Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je dnes z pokusu o sporťák Lady. Byl prý rychlejší než Porsche, měl se vyrábět
20.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se značkou Lada si asi nespojíte vůz s profilem Ferrari, výkonem ve stovkách koní a rychlostí překonávající Porsche. Přesto právě takový postavila, ne až tak dávno.
Když se řekne „ruské auto”, člověk si představí nějakou Ladu, Volhu nebo dakarský Kamaz. A nebo, pokud nás čte častěji, třeba nějaký všudychod či smutně skončivší automobilku Marussia. Co by člověk ovšem ve slovním spojení „nějaká Lada” nečekal, je sporťák, který byl prý rychlejší než Porsche Cayman.
Řeč je o Ladě Revolution III, která se představila na pařížském autosalonu v roce 2008, tedy téměř přesně před devíti lety. Na autosalonu už měla pod kapotou i motor - byl to turbem přeplňovaný dvoulitr Renault o výkonu 245 koní, umístěný uprostřed. Rusové ale nesvařili dohromady jen pár trubek a nekoupili zahraniční motor. Původ tohoto sporťáku byl v šampionátu, který se v roce 2004 rozběhl v Rusku.
Pohár Lada Revolution, jak se tato série okruhových závodů jmenovala, stavěl proti sobě různé jezdce ve speciálně postavených prototypech, poháněných závodními motory Lada. Jedním z pilotů byl i Vitalij Petrov, který v letech 2010 - 2012 jezdil ve Formuli 1, takže pohár Lada Revolution rozhodně nebyl nějaký okresní přebor.
Pohár se jezdil napřed s vozy označenými Revolution, pak Revolution II - a jako komerčně dostupná evoluce měl být k mání vůz Revolution III. Jak stojí i výše, odhalil se v roce 2008 v Paříži, a to se zmíněným čtyřválcem Renault o 245 koních výkonu a 310 Nm točivého momentu. Přes manuální šestikvalt poháněl údajně všechna kola - a i přesto s ním 4,2 m dlouhý, 1,8 m široký a 1,15 m vysoký vůz vážil jen 1 103 kg. Zrychlení na 100 km/h tak mělo být otázkou 5,9 sekundy a maximálka měla být 250 km/h.
Jestli někdo někdy tahle čísla měřil, netušíme, v plánu ale byla malosériová výroba se startem v roce 2010. A údajně měla vzniknout ještě druhá, silnější verze, poháněná atmosférickým šestiválcem Nissan o objemu 3,7 litru a výkonu 350 koní.
S výroby ovšem sešlo, automobilka v Revolutionu III nespatřovala dostatečný komerční potenciál. Jediný hotový prototyp, který byl údajně dokonce i testován na Nordschleife a právě tam měl být Revolution III rychlejší než Porsche Cayman, dodnes stojí v továrně Lady v ruském Togliatti a sedá na něj prach. Pohled to není zrovna veselý, s nynějším soustředěním značky čistě na levná auta ale asi nelze očekávat, že by se nám kdy naskytl nějaký příjemnější...
Revolution III vypadá trochu jako auto postavené v kůlně, ale ve skutečnosti má závodní kořeny
Dnes na něj sedá prach v továrně Lady v Toljatti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan