Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento nezničitelný Mercedes 31 let čeká na prvního majitele. Teď jím můžete být vy
25.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jen „udržovací” kilometráž má na tachometru vůz, který kdysi znamenal pro Meredes malou revoluci. Dnes platí za nezničitelný i jako ojetý, natož nový.
S nástupem Mercedesu 190 nastala u německé automobilky malá revoluce. V té době si jeho zákazníci nemohli moc vybírat. V nabídce byla dvě velká kupé, roadster, dva velké sedany a jeden offroad, to bylo v katalogu nových aut vše. Všechno to byla auta orientovaná na náročnější klientelu, ale Mercedes se chtěl dostat pod kůži i méně movitých zákazníků.
Proto byl v roce 1982 byl představen malý sedan s interním označením W201, známý též jako 190 a 190E. Byl to v podstatě začátek budoucí třídy C, jak ji známe dnes. Na vývoj „baby Benzu“ - jak se mu tehdy říkalo - padlo dvě a čtvrt miliardy tehdejších německých marek, v té době ohromné peníze. Důvody pro takovou investici byly dva - jednak nešlo o projekt používající díly z jiných modelů, Mercedes tady neměl po čem sáhnout. A jednak se snažil vše udělat s nebetyčnou pečlivostí, aby novinkou neriskoval své renomé výrobce výjimečných aut.
Uznávaný italský automobilový designér Bruno Sacco pracoval v době vzniku Mercedesu 190E jako vedoucí designér. I podle jeho slov byl tento stroj koncipován tak, aby se vyznačoval extrémní odolností, funkčností a kvalitou zpracování. Podle Sacca to byl vůbec nejlepší projekt v jeho dlouhé kariéře a čas už potvrdil, že jeho slova nebyla přehnaná - dnes model 190 platí za model tak vypiplaný, že technicky i vizuálně odolává obrovským kilometrovým nájezdům. Však jsme tu měli třeba kousek se 704 tisíci ujetými km. A jak vypadal...
Dnes vám ukážeme něco docela jiného. U našich severních sousedů odpočívá jeden 190E z roku 1987, který je zajímavý něčím docela jiným - není extrémně ojetý, je extrémně nejetý a po 31 letech na světě má na tachometru pouhých 738 kilometrů. Není to překlep ani levárna, tohle auto nikdy nebylo prodáno koncovému zákazníkovi, nikdy nebylo registrováno a nikdy nebylo používáno na běžné silnici. Bylo pouze udržováno při životě, aby jen nezahálelo a nepodléhalo zubu času.
Automobil z továrny v Sindelfingenu byl dodán prodejci Mercedesu v Monze. Ten následně zbankrotoval a vozidlo zůstalo neprodané a nezaregistrované. Začátkem 90. let koupil všechen obstavený majetek nový majitel a na místě otevřel salon Lotus a Ducati. Kvůli složité a pomalé italské byrokracii zůstalo předmětné 190E dlouhá léta stát bez pohnutí ve stejné budově. Auto se oficiálně stalo vlastnictvím nového majitele salonu až na přelomu roku 2001/2002. Uvědomělý vlastník nenechal nic náhodě a po celou dobu udržoval automobil v perfektní kondici, neváhal se občas krátce projet, aby oživil techniku, odtud je veškerých těch 738 km.
V roce 2015 současný prodejce náhodou narazil na tento ojedinělý kus během cesty do Itálie a spojil se s majitelem salonu, který se však prodeji nablýskaného Mercedesu dlouho bránil. Chtěl pokračovat v tradici, kdy zmíněný 190E nikdy nebyl prodán zákazníkovi. Po 3 letech jednání se ho podařilo zlomit a vůz teď nabízí obchodník z Vratislavi dalším zájemcům za ne zrovna malých 125 000 PLN čili 763 000 Kč. Ale kdo vám dnes prodá prakticky novou 190E?
Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový motor spojený s manuální pětirychlostní převodovkou. Karoserii zdobí neporušený stříbrný lak v barvě „735 Astralsilber“ s černě lakovanými nárazníky, prahy, zrcátky, klikami a ochrannými lištami. Kabina pokračuje tehdy moderní černou barvou, tmavé čalounění narušují dřevěné dekory. Každý centimetr všech koutů auta odpovídá nízkému nájezdu. Parkování v suché garáži se vyplatilo a všichni doufají, že auto najde podobně příjemné zázemí do dalších let. Snad jen toho ježdění by si konečně mohlo užít více...
Za 31 let nejsou vidět známky užívání nebo zub času. Předprodejní servis se obešel bez dodatečného údržby, protože jsou všechny díly jako nové. Tedy ony vlastně jsou nové...
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva