Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je dnes z pokusu o sporťák Lady. Byl prý rychlejší než Porsche, měl se vyrábět
20.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se značkou Lada si asi nespojíte vůz s profilem Ferrari, výkonem ve stovkách koní a rychlostí překonávající Porsche. Přesto právě takový postavila, ne až tak dávno.
Když se řekne „ruské auto”, člověk si představí nějakou Ladu, Volhu nebo dakarský Kamaz. A nebo, pokud nás čte častěji, třeba nějaký všudychod či smutně skončivší automobilku Marussia. Co by člověk ovšem ve slovním spojení „nějaká Lada” nečekal, je sporťák, který byl prý rychlejší než Porsche Cayman.
Řeč je o Ladě Revolution III, která se představila na pařížském autosalonu v roce 2008, tedy téměř přesně před devíti lety. Na autosalonu už měla pod kapotou i motor - byl to turbem přeplňovaný dvoulitr Renault o výkonu 245 koní, umístěný uprostřed. Rusové ale nesvařili dohromady jen pár trubek a nekoupili zahraniční motor. Původ tohoto sporťáku byl v šampionátu, který se v roce 2004 rozběhl v Rusku.
Pohár Lada Revolution, jak se tato série okruhových závodů jmenovala, stavěl proti sobě různé jezdce ve speciálně postavených prototypech, poháněných závodními motory Lada. Jedním z pilotů byl i Vitalij Petrov, který v letech 2010 - 2012 jezdil ve Formuli 1, takže pohár Lada Revolution rozhodně nebyl nějaký okresní přebor.
Pohár se jezdil napřed s vozy označenými Revolution, pak Revolution II - a jako komerčně dostupná evoluce měl být k mání vůz Revolution III. Jak stojí i výše, odhalil se v roce 2008 v Paříži, a to se zmíněným čtyřválcem Renault o 245 koních výkonu a 310 Nm točivého momentu. Přes manuální šestikvalt poháněl údajně všechna kola - a i přesto s ním 4,2 m dlouhý, 1,8 m široký a 1,15 m vysoký vůz vážil jen 1 103 kg. Zrychlení na 100 km/h tak mělo být otázkou 5,9 sekundy a maximálka měla být 250 km/h.
Jestli někdo někdy tahle čísla měřil, netušíme, v plánu ale byla malosériová výroba se startem v roce 2010. A údajně měla vzniknout ještě druhá, silnější verze, poháněná atmosférickým šestiválcem Nissan o objemu 3,7 litru a výkonu 350 koní.
S výroby ovšem sešlo, automobilka v Revolutionu III nespatřovala dostatečný komerční potenciál. Jediný hotový prototyp, který byl údajně dokonce i testován na Nordschleife a právě tam měl být Revolution III rychlejší než Porsche Cayman, dodnes stojí v továrně Lady v ruském Togliatti a sedá na něj prach. Pohled to není zrovna veselý, s nynějším soustředěním značky čistě na levná auta ale asi nelze očekávat, že by se nám kdy naskytl nějaký příjemnější...
Revolution III vypadá trochu jako auto postavené v kůlně, ale ve skutečnosti má závodní kořeny
Dnes na něj sedá prach v továrně Lady v Toljatti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan