Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je dnes z pokusu o sporťák Lady. Byl prý rychlejší než Porsche, měl se vyrábět
20.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se značkou Lada si asi nespojíte vůz s profilem Ferrari, výkonem ve stovkách koní a rychlostí překonávající Porsche. Přesto právě takový postavila, ne až tak dávno.
Když se řekne „ruské auto”, člověk si představí nějakou Ladu, Volhu nebo dakarský Kamaz. A nebo, pokud nás čte častěji, třeba nějaký všudychod či smutně skončivší automobilku Marussia. Co by člověk ovšem ve slovním spojení „nějaká Lada” nečekal, je sporťák, který byl prý rychlejší než Porsche Cayman.
Řeč je o Ladě Revolution III, která se představila na pařížském autosalonu v roce 2008, tedy téměř přesně před devíti lety. Na autosalonu už měla pod kapotou i motor - byl to turbem přeplňovaný dvoulitr Renault o výkonu 245 koní, umístěný uprostřed. Rusové ale nesvařili dohromady jen pár trubek a nekoupili zahraniční motor. Původ tohoto sporťáku byl v šampionátu, který se v roce 2004 rozběhl v Rusku.
Pohár Lada Revolution, jak se tato série okruhových závodů jmenovala, stavěl proti sobě různé jezdce ve speciálně postavených prototypech, poháněných závodními motory Lada. Jedním z pilotů byl i Vitalij Petrov, který v letech 2010 - 2012 jezdil ve Formuli 1, takže pohár Lada Revolution rozhodně nebyl nějaký okresní přebor.
Pohár se jezdil napřed s vozy označenými Revolution, pak Revolution II - a jako komerčně dostupná evoluce měl být k mání vůz Revolution III. Jak stojí i výše, odhalil se v roce 2008 v Paříži, a to se zmíněným čtyřválcem Renault o 245 koních výkonu a 310 Nm točivého momentu. Přes manuální šestikvalt poháněl údajně všechna kola - a i přesto s ním 4,2 m dlouhý, 1,8 m široký a 1,15 m vysoký vůz vážil jen 1 103 kg. Zrychlení na 100 km/h tak mělo být otázkou 5,9 sekundy a maximálka měla být 250 km/h.
Jestli někdo někdy tahle čísla měřil, netušíme, v plánu ale byla malosériová výroba se startem v roce 2010. A údajně měla vzniknout ještě druhá, silnější verze, poháněná atmosférickým šestiválcem Nissan o objemu 3,7 litru a výkonu 350 koní.
S výroby ovšem sešlo, automobilka v Revolutionu III nespatřovala dostatečný komerční potenciál. Jediný hotový prototyp, který byl údajně dokonce i testován na Nordschleife a právě tam měl být Revolution III rychlejší než Porsche Cayman, dodnes stojí v továrně Lady v ruském Togliatti a sedá na něj prach. Pohled to není zrovna veselý, s nynějším soustředěním značky čistě na levná auta ale asi nelze očekávat, že by se nám kdy naskytl nějaký příjemnější...
Revolution III vypadá trochu jako auto postavené v kůlně, ale ve skutečnosti má závodní kořeny
Dnes na něj sedá prach v továrně Lady v Toljatti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 2 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 3 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 4 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 6 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva