Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle BMW M6 dostalo šestirotorový Wankel, ohromí vzhledem i výkonem
7.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 66 foto) Motor 3,9 V6 by také byl zajímavý, tohle BMW ale dostalo něco lepšího - raritní Wankel o šesti rotorech a objemu 3,9 litru.
Stejně jako mají své fanoušky přeplňované ploché čtyřválce nebo třeba atmosférické vidlicové osmiválce o ohromném objemu, má své příznivce i Wankelův rotační motor. Ten ale byl na rozdíl od klasických motorů s písty vždy okrajovou technologií - kdysi se objevoval v autech zřídka kvůli mizerné spolehlivosti, dnes už jej v žádném novém sériově vyráběném autě nenajdeme z řady dalších důvodů.
Existují ale fanoušci, kteří pro Wankel pod kapotou udělají cokoliv. Jihoafričan Zweli Petse je jedním z nich a tří- nebo čtyřrotorový Wankel mu je málo. Dostal se k bouranému BMW M6 E63, stroji, který měl původně pod kapotou dokonalý desetiválec S85B50. Ten se obvykle za jiný nemění, pokud ovšem nemáte úmysl obdařit vůz něčím ještě zajímavějším. A ten Zweli Petse má.
Pro vůz má připravený Wankel o ne méně než šesti rotorech. Něco takového je naprostou raritou, většina i málo známých aut s Wankely končí na čtyřech rotorech. Takové motory dávají klidně 300, klidně 400 koní. To, co vidíme před sebou, není jediný šestirotorový Wankel na světě - již dříve jeden postavila firma Pulse Performance Race Engineering. Produkoval stěží uvěřitelných 824 koní a 719 Nm.
Motor v tomhle BMW má objem 3,9 litru a je stavěný na zakázku. Jaký bude mít výkon, zatím nevíme, odhadovat číslo přinejmenším blízké čtyřcifernému ale není nemístné. Agregát dostal motané svody se stejnou délkou každé větve, které samy o sobě jsou uměleckým dílem. Vstřikování paliva zajistí jednotka LT16 EFI od Microtechu a řazení bude obstarávat šestistupňová sekvence od HGT Precision.
Dotčené bílé BMW bylo bouráno na levý přední roh, musel být vyměněn kousek nosníku. Proč ale byl interiér rozebrán a nabídnut k prodeji, nevíme, dá se ale očekávat přestavba na vůz bližší závodnímu než luxusnímu GT, kterým M6 byla původně. Jak asi tušíte, tohle auto ještě není hotové, i když se na něm pracuje už více než rok. Jeho stavbu ale bedlivě sledujeme a dnes už jsme neodolali touze vás s ní seznámit.
Nejnovější fotka, která je z 2. září a kterou najdete v desítkách obrázků dokumentujících dosavadní postup úplně dole, ukazuje motor už namontovaný v autě a kompletní, ovšem nic moc víc. Interiér je zatím stále otázkou, stejně jako zavěšení kol a hromada dalších věcí; zde by ale asi nebylo chybou použít to sériové z M6. Až tohle auto bude hotové, jistě se máme na co těšit, už teď je ale pohled na hotový šestirotorový Wankel v útrobách M6 pastvou pro oči...
Šest rotorů najednou se jen tak nevidí, potenciál je obrovský
Zdroj: The Automotive Obsession@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 2 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova