho práci abudu rád za každou fotografii a vzpomínku na tohoto člověka. předem děkuji za jakýkoli materiál, nebo ochotu si popovídat.

Nepřihlášený Viktor

Někdo tu píše že to byl zl.. | 11.2.2019 18:36reagovat
avatar

Někdo tu píše že to byl zločin komunistů že to zarazili .Nevím jestli spadl na hlavu ale zločin kapitalistů je daleko větší ti zarazili celou fabriku s požehnáním Václava Havla není to konkurence schopné a hotovo.A to není jen automobilka v Kopřivnici.

Nepřihlášený Sam

Já jsem jako kluk takové.. | 24.3.2019 16:33reagovat
avatar

Já jsem jako kluk takové nebo podobné auto vídával stát na třídě Kapitána Jaroše v Brně, když jsem tam chodíval a čekal na tátu, až půjde z práce a sveze mne na skútru Manet zpátky domů, abych se projel. Na to auto jsem čuměl -mělo vzadu nápis Tatra. Ale nikdy jsem ho neviděl ani přijet ani odjet ani jeho řidiče. Nemůžu s určitostí říci, že to bylo onmo, ale vypadalo stejně nebo podobně.

Nepřihlášený Sam

Reakce na: A že jsem si nevšiml na ma.. | 24.3.2019 16:37reagovat
avatar

Škoda, že Boleslav Bárta padl v boji za samosprávu Moravy v Budiměřicích, mohli jsme tu Moravu na mapě mít. Vždycky, když jdu kolem jeho hrobu na brněnské Centrálce, vzopínám na něho, znal jsem se s ním osobně.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama