Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on

Pick-upy nebývají malá auta, vedle tohoto se ale i ty největší modely ztrácí. Úspěch na trhu to neznamenalo, Tesla přesto chce přijít s něčím podobným.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on

26.11.2017 | Mirek Mazal | 5 příspěvků

Pick-upy nebývají malá auta, vedle tohoto se ale i ty největší modely ztrácí. Úspěch na trhu to neznamenalo, Tesla přesto chce přijít s něčím podobným.

Tesla v posledních dnech se vztyčenou hlavou hledí do budoucnosti. Elon Musk nebyl nikdy skromný svými vizemi a na poslední velkolepé prezentaci ukázal celému světu prototyp elektrického tahače i skutečně bleskurychlý roadster. Oba předprodukční vozy jsou schopné pohybu a názorně ukazují, kam směřuje vývoj pokusu změnit svět aut ze Silicon Valley. A navzdory hlasům některých skeptiků Elon Musk prezentuje další a další druhy dopravních prostředků, které by rád jednou poslal na silnice.

Po osobních vozech, crossoverech, sportovních vozech, kamionech přišlo na řadu něco mezi kamionem a osobním automobilem. Plány společnosti na užitkové vozidlo existují delší dobu, ale v Kalifornii na výše zmíněné prezentaci na chvíli ukázala i skica, která naznačuje, že pickup od Tesly by mohl vypadat jako Tesla Semi s korbou. Užitkový vůz americké automobilky by měl mít technologie od svého zdatnějšího sourozence a měl by být větší, než největší silniční pick-upy, které dnes známe. Jestli by na pick-up od Tesly stačil řidičský průkaz skupiny B, si nejsme jisti, jeho schopnosti by ale měly dalece přesahovat možnosti dnešních picku-pů. Jak je ostatně vidět na obrázku, ty by vůz sám převezl na své korbě.

Může to vypadat jako další nový nápad, ale není tomu tak. Takovou ideu už jedna firma v minulosti měla a není to až tak dávno, jak se na první pohled může zdát. Vrátit se dnes musíme do roku 2004, kdy Navistar International začal vyrábět řadu pickupů známých pod označením „Extreme Truck“ jinak „XT“. Vycházely z tahačů kamionů, na svět přišly jako největší sériové pick-upy, které kdy svět poznal a dodnes nebyly překonány. A jsou to skutečně pozoruhodná monstra.

Verze CXT, kterou můžete vidět na snímcích, je toho skvělým příkladem. Na rozdíl od Tesly je tento stroj reálný, dnes je ale skoro zapomenutý i za oceánem, natož pak u nás. Od září 2004 vyráběný model je vážně dokonalým křížencem kamionu a pick-up trucku - stanul na podvozku tahače, ten ale nesl dvojitou korbu z Fordu F-350 s volbou hydraulického sklápění. Kabina pocházela rovněž z F-Series, volitelná čtyřmístná nebo dvoumístná, byla doplněná například o DVD přehrávač, kožené sedačky z pštrosí kůže a satelitní rádio.

Navistar spojil stálý pohon všech kol s pětirychlostní automatickou převodovkou Allison 2500HD s šestiválcovým naftovým motorem DT466 o objemu 7,6 litru s výkonem až 164 kW (223 koní) a točivým momentem nejvýše 732 Nm. Do nádrží na naftu se vešlo 265 litrů nafty, takže to drobek nebyl v žádném směru, nakonec i délka 6,5 metru, šířka 2,4 metru a výška 2,7 metru o tom vypovídají. Stroj vážící 6,6 tuny pak dosahoval maximální rychlosti 135 km/h, kterou krotily vzduchové brzdy z kamionu. A když na to přišlo, CXT uměl utáhnout až 18 tun nákladu.

Zní to všechno zajímavě, zákazníky to ale nedojalo - i na Američany nemající problém jezdit v kolosálních pick-upech bylo tohle prostě moc. Po čtyřleté produkci tří různých variant tak byla výroba ukončena pro nezájem a žádné takové monstrum už se do výroby nikdy nepodívalo.

Pokud tedy s podobným vozem bude chtít zkusit štěstí Tesla, nebude první. A vedle nutného smíření se s tímto faktem bude muset doufat, že o nějaké dvě dekády později, kdy by její zatím teoretický pick-up mohl poznat výrobu, přivítají zákazníci takové monstrum s o poznání větším nadšením..

Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 1 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 01Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 2 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 02Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 3 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 03Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 4 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 04Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 5 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 05Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 6 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 06Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 7 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 07Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 8 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 08Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 9 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 09Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 10 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 10
Navistar International CXT přišel v roce 2004 na trh jako největší sériové vyráběný pick-up historie - je to v podstatě tahač kamionu s korbou. Pro nezájem o podobné stroje zůstal největším dodnes

Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 11 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 11Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 12 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 12Tohle je dodnes největší sériový pick-up všech dob. Další Tesla chce být jako on - 13 - International CXT vs Tesla Pick-up historie 13
Pokud Tesla přijde s autem podobné koncepce, nebude tak originální, jak bývá. To ale neznamená, že nebude zajímavá...

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše