Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento nezničitelný Mercedes 31 let čeká na prvního majitele. Teď jím můžete být vy
25.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jen „udržovací” kilometráž má na tachometru vůz, který kdysi znamenal pro Meredes malou revoluci. Dnes platí za nezničitelný i jako ojetý, natož nový.
S nástupem Mercedesu 190 nastala u německé automobilky malá revoluce. V té době si jeho zákazníci nemohli moc vybírat. V nabídce byla dvě velká kupé, roadster, dva velké sedany a jeden offroad, to bylo v katalogu nových aut vše. Všechno to byla auta orientovaná na náročnější klientelu, ale Mercedes se chtěl dostat pod kůži i méně movitých zákazníků.
Proto byl v roce 1982 byl představen malý sedan s interním označením W201, známý též jako 190 a 190E. Byl to v podstatě začátek budoucí třídy C, jak ji známe dnes. Na vývoj „baby Benzu“ - jak se mu tehdy říkalo - padlo dvě a čtvrt miliardy tehdejších německých marek, v té době ohromné peníze. Důvody pro takovou investici byly dva - jednak nešlo o projekt používající díly z jiných modelů, Mercedes tady neměl po čem sáhnout. A jednak se snažil vše udělat s nebetyčnou pečlivostí, aby novinkou neriskoval své renomé výrobce výjimečných aut.
Uznávaný italský automobilový designér Bruno Sacco pracoval v době vzniku Mercedesu 190E jako vedoucí designér. I podle jeho slov byl tento stroj koncipován tak, aby se vyznačoval extrémní odolností, funkčností a kvalitou zpracování. Podle Sacca to byl vůbec nejlepší projekt v jeho dlouhé kariéře a čas už potvrdil, že jeho slova nebyla přehnaná - dnes model 190 platí za model tak vypiplaný, že technicky i vizuálně odolává obrovským kilometrovým nájezdům. Však jsme tu měli třeba kousek se 704 tisíci ujetými km. A jak vypadal...
Dnes vám ukážeme něco docela jiného. U našich severních sousedů odpočívá jeden 190E z roku 1987, který je zajímavý něčím docela jiným - není extrémně ojetý, je extrémně nejetý a po 31 letech na světě má na tachometru pouhých 738 kilometrů. Není to překlep ani levárna, tohle auto nikdy nebylo prodáno koncovému zákazníkovi, nikdy nebylo registrováno a nikdy nebylo používáno na běžné silnici. Bylo pouze udržováno při životě, aby jen nezahálelo a nepodléhalo zubu času.
Automobil z továrny v Sindelfingenu byl dodán prodejci Mercedesu v Monze. Ten následně zbankrotoval a vozidlo zůstalo neprodané a nezaregistrované. Začátkem 90. let koupil všechen obstavený majetek nový majitel a na místě otevřel salon Lotus a Ducati. Kvůli složité a pomalé italské byrokracii zůstalo předmětné 190E dlouhá léta stát bez pohnutí ve stejné budově. Auto se oficiálně stalo vlastnictvím nového majitele salonu až na přelomu roku 2001/2002. Uvědomělý vlastník nenechal nic náhodě a po celou dobu udržoval automobil v perfektní kondici, neváhal se občas krátce projet, aby oživil techniku, odtud je veškerých těch 738 km.
V roce 2015 současný prodejce náhodou narazil na tento ojedinělý kus během cesty do Itálie a spojil se s majitelem salonu, který se však prodeji nablýskaného Mercedesu dlouho bránil. Chtěl pokračovat v tradici, kdy zmíněný 190E nikdy nebyl prodán zákazníkovi. Po 3 letech jednání se ho podařilo zlomit a vůz teď nabízí obchodník z Vratislavi dalším zájemcům za ne zrovna malých 125 000 PLN čili 763 000 Kč. Ale kdo vám dnes prodá prakticky novou 190E?
Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový motor spojený s manuální pětirychlostní převodovkou. Karoserii zdobí neporušený stříbrný lak v barvě „735 Astralsilber“ s černě lakovanými nárazníky, prahy, zrcátky, klikami a ochrannými lištami. Kabina pokračuje tehdy moderní černou barvou, tmavé čalounění narušují dřevěné dekory. Každý centimetr všech koutů auta odpovídá nízkému nájezdu. Parkování v suché garáži se vyplatilo a všichni doufají, že auto najde podobně příjemné zázemí do dalších let. Snad jen toho ježdění by si konečně mohlo užít více...
Za 31 let nejsou vidět známky užívání nebo zub času. Předprodejní servis se obešel bez dodatečného údržby, protože jsou všechny díly jako nové. Tedy ony vlastně jsou nové...
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva