Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do největšího luxusního domu na kolech. Vozí si s sebou i garáž pro Fabii
15.9.2018 | Petr Miler
Automobilismus nabírá rozličných forem. I takové, že se na kolech ocitne luxusní příbytek schopný mimochodem odvézt i docela velké osobní auto.
Připusťme, že karavany jsou zvláštní vášeň. Pokud někdo jezdí autem po kempech či přírodě se stanem, může jít pochopitelně i o nadšeného milovníka podobného způsobu cestování, obvykle ale dotyčné nutí k takovému řešení omezený rozpočet. Prostě je pro ně lepší vyjet na 14 dnů po světě se skromnějším ubytováním než třeba utratit stejné peníze za pár dnů v hotelu. Proč ne.
Pokud ale někdo má pořízení a provoz karavanu, rozpočet jej obvykle netlačí a onen hotel by si mohl klidně dovolit místo toho a mezi „ubikacemi” jezdit ne zrovna skromným autem. Výhody jistě netřeba přibližovat, skutečná koupená, restaurace, velká postel... Nic z toho v karavanu mít nebude. Jistě, i „motorhome”, jak pěkně říkají této věci Američané, má své výhody - nemusíte přemýšlet, kam dojedete, nemusíte nic plánovat, přenášet kufry s oblečením, doma jste skoro všude. Prostě jedete a někde zastavíte, přespíte a jedete dále. Máte vlastně všechno a všude s sebou, tedy až na jednu věc - auto.
Přesně to je to, co na karavanech trápí automobilové nadšence. Sice pořád řídíte, pořád jste v autě, ten vůz je ale něco tak nezáživného, že vás celou jízdu akorát budou svrbět prsty z touhy osedlat něco zábavnějšího. Jak z toho ven? Jedno řešení by tu bylo a Porsche Cayenne s karavanem „ve vleku”a s dalším přívěsem s 911 nemyslíme. Německá firma Ketterer totiž nabízí karavan, spíše už obytný dům, který v sobě skrývá skutečně luxusní obydlí a nechá vás s sebou přibalit i ne zrovna primitivní osobní auto.
Tenhle v podstatě obytný náklaďák si říká Continental a na jednu stranu nabídne flexibilitu karavanu. Nemusíte hledat hotel, stačí zastavit na kterémkoliv parkovišti. Pravda, ne všude se vejde, protože je pořád velikosti kamionu, ale o to víc nabídne pohodlí. Označit tenhle vůz za luxusní apartmá na kolech jistě nebude přehnané, jak ukazují fotografie.
K tomuto privilegiu přidá i fakt, že si můžete s sebou vzít i další osobní vůz. Nemusíte zapřahovat přívěs a nemusíte být příliš skromní. Do výchozí specifikace se tedy vejde jen motocykl nebo něco typu Smart, vyšší verze ale pojme i stroj 4 metry dlouhý, 2 metry široký a 1,5 metru vysoký. Do těchto parametrů se bezpečně vejde třeba i aktuální Škoda Fabia, jistě vás ale napadnou i zajímavější auta, která můžete mít kdykoli u sebe - větší není Audi A1 nebo Mini. A Mini se vyrábí i ve verzi John Cooper Works a Audi nabízí model S1, kapesní quattro. A to už může být pro takový Col de Turini velmi zajímavý stroj.
Ketterer nabízí svůj Continental ve třech variantách: 11250, 12000 a Custom Line. Nejmenší je pochopitelně 11250, ovšem relativně. Větší varianta si říká 12000 a nabídne víc prostoru zejména díky větší délce i faktu, že umí obytnou část rozšířit více vysouvacími částmi, když zaparkujete a chcete bydlet. A Custom Line plní beze zbytku definici slova Custom - firma Ketterer zde umí vyslyšet jakékoliv zákazníkovo přání od změny jednoho detailu přes čalounění a dřevěné obložení až po zcela zakázkovou stavbu neskromných rozměrů - Continental Custom je označován za největší karavan světa.
Pochopitelně, neočekávejte, že takovýhle karavan bude levný. Jedna verze Continentalu 12000, která měla místo „garáže” v zadní části něco jako kino, stála asi 600 tisíc Eur, tedy 15,3 milionu korun. A novější varianta s garáží rozhodně nebude levnější. Ketterer na svém webu nezveřejňuje ani ceny svých ojetých modelů, které také prodává. Zajímavá věc, i tak se ale pořád musíme tedy ptát, zda není lepší prostě jezdit v tom Audi S1 a vždycky najít nějaký hotel, v horách jich bývá spousta a 16 milionů korun zaplatí spoustu nocí ve velmi luxusních zařízeních. Volba je na vás...
Fotografie Ketterer Continental 11250
Continental 11250 je nejmenší verze, standardně pojme skútr, za příplatek malé auto
Fotografie Ketterer Continental 12000
Verze 12000 nabídne už prostor auto ve standardu a interiér má více možností
Fotografie Ketterer Continental Custom
Do Continentalu Custom si můžete nechat namontovat, po čem srdce touží... a co peněženka dovolí
Zdroj: Ketterer Trucks
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22