Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento muž si složil vlastní Svatou trojici hyperaut. S tou „běžnou” si nezadá
23.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mít doma trio hybridních hypersportů je jistě lákavá věc, Kris Singh má ale ve zvyku děla si věci po svém. A tak si i „Svatou trojici” poskládal jinak.
Za „Svatou trojici” hypersportů je všeobecně považováno trio McLaren P1, LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Dát dohromady všechny tři tyto vozy vyžaduje nejen spoustu peněz, ale i neposkvrněný statut váženého sběratele u nejprestižnějších automobilek světa. A ty, jak ukazují nejen případy z poslední doby, nejdou pro „ne” tak daleko, jak by mohli lidé s milionovými šeky v ruce doufat.
Přesto existují takoví, kteří celou trojici dohromady dali a s obdivem i trochou zdravé závisti k nim vzhlíží nejeden z nás. Kris Singh, investiční bankéř sídlící v Miami na Floridě, ale buď po tomto postavení netoužil, nechtěl se plazit okolo Maranella s nadějí, že mu něco prodají a nebo si prostě trojici snů představuje jinak. A tak si ji složil z Lamborghini Veneno, Pagani Huayra „La Monza Lisa” a Koenigseggu Agera XS. I to jsou ovšem auta, která má jen pár lidí na světě a poslední dvě jmenovaná v tomto provedení jen Singh sám.
Lamborghini Veneno asi moc představovat nemusíme, tohle auto v Singhově garáži stojí v sériové podobě. Jedním dechem je ale potřeba dodat, že ona série čítala tři kusy a Singh si jeden koupil za 4 miliony dolarů. Bylo to první Veneno ve Spojených státech a jak si můžete prohlédnout na fotkách níže, jezdí s ním po silnicích i okruzích. To ostatně platí o všech autech z jeho sbírky a také kvůli tomu si zaslouží respekt - není to žádný „sběratel” pokoušející se koupí vzácných aut něco vydělat, ale nadšenec, který si jich skutečně užívá.
„La Monza Lisa” byla první speciální Huayrou vůbec a psali jsme o ní zhruba před dvěma lety. Oproti „standardní” (100 aut...) Huayře měla čirý karbonový lak s italskou trikolorou, kola z modelu Zonda Revolución a údajně i vylepšený dvanáctiválec s označením M158K, který prý neměl vůbec žádnou prodlevu (berme to s nadsázkou, prodlevu zcela eliminovat nelze nikdy) turbodmychadel. Jestli ale měl více než původních 730 koní a 1 000 Nm, známo nebylo.
Nejnovějším přírůstkem do tohoto tria je Koenigsegg Agera XS. Ve skutečnosti je to verze RS, ovšem speciálně upravená pro Singha; písmeno X v označení může mít souvislost s jeho jménem Kris. Vůz je speciální svou barvou s názvem „Karosserie Orange” a také tím, že není nalakovaný celý, nýbrž uprostřed vozu je pruh odhaleného karbonu. Na zádi prý najdeme největší křídlo, jaké kdy dostal vůz značky Koenigsegg.
Singh s automobilkou na tomto voze pracoval rok a podle jeho příspěvku na Instagramu v útrobách není motor Agery RS o 1 160 koních, jak říká automobilka, nýbrž V8 z verze One:1 o síle 1 360 koních. Kde je pravda, nevíme, vidíme ale upravenou a prý aktivní aerodynamiku v přední a zadní části auta. Zadní křídlo připomíná spíš to na One:1, takže by se dal očekávat silnější motor. Co ale víme, je, že tohle je první a zatím jediná Agera RS s homologací pro provoz na amerických silnicích.
Kris Singh si ji ale zatím zcela užívat nemůže, i když se s ní v kalifornském Monterey poprvé setkal v hotovém stavu a také se s ní projel. Vůz ještě musí zpátky do Švédska na finální testy, až poté bude znovu dopraven do USA, tentokrát už rovnou do Miami ke svému novému majiteli. Cenu vozu neznáme - a nejspíš ani znát nebudeme, vzhledem k faktu, že to je unikátní stavba. Nezdá se ale, že by zrovna tomuto člověku příliš záleželo na tom, jestli půjde o 1, 2 nebo 3 miliony dolarů. Podívejte se na všechna tři auta v přiložené galerii, mají své jedinečné kouzlo, i když to není „ta Svatá trojice”...
Kris Singh se svými třemi skvosty
Koenigsegg Agera XS byl postaven speciálně pro Krise Singha, ukázal se na Monterey Car Week
Singh se svou Agerou XS náležitě chlubí i v jiných pózách
„La Monza Lisa” byla první speciální Huayrou
Lamborghini Veneno vzniklo v pouhých třech exemplářích
Huayra La Monza Lisa a Veneno pospolu. Všechny tři vozy naráz společně zatím vyfoceny být nemohly
Zdroje: Koenigsegg, Kris Singh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 10 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva