Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je nejšílenější automobilový transport, co jste kdy viděli
31.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Vidět převážet náklaďáky extrémně těžké nebo velké předměty není tak výjimečné, ale co když máte vzít 52 m dlouhou věc do 2 900 mnm?
Napadlo vás někdy, jak se dostávají ohromné listy turbín větrných elektráren na kopce, kde bývají umístěny? Odpověď je jednoduchá - nákladními auty, ovšem nikoliv ledajakými. Video, které si můžete pustit níže, ukazuje dopravu listů pro elektrárnu na hoře Baoding v Číně. Je to v podstatě reklama na firmu C&C, která ony kamiony dodala, ale ukazuje, jak auta nahoru jela a jaké nástrahy musela překonávat.
Hora Baoding je vysoká asi 2 900 metrů a k elektrárně u jejího vrcholu vede od hlavní silnice 5,5 km dlouhá cesta. A jak to v horách bývá, do trasy, kudy byste chtěli jet s kamionem, má opravdu hodně daleko. Je tu 212 zatáček včetně vraceček a stoupání je místy až třicetistupňové. Náklaďáky firmy C&C jsou jediné, které tuhle výzvu zvládnou, dozvíte se ve videu. Tomu úplně nevěřte, ale pravdou je, že vyjet nahoru není nic jednoduchého a s běžným kamionem se tam vydat rozhodně nelze.
Listy turbíny mají 52,4 metru na délku a každý váží 12 tun. Hmotnost tedy zas takovým problémem není, tím je spíš ohromná délka. Nejde je vézt na výšku, protože po trase jsou stromy a elektrické vedení. Nejde je vézt na délku, protože ona 5,5 km dlouhá cesta vede přes pár vesnic, které by znamenaly nástrahy, i kdyby tu nebyly žádné zatáčky.
Proto vznikla speciální platforma, která připomíná otočnou kabinu s ramenem, jako mají bagry. Jen tu není rameno se lžící, nýbrž padesátimetrový list. Operátor sedící na platformě může list všemožně natáčet, sklopit ho nad tahač nebo ho erektovat do vzduchu - nebo cokoliv mezi tím. Jak se řidič s kamionem proplétá silnicí, operátor platformy listem turbíny otáčí tak, aby příliš nezavadil o stromy, stavení nebo elektrické dráty.
Právě proto trvalo třem vozům - protože turbína má tři listy - urazit 5,5 km dlouhou trasu pět hodin. Sjet dolů bylo jistě snazší a tedy i rychlejší. V údolí byly na platformy namontovány další listy a auta mohla vyrazit zase zpátky do kopce. Celkem na horu dovezla 90 listů pro 30 turbín. A ony tahače, které jediné takovouhle výzvu zvládly? Byly to modely U480 s dieselovými motory o výkonu 487 koní a točivém momentu 2 200 Nm.
Pamatujete si na televizní show Trucky na ledě? Tohle je něco na ten způsob, jen místo proboření se do vody můžete spadnout se srázu
Zdroj: Wind Power Monthly přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda