Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento nezničitelný Mercedes 31 let čeká na prvního majitele. Teď jím můžete být vy
25.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jen „udržovací” kilometráž má na tachometru vůz, který kdysi znamenal pro Meredes malou revoluci. Dnes platí za nezničitelný i jako ojetý, natož nový.
S nástupem Mercedesu 190 nastala u německé automobilky malá revoluce. V té době si jeho zákazníci nemohli moc vybírat. V nabídce byla dvě velká kupé, roadster, dva velké sedany a jeden offroad, to bylo v katalogu nových aut vše. Všechno to byla auta orientovaná na náročnější klientelu, ale Mercedes se chtěl dostat pod kůži i méně movitých zákazníků.
Proto byl v roce 1982 byl představen malý sedan s interním označením W201, známý též jako 190 a 190E. Byl to v podstatě začátek budoucí třídy C, jak ji známe dnes. Na vývoj „baby Benzu“ - jak se mu tehdy říkalo - padlo dvě a čtvrt miliardy tehdejších německých marek, v té době ohromné peníze. Důvody pro takovou investici byly dva - jednak nešlo o projekt používající díly z jiných modelů, Mercedes tady neměl po čem sáhnout. A jednak se snažil vše udělat s nebetyčnou pečlivostí, aby novinkou neriskoval své renomé výrobce výjimečných aut.
Uznávaný italský automobilový designér Bruno Sacco pracoval v době vzniku Mercedesu 190E jako vedoucí designér. I podle jeho slov byl tento stroj koncipován tak, aby se vyznačoval extrémní odolností, funkčností a kvalitou zpracování. Podle Sacca to byl vůbec nejlepší projekt v jeho dlouhé kariéře a čas už potvrdil, že jeho slova nebyla přehnaná - dnes model 190 platí za model tak vypiplaný, že technicky i vizuálně odolává obrovským kilometrovým nájezdům. Však jsme tu měli třeba kousek se 704 tisíci ujetými km. A jak vypadal...
Dnes vám ukážeme něco docela jiného. U našich severních sousedů odpočívá jeden 190E z roku 1987, který je zajímavý něčím docela jiným - není extrémně ojetý, je extrémně nejetý a po 31 letech na světě má na tachometru pouhých 738 kilometrů. Není to překlep ani levárna, tohle auto nikdy nebylo prodáno koncovému zákazníkovi, nikdy nebylo registrováno a nikdy nebylo používáno na běžné silnici. Bylo pouze udržováno při životě, aby jen nezahálelo a nepodléhalo zubu času.
Automobil z továrny v Sindelfingenu byl dodán prodejci Mercedesu v Monze. Ten následně zbankrotoval a vozidlo zůstalo neprodané a nezaregistrované. Začátkem 90. let koupil všechen obstavený majetek nový majitel a na místě otevřel salon Lotus a Ducati. Kvůli složité a pomalé italské byrokracii zůstalo předmětné 190E dlouhá léta stát bez pohnutí ve stejné budově. Auto se oficiálně stalo vlastnictvím nového majitele salonu až na přelomu roku 2001/2002. Uvědomělý vlastník nenechal nic náhodě a po celou dobu udržoval automobil v perfektní kondici, neváhal se občas krátce projet, aby oživil techniku, odtud je veškerých těch 738 km.
V roce 2015 současný prodejce náhodou narazil na tento ojedinělý kus během cesty do Itálie a spojil se s majitelem salonu, který se však prodeji nablýskaného Mercedesu dlouho bránil. Chtěl pokračovat v tradici, kdy zmíněný 190E nikdy nebyl prodán zákazníkovi. Po 3 letech jednání se ho podařilo zlomit a vůz teď nabízí obchodník z Vratislavi dalším zájemcům za ne zrovna malých 125 000 PLN čili 763 000 Kč. Ale kdo vám dnes prodá prakticky novou 190E?
Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový motor spojený s manuální pětirychlostní převodovkou. Karoserii zdobí neporušený stříbrný lak v barvě „735 Astralsilber“ s černě lakovanými nárazníky, prahy, zrcátky, klikami a ochrannými lištami. Kabina pokračuje tehdy moderní černou barvou, tmavé čalounění narušují dřevěné dekory. Každý centimetr všech koutů auta odpovídá nízkému nájezdu. Parkování v suché garáži se vyplatilo a všichni doufají, že auto najde podobně příjemné zázemí do dalších let. Snad jen toho ježdění by si konečně mohlo užít více...
Za 31 let nejsou vidět známky užívání nebo zub času. Předprodejní servis se obešel bez dodatečného údržby, protože jsou všechny díly jako nové. Tedy ony vlastně jsou nové...
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda