Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento malý Fiat má pod kapotou 487 koní, je to kapesní raketa roku
3.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Seicento je s 3,34 m na délku opravdu kapesní autíčko. A s výkonem 487 koní předčí nejedno Porsche. Lepší definicí kapesní rakety tak abyste pohledali.
Fiat Seicento člověk ještě dnes na ulici občas potká, třebaže to zas tak běžné auto není. Pod kapotu byla možnost zvolit ze dvou benzínových motorů a oba byly zoufale slabé, třebaže tohle auto propagoval i Michael Schumacher - motor 0,9 měl 39 koní, 1,1litrová alternativa nabídla 54 koní. Majitel modrého stroje níže ale chtěl výkonu víc. Mnohem víc.
Pod kapotu tak namontoval čtrnáctistovku z moderního Abarthu 500. Spousta lidí by u toho zůstala, protože už ten může mít 160 i více koní a se 750 kg těžkým Seicentem by hýbala víc než slušně, jenže cílem bylo opravdu hodně výkonu. Sériové turbo tak nahradilo dmychadlo Garrett GT2871R, které dává 2,2 baru tlaku. K tomu vidíme na míru vyrobené svody a gigantický mezichladič.
Zbytek motoru samozřejmě musí odpovídat, takže byly vyleštěny kanály v hlavě válců, motor dostal ostřejší vačky, tvrdší pružiny ventilů, odolnější klikovou hřídel, písty i ojnice a také lepší vstřikovače Bosch, které krmí dvě silnější palivová čerpadla stejné značky. Samozřejmostí je nová spojka, lehčí setrvačník a manuální pětikvalt Abarth C510 se samosvorem Torsen. Výfuk má průměr 3" od turba až ke koncovce a nechybí tu katalyzátor a dvě lambda sondy.
Výsledky jsou skutečně ohromující - tohle auto má dle měření 487 koní v 7 870 otáčkách a 484 Nm v 6 768 ot./min. Není to překlep, opravdu máme před sebou téměř 500 koní ze čtrnáctistovky, které navíc míří stále na přední kola, dole můžete vidět i graf z „brzdy”. Hmotnost je odhadována na nějakých 800 kg, a tak před sebou máme auto o poměru výkonu ku hmotnosti 608,8 koně na tunu. Takhle vysoko se nedostane leckterý hypersport.
Samozřejmě, ani zbytek auta nezůstal sériový, aby takovouhle porci výkonu byl schopen zvládnout. Zadní zavěšení kol bylo kompletně přepracováno a na všech kolech jsou pružiny Eibach. Vzadu najdeme tlumiče z Hondy CBR s nastavitelnou tvrdostí i odskokem, značku předních neznáme, ale nastavitelné budou téměř jistě. Samozřejmostí jsou i silnější brzdy, vpředu jsou vrtané a drážkované kotouče Brembo s destičkami Ferodo DS2500, vzadu jsou značky stejné, jen kotouče jsou hladké. Pod kapotu také putoval větší hlavní brzdový válec.
Po stránce elektroniky tu je mimo spousty potřebných čidel a budíků v kabině také launch control, kontrola trakce a Flex Fuel Sensor, což znamená, že vůz může jezdit i na E85. Nikoliv překvapivě, dodejme, protože tohle palivo má mnohem vyšší oktanové číslo. Čidlo, které automaticky upravuje tlak turbodmychadla podle paliva, je ale velmi zajímavý dodatek na palubě takovéto stavby. A v interiéru vidíme dvě skořepinové sedačky, z nichž jedna údajně váží jen 6 kg; víc lidí se v něm nesveze.
Neznáme čísla zrychlení na stovku ani maximálky; to první bude nejspíš limitováno trakcí předních pneumatik a to druhé odvahou pilota. V každém případě se ale díváme na krásně provedenou stavbu, která navíc navenek opravdu nevypadá na to, že by měla mít víc výkonu než kde co. Pokud tedy někde v Częstochowe potkáte modrý Fiat Seicento na chromovaných kolech, do závodů na semaforech bychom se nepouštěli, pokud nemáte v rukou něco jako Audi R8 V10 plus...
Tohle auto je definice kapesní rakety, přes 600 koní byste mu nehádali ani omylem
Dokumentace stavby je skromná, i tak naznačuje, jak náročná práce to byla
Graf z „brzdy” ukazuje neuvěřitelné hodnoty výkonu
Zdroje: Racing Forum, Piotr Cegliński - Fotografia@Facebooku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před hodinou - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 3 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva